BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kan du se dig selv arbejde med projektledelse i en agil organisation, sammen med kompetente og selvstyrende udviklingsteams, der har et nært og godt samarbejde med brugerne? Vil du udfordres fagligt og bidrage til at du og dine kollegaer udvikler både spændende produkter og skarpe kompetencer sammen? Vil du være en del af en enhed, der er i rivende udvikling og hvor vi har det sjovt, mens vi laver fantastiske løsninger?
Afdelingen hedder Internationalt Samarbejde, og vores opgave er at udvikle løsninger til international indberetning og udveksling af data som grundlag for fremtidens skattevæsen med samarbejde på tværs af EU og resten af verden. Vores medarbejdere brænder for at gøre en forskel og har mod på at designe nye fremtidssikrede løsninger. Vi har teams, der arbejder med Scrum og teams, der kører Kanban, og som projektleder vil du også få mulighed for at påvirke vores projekter og resultater ud fra din egen faglighed. Så hvis du gerne vil sætte dit præg på løsningen af samfundskritiske problemstillinger – er det dig, vi søger!
Om jobbet
Som projektleder kommer du til at arbejde med tværfaglige agile teams bestående af udviklere, business analysts, UX-designere, scrum masters og product-owners. Det er almindeligt, at alle i teamet deltager i hele processen fra analyse og design til udvikling, test, implementering og vedligehold.
Dine primære opgaver omfatter derfor både aktiv deltagelse i de agile møder og at du, sammen med forretningen, product owners og systemejere, sørger for, at product backlogs indeholder det rette mix af udviklings- og driftsopgaver i forhold til projektet. Dette kan du kun lykkes med, hvis du er dygtig til at bygge relationer og bro til vores forretning, som er en afdeling i Skattestyrelsen.
De er eksperter i lovgivning og processer vedrørende international beskedudveksling og beskatning. Du skal formå at bringe de rette eksperter fra både IT og forrentningen sammen, sådan at projektløsningerne bliver summen af den samlede ekspertise.
Vi har en forventning om, at vores projektledere, både har godt styr på de agile metodikker, og også forstår brugernes behov og dermed kan støtte teamet i at tænke kvalitet ind i løsningerne. Der er stor mulighed for at du kan sætte dit personlige fingeraftryk på de projekter, der arbejdes på og for at udfordre rammerne for offentlig it. Samtidig fokuserer vi stærkt på din personlige kompetenceudvikling og støtter dine muligheder for at gøre karriere eller for at blive en endnu dygtigere og erfaren projektleder.
Om dig
Du er formodentlig uddannet indenfor IT har professionel erfaring med projektledelse i den offentlige sektor med fokus på systemudvikling. Det falder dig naturligt at arbejde i spændfeltet mellem forretning og agile teams og støtte samarbejdet med andre faggrupper i organisationen. Da vores forretning og teams primært kommunikere på dansk, er det vigtigt, at du kan begå dig på dansk.
Vi forventer ikke at du nødvendigvis har erfaring som udvikler, men du skal have teknisk forståelse og indsigt på et niveau, så du forstår hvad det betyder, når vi siger at vi arbejder med Java og API løsninger, relationelle databaser, Unix/Linux, Containere, CI/CD samt automatiseret test.
Derudover er/har du:
- gerne erfaring med Statens IT projektmodel, med risikostyring, økonomiopfølgning, rapportering mv.
- erfaring med SM og PO-rollerne i Scrum og/eller Kanban og har gerne et agilt certifikat eller lignende
- en udpræget teamplayer og brobygger
- med til at tage ansvar for udviklingen i afdelingen og støtter dine kollegaer både i og udenfor projektet
- en person, som har en god dag, når projektdeltagerne har haft succes med at levere gode løsninger i projektet og har modtaget ros fra forretningen.
Du bliver ansat i afdelingen for Internationalt Samarbejde, der er en del af Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST). Vi er i dag omkring 36 medarbejdere og konsulenter i afdelingen med forskellige fagligheder, som alle sikrer, at vi kan udvikle, videreudvikle og drifte nye og eksisterende løsninger. Afdelingen er præget af en uformel stemning med basis i et stærkt fællesskab med fokus på trivsel og personlig udvikling. Vi vægter den faglige kvalitet højt, samtidig fokuserer vi på at have det sjovt, både når vi arbejder og når vi laver sociale arrangementer.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send os et CV og en ansøgning med din motivation for at søge jobbet via nedenstående link ”Søg stillingen” senest mandag d. 8. januar 2024 kl. 10:00. Vi afholder samtaler løbende, så send gerne din ansøgning hurtigst muligt. Spørgsmål besvares gerne af Jeanne Kølbæk Jensen, kontorchef, på telefon +45 72 37 24 19.
Der vil indgå personlighedsanalyse og logisk test i forbindelse med rekrutteringsforløbet, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths vej 4, 2000 Frederiksberg - tæt på Flintholm Station.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 08-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5959062