BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at sikre, at en af Danmarks største it-organisationer samarbejder med andre landes myndigheder om at udveksle erfaringer om offentlige it-opgaver? Er du nysgerrig på emner som offentlig digitalisering og udvikling af den danske skatteforvaltning? Har du et udpræget planlægningsgen, og sætter du en ære i at have styr på alle detaljer, så der er trygge rammer for samarbejdsaktiviteter? Så kan du meget vel være den studentermedhjælper, vi søger.
I Udviklings- og Forenklingsstyrelsen understøtter vi digitaliseringen af den danske skatteforvaltning. For at lykkes med vores opgaver udveksler vi blandt andet løbende erfaringer med andre lande. Primært gennem vores deltagelse i EU, OECD og andre internationale fora, men også gennem samarbejde med lande, der har gjort sig interessante erfaringer, som den danske skatteforvaltning kan lære af.
Dine opgaver
I kontoret Fællesoffentlig og EU Digitalisering arrangerer vi bl.a. samarbejdsaktiviteter med de andre nordiske skatteforvaltninger, og vi har brug for din hjælp til at planlægge kommende møder og konferencer. Du vil som studentermedhjælper få ansvaret for de praktiske opgaver før – eventuelt under – og efter studieturene. Det er ture med tætpakkede programmer, som stiller store krav til, at du – i samarbejde med erfarne kollegaer - formår at sammensætte et program, der er interessant for deltagerne og fungerer i praksis.
Foruden planlægning af samarbejdsaktiviteter vil du få en fast opgave med at holde overblik over Udviklings- og Forenklingsstyrelsens deltagelse i internationale arbejdsgrupper, primært i regi af EU og OECD. Dit løbende overblik skal vise, hvor styrelsen deltager, hvad der behandles i grupperne, og hvordan det kan få betydning for styrelsen.
Om dig
Vi forestiller os, at du er i starten af dit studie og leder efter et godt sted at starte som studentermedhjælper. Du skal løse praktiske opgaver, men du får også indblik i, hvordan en stor og kompleks styrelse fungerer, og du bliver klogere på digitaliseringen af den danske skatteforvaltning.
Vi lægger vægt på, at du:
- har et udpræget planlægningsgen
- er struktureret i din opgaveløsning
- er pligtopfyldende og imødekommende
- har gode skrivekundskaber
- har gode engelskkundskaber mundtligt og skriftligt
Du bliver vores femte kollega i kontoret Fællesoffentlig og EU Digitalisering, men vi er på vej til at blive endnu flere. Vores kontor har tre hovedopgaver:
- Vi varetager Udviklings- og Forenklingsstyrelsens interesser i det fællesoffentlige digitaliseringssamarbejde.
- Vi bidrager til Skatteministeriets EU-håndtering på digitaliseringsområdet.
- Vi varetager opgaver inden for det internationale område.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning, CV og karakterudskrift senest den 19. november 2023.
Samtaler forventes afholdt i uge 47.
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Marie Søbjerg Rasmussen på tlf. 72 37 06 92.
Du bliver ansat i henhold til Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes organisation – Det Statslige Område og Cirkulære om organisationsaftalen for Kontorfunktionærer, laboranter, IT-medarbejdere (HK) i Staten.
Arbejdstiden er gennemsnitlig 15-20 timer om ugen med mulighed for fleksibilitet i eksamensperioder. Der vil forud for en ansættelse blive indhentet straffeattest.
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil være Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.
Læs mere om at arbejde i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk/job-og-karriere.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 19-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5933127