BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Socialafdelingens Enhed for Længerevarende Indsatser søger pr. 1. januar 2024 en erfaren kollega, som har lyst til at arbejde med mennesker med en varig fysisk og eller psykisk funktionsnedsættelse og deres pårørende og netværk.
Myndighedsafdelingen i Socialafdelingen er organiseret i tre enheder. Enheden for Forebyggelse og Afklaring, Enheden for Midlertidige Indsatser og Enheden for Længerevarende Indsatser.
I Enheden for Længerevarende Indsatser har vi ansvaret for de borgere, som har brug for en indsats fra Socialafdelingen hele deres liv, herunder for eksempel et længerevarende botilbud og et dagtilbud.
Vi har fokus på at indgå i et inddragende og virkningsfuldt samarbejde med borgerne og deres netværk. Vi er optagede af, om vores indsatser virker efter hensigten, og vi arbejder målrettet mod størst mulig selvhjulpenhed og (re)habilitering for vores borgere.
Vi udreder alle borgere efter voksenudredningsmetoden (VUM 2.0). Vi har et tæt og godt samarbejde med kommunens bo- og dagtilbud på voksenområdet, borgerne og deres pårørende samt en række eksterne samarbejdspartnere på området.
Som afdeling lægger vi vægt på, at der er plads til sparring, vidensdeling og til at hjælpe hinanden i hverdagen. Vi har travlt, men vi har også plads til humor og god omgangstone, og vi lægger vægt på et godt arbejdsmiljø.
Dine arbejdsopgaver vil være
- rådgivning og vejledning af voksne med nedsat funktionsevne og deres pårørende
- sagsbehandling inden for voksenområdet efter Servicelovens bestemmelser for voksne, herunder voksenudredninger og indstilling til hjælp
- udarbejdelse af afgørelser og handleplaner
- opfølgnings- og afklaringssamtaler med borgere, pårørende og samarbejdspartnere
- udarbejdelse af værgemåls- og flytteindstillinger til Familieretshuset
- er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har anden relevant uddannelse
- har erfaring med eller interesse for det specialiserede voksenområde
- har kendskab til voksenudredningsmetoden og arbejder systematisk med ansøgnings- og opfølgningssager
- har et højt refleksionsniveau og er i stand til at reflektere over egen rolle i arbejdet
- er serviceorienteret, fleksibel og har et godt humør samt gode samarbejdsevner
- en arbejdsplads, hvor der er plads til sparring og vidensdeling med kolleger, faglige konsulenter og ledelse
- varierede arbejdsopgaver med stor kompleksitet
- fokus på medarbejdertrivsel og høj faglighed
- en arbejdsplads på Frederiksberg Rådhus – centralt i Hovedstaden med let adgang til både bus og metro
Så er du velkommen til at ringe til Enhedsleder Hanne Frøsig på 28 98 31 81.
Løn og ansættelsesforhold
Ansættelse sker efter gældende overenskomst med Dansk Socialrådgiverforening, Frederiksberg Kommune Kommunal Forening eller anden forhandlingsberettiget organisation. Lønnen forhandles efter principperne om Ny løn.
Arbejdstiden er 37 timer om ugen med flekstidsordning.
Ansøgning
Ansøgningen sendes via Frederiksberg Kommunes hjemmeside, hvor du bedes ansøge om den ledige stilling fra selve stillingsopslaget. Vedlæg CV og kopi af eksamenspapirer.
Ansøgningsfristen er onsdag den 22. november 2023, og vi forventer at afholde samtaler mandag den 27. november 2023.
Frederiksberg er en levende by med et dynamisk bysamfund. Byens sjæl bygger på vores historie og klassiske arv og er med til at præge den spændende udvikling af Frederiksberg som en grøn, sund og pulserende del af Hovedstaden.
Vi er en moderne kommune, der betjener 104.305 borgere. Frederiksberg Kommune ønsker at fremme ligestillingen og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Frederiksberg Kommune, Smallegade 1, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 22-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5937177