BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du have en central rolle i transformationen af IT-landskabet, der understøtter fremtidens Moms forretningsdomæne i Skatteforvaltningen? Har du erfaring med komplekse IT-projekter, der anvender moderne platforme, agile arbejdsformer og en kombination af både interne og eksternt indkøbte komponenter og leverancer? Så søger vi måske netop dig!
I Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST) har vi ansvaret for udvikling og drift af en kompleks portefølje af IT-systemer og dataløsninger i Skatteministeriets koncern. Vi udvikler løsninger, der sikrer, at Skatteforvaltningen har teknologisk tidssvarende, brugerorienterede IT-løsninger af høj kvalitet, som både overholder gældende krav og IT-standarder og lever op til forretningens ønsker, ny lovgivning med videre. Vi står overfor et antal større udviklings- og implementeringsprojekter, der tilsammen har det formål at etablere en IT-arkitektur og det systemlandskab, der effektivt understøtter fremtidens Moms domæne.
Vær med til at bygge fremtidens skattevæsen
Momspligtige handler er med til at finansiere velfærdssamfundene i både Danmark og internationalt. For at gøre det både enkelt og ubesværet for virksomheder i Danmark og i udlandet at betale korrekt moms til tiden, ønsker Skatteforvaltningen at modernisere moms domænet til at kunne understøtte dette formål bedre i fremtiden. Etablering og gennemførelse af en række it-projekter i kommende årrække vil have til formål at virkeliggøre denne vision.
Dine primære opgaver
Du får en nøglerolle i moderniseringen af moms domænet og systemlandskabet, der understøtter domænet. Du får mulighed for at sætte dit præg på projekttilrettelæggelsen i relation til moderniseringen af forretningskritiske it-systemer på området.
Som senior IT-projektleder vil du – sammen med Skattestyrelsen – være ansvarlig for, at alle leverancer i moderniseringsprojekterne leveres både rettidigt og i høj kvalitet. Du har tung erfaring med IT-projekter hvor håndtering af store datamængder, kort svartid og høj tilgængelighed er væsentligt. Du har teknisk indsigt, du mestrer alle de grundlæggende projektledelsesfærdigheder og udmærker dig ved stærke kommunikationsevner i både tale og skrift.
Dine arbejdsopgaver omhandler bl.a.:
- projektledelse i alle projektets faser helt fra initiativmodning, gennem analyse og gennemførelse til realisering
- estimerings- og planlægningsopgaver, herunder at tydeliggøre konsekvenserne ift. tid og økonomi, når der kommer nye ønsker til IT-løsningen
- dag til dag koordinering af projektets leveranceteams herunder i forbindelse med deres indbyrdes koordinering
- effektiv eksekvering i samarbejde med en række interne og eksterne interessenter, herunder leverandører og brancheorganisationer
- etablering og vurdering af løsningsalternativer i tæt samarbejde med fx forretningsanalytikere, arkitekter, testmanagers, eksperter på kørende IT-systemer og kontorchefer
- styregruppe- og ledelsesrapportering på tværs af styrelser
Vi ser gerne, at du har en relevant akademisk uddannelse i IT eller som ingeniør, eller har tilegnet dig tilsvarende kompetencer via dit arbejdsliv. Du har omfattende erfaring som projektleder - gerne fra IT-projekter, der er komplekse pga. lovgivning, forretningsområde, størrelse eller omfanget af interessenter. Det er en fordel, hvis du har solid erfaring med intern udvikling af IT-løsninger. Du har fokus på at eksekvere – og motiveres af at skabe resultater i samspil med andre. Vi lægger vægt på, at du:
- kan levere stram projektstyring gennem motiverende, kommunikerende og fremdriftsfokuseret ledelse
- er god til at samarbejde og finde løsningsmodeller – og er i stand til at stå fast, når det er nødvendigt
- har gennemslagskraft og er vedholdende – også når opgaven er vanskelig
- kan motivere dit projektteam om et fælles mål
- kan navigere i en stor, kompleks og politisk styret organisation med mange interessenter
- har erfaring med både agile og klassiske vandfaldsmetoder.
Du bliver en del af fagområdet Virksomhed, Opkrævning og Økonomi, som bl.a. understøtter Skattestyrelsens forretningsudvikling og -drift via nyudvikling, videreudvikling, forvaltning og IT-drift af IT-systemporteføljen. Du bliver ansat i kontoret Moms Arkitektur og Udvikling (MAU), som er placeret i underdirektørområdet Moms.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send en ansøgning, CV, eksamenspapirer og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest den 6. juni 2024. Stillingen er til tiltrædelse snarest muligt. Vi afholder samtaler løbende.
Vil du høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Ricky Nymann, kontorchef for Moms Arkitektur og Udvikling (MAU), på telefon 72 37 06 69.
Vi forventer at benytte personprofilanalyse og logisk test i rekrutteringsprocessen.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest samt reference.
Arbejdsstedet er Udviklings- og Forenklingsstyrelsens adresse på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 06-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6050072