BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kan du se dig selv arbejde med forbedring af arbejdsrutiner, der bidrager til operationel excellence indenfor opgave- og kapacitetsstyring v.h.a. Jira?
Vil du stå for rammesætning og realisering af de overordnede, strategiske målsætninger for den nye governancestruktur for jira-implementering i vores fagdirektørområde? Så kan du være den kollega, vi søger i Digital Forretningsunderstøttelse.
Vi har en af de allerstørste Atlassian og Microsoft platforme, er en af landets største it-organisationer, og du får muligheden for at arbejde med produktion og opgaveplanlægning v.h.a. jira indenfor et helt fagdirektørområde.
Fagdirektørområdet for Gæld, Motor, Sikkerhed og Digital Arbejdsplads, har en spændende og ambitiøs opgave med at få opgavestyring i 13 kontorer til at køre i Jira, så der kan dannes et datagrundlag for produktion- og opgavestyring på tværs af Fagdirektørområdet.
Det er en opgave, som kræver overblik, styring og et udpræget ønske om hele tiden at gøre processer og metoder ensartet, så der kan komme et ens datagrundlag for rapportering.
Opgaven kan ses i tre faser, hvor fase 1 er at etablere et fælles datagrundlag for opgaver og kapacitet gennem fælles, robust opgavepraksis.
Fase 2 er at etablere lean-agil forbedringspraksis på tværs af fagområdet og tilhørende rapporteringspraksis, og fase 3 er vedligehold og at styrke forbedringspraksis, der høster udbytte.
Udsigt til spændende opgaver i Digital Forretningsunderstøttelse i tæt samarbejde med teamet.
Din opgaver er at fremme værdiskabelsen og skabe bæredygtige arbejdsformer i tilknytning til den nyetablerede governancestruktur for jira-implementeringen i hele fagdirektør-området inden for de rammer, der er sat af områdets direktørkreds. Med andre ord, at bistå med den organisatoriske implementering og forankring af den nye governancestruktur, for at understøtte de organisatoriske mål med den tekniske jira-implementering, med særligt fokus på koordineret meningsskabelse, og på relevant tilpasning af arbejdsrutiner og handlemønstre.
Som RTE vil du spille en central rolle i at etablere og vedligeholde en governancestruktur, der sikrer effektiv og værdiskabende anvendelse af Jira. Du vil også arbejde på at fremme bæredygtige arbejdsformer og processer i fagdirektørområdet. Dine primære opgaver vil omfatte:
- Governance-struktur: Etablere og vedligeholde en governance-struktur for Jira-implementeringen, herunder retningslinjer, processer og roller.
- Værdiskabelse: Samarbejde med projektteams for at identificere måder, hvorpå Jira kan skabe værdi i projektgennemførelsen og processerne.
- Bæredygtige arbejdsformer: Fremme og implementere bæredygtige arbejdsformer, der reducerer spild og forbedrer produktiviteten.
- Støtte og sparring: Til kontorernes og de underliggende teams’ refleksion over og forbedring af handlemønstre i relation til realisering af målsætningerne med den nye governancestruktur.
- Rapportering og analyse: Skabe og vedligeholde rapporter og dashboards for at overvåge governance og værdiskabelse.
- Kvalitetskontrol: Overvåge og forbedre datakvalitet og sikre, at governance-strukturen overholdes.
Du har en relevant uddannelse og generel teknisk forståelse kombineret med en god proces- og forretningsforståelse eller du har relevant erfaring fra dit arbejdsliv. Vi forventer, at du er fagligt velfunderet, engageret, struktureret, kan agere udadvendt og er vant til at samarbejde med kolleger i og uden for teamet på tværs af fagligheder. Derudover er det vigtigt, at du er imødekommende, fleksibel og vedholdende, og at du tager ejerskab for egne opgaver og besidder gode kommunikationsevner. Du er af natur nysgerrig på nye metoder og værktøjer, samt er indstillet på at sætte dig ind i dem og på at lære brugen af dem.
Optimalt besidder du følgende erfaringer eller lignende:
- Mindst to års erfaring med operational excellence, procesunderstøttelse med LEAN metoder
- Erfaring med Jira eller lignende opgavestyringsværktøjer i en større organisation
- Erfaring i at værktøjsunderstøtte arbejdsprocesser og i at rådgive i forhold til anvendelse mv.
- Stor erfaring med ledelsesrapportering, herunder gerne Power BI
Det vi tilbyder
Du kan se frem til at blive en del af et lille team, der står for metoder, rammeværk, processer og værktøjsunderstøttelse, hvor du er fyrtårnet i forhold til metode og processer. Du vil have varierende og udfordrende arbejdsopgaver, samtidig med at der er gode muligheder for læring og kompetenceudvikling. Der er en god balance mellem fritid og arbejde.
Kontoret Digital Forretningsunderstøttelse består af 27 medarbejdere der, udover dit team, er arbejder med Microsoft 365 applikationer og ESDH systemer. Vi har det sjovt, når vi går på arbejde og har fokus på den sunde travlhed med en velfungerende personaleforening, et spændende udvalg af klubber og aktiviteter og sociale arrangementer, udover de aktiviteter, vi selv arrangerer i kontoret. Du bliver en del af et dynamisk og velfungerende kontor, hvor vi hjælper hinanden og vægter faglighed og samarbejde højt.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning sammen med CV og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest den 17. november 2023.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef for Digital Forretningsunderstøttelse, Anni Voxnæs, på telefon 72 37 04 09.
Der vil blive afholdt 1. samtaler løbende, og i forbindelse med 2.samtaler, kan der indgå en logisk test og en personanalyse.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Dit arbejdssted bliver Osvald Helmuts Vej 4, 2000 Frederiksberg.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5935963