Sagsbehandler søges til det specialiserede voksenområde i Socialafdelingen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Trives du med både skrivebordsarbejde og at arbejde fremskudt dér, hvor borgerne er? Har du lyst til at samarbejde med voksne borgere med særlige behov, herunder socialt udsatte, mennesker med rusmiddelproblematikker, psykisk sårbarhed eller sygdom? Så er det dig, vi har brug for.

Socialafdelingen søger fra d. 1.december 2023 en sagsbehandler til Enheden for forebyggelse og afklaring.

Om Socialafdelingen
I Socialafdelingen arbejder vi ud fra en recovery- og rehabiliterende tilgang. Det betyder, at vi samarbejder med borgerne ud fra deres perspektiv, ønsker og mål og vi anvender den løsningsfokuserede tilgang (LØFT) i samarbejdet. Vi har et tæt og godt tværgående samarbejde med kommunens aktivitets- og samværstilbud, frivillige tilbud, pårørende og eksterne samarbejdspartnere på udsatte- og psykiatriområdet.

Vi er optagede af, om vores indsatser virker, og vi har fokus på borgerens progression i forhold til at opnå størst mulig selvstændighed i hverdagen. Ud fra et princip om at yde den mindst indgribende indsats, har vi et særligt fokus på at understøtte og bevare borgernes kontakt til uddannelse, arbejdsmarked og aktiviteter i civilsamfundet. Derudover har vi fokus på, at borgerne kan bevare eller opnå en selvstændig tilværelse i egen bolig.

Om Enheden for forebyggelse og afklaring
Du bliver en del af Enheden for forebyggelse og afklaring, der er et af Socialafdelings tre myndighedsteams. Vi forvalter servicelovens bestemmelser på det specialiserede voksenområde og fungerer som Socialafdelingens ”hoveddør” for borgere over 30 år. Det betyder, at alle nye henvendelser kommer til os. Vi har selv en række råd- og vejledningsforløb, som vi sætter i spil for at imødekomme henvendelserne. Vores råd- og vejledningsforløb spænder fra råd og vejledning, sagsbehandling, koordination, afklarende/forebyggende forløb og til fremskudt, opsøgende arbejde. Vi har også mulighed for at tilbyde borgeren et tidsafgrænset socialpædagogisk forløb efter servicelovens § 82b. I foråret lavede vi en organisationstilpasning der betyder, at vi nu også træffer afgørelse om rusmiddelbehandling efter servicelovens § 101.

Dine arbejdsopgaver er bl.a.:

  • Rådgivning og vejledning af voksne borgere med nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne og socialt udsatte
  • At indgå i en fælles opgaveløsning, herunder koordinering af borgers sag på tværs af kommunen
  • Afdækning efter Mapplan samt træffe afgørelser om rusmiddelbehandling efter servicelovens § 101
  • Anvende handleplanen efter servicelovens § 141 som samarbejdsredskab med borgeren
  • Følgeskab og introduktion til aktivitets- og samværstilbud, frivillige tilbud og øvrige aktiviteter i civilsamfundet
  • Etablering af gode samarbejdsrelationer med borgere og deres pårørende, psykiatrien og øvrige aktører
  • Varetage vores vagttelefon cirka én dag hver anden uge.

Vi tilbyder
Vi tilbyder en arbejdsplads, som har fokus på at indgå i et inddragende og virkningsfuldt samarbejde med borgerne. Du bliver en del af et uformelt arbejdsmiljø med gode kolleger med høj faglighed og et stort engagement. Gensidig fleksibilitet og tillid er nøgleord hos os, og selvom vi har travlt prioriterer vi tid til faglig sparring, vidensdeling og til at hjælpe hinanden i hverdagen. Vi har flekstid, gruppesupervision, mulighed for hjemmearbejde og kantine. I kælderen finder du vores fitness, som du kan blive medlem af for 20 kr. om måneden.
Vi arbejder på Frederiksberg Rådhus, centralt i hovedstaden og med let adgang til både bus og metro. Dine nærmeste kolleger i teamet er syv sagsbehandlere, tre pædagogiske koordinatorer, en gruppeleder og en enhedsleder.

Vi forestiller os, at du:
  • er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har anden relevant uddannelse
  • har erfaring inden for det specialiserede socialområde for voksne og er vant til at arbejde helhedsorienteret med afsæt i borgernes egne ønsker og mål
  • kan arbejde selvstændigt, både ”her-og-nu” når udfordringerne opstår og i det lange seje træk – men også kan bede om, og tilbyde, faglig sparring ved behov
  • er serviceorienteret, har et godt humør og gode samarbejdsevner
  • finder energi i, at du ikke har svar på alt og selv løbende må søge viden for at blive klogere og kunne hjælpe borgeren bedst muligt.

Hvis du vil vide mere
Har du spørgsmål, eller ønsker du at få yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte socialrådgiver Nicole Worsøe på telefon 2898 0009 eller gruppeleder Charlotte Preisler på telefon 2898 3161.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelse sker efter gældende overenskomst med Socialrådgiverforeningen, Frederiksberg Kommunal Forening (FKF) eller anden forhandlingsberettiget organisation. Løn forhandles efter principperne om Ny løn.
Arbejdstiden er 37 timer om ugen med flekstidsordning.

Ansøgningsfrist
Ansøgningsfristen er søndag d. 15. oktober 2023 og vi holder ansættelsessamtaler torsdag d. 19. oktober 2023.  

Send din ansøgning, kopi af eksamenspapirer, CV og relevante dokumenter elektronisk via vores rekrutteringssystem på hjemmesiden Frederiksberg Kommune. Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du klikker på knappen ''Ansøg'' nederst på siden.

Frederiksberg er en levende by med et dynamisk bysamfund. Byens sjæl bygger på vores historie og klassiske arv og er med til at præge den spændende udvikling af Frederiksberg som en grøn, sund og pulserende del af Hovedstaden.
Vi er en moderne kommune, der betjener 104.305 borgere. Frederiksberg Kommune ønsker at fremme ligestillingen og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Frederiksberg Kommune, Smallegade 1, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5920248

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet