Projektleder til udvikling af den digitale front i Skatteforvaltningen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at være med til at forbedre den digitale brugeroplevelse for borgere og virksomheder i Danmark? Vil du være en del af det fagligt stærke hold, der udvikler hjemmesider til fremtidens skatteforvaltning? Så er det måske dig, vi er på udkig efter.

I Digitale Kanaler og Design søger vi en projektleder til at drive og gennemføre en række små og mellemstore projekter med fokus på brugercentreret design. Vi arbejder med alle Skatteforvaltningens brugerflader ud mod borgere og virksomheder, herunder skat.dk. Du vil komme til at arbejde tæt sammen med fagstyrelserne i Skatteforvaltningen, og dygtige og gode it-kollegaer i UFST og UX’ere, front end og back end udviklere i Digitale Kanaler og Design.

Bliv en del af Digitale Kanaler og Design og bliv en del af et stærkt hold
Du bliver ansat i kontoret Digitale Kanaler og Design, der leverer digitale løsninger og designstandarder for løsninger rettet mod virksomheder og borgere. Projektlederrollen omfatter de klassiske projektlederdiscipliner med fokus på at skabe de gode løsninger, fremdrift og interessenthåndtering. Du får mulighed for at præge fremtidens digitale front i Skatteforvaltningen og skabe tryghed, tillid og effektivitet omkring borgere og virksomheders digitale møde med Skatteforvaltningen, bl.a. på skat.dk. Du vil også skulle medvirke til at forankre og virkeliggøre strategiske ønsker og idéer i konkrete projekter og løsninger. Vi er allerede gode til inkluderende selvbetjeningsløsninger og web-tilgængelighed. I de kommende år ønsker vi endnu mere fokus på de gode brugeroplevelser og de effektive brugerrejser. Og du kan blive en del af holdet nu.

Digitale Kanaler og Design arbejder med in house it-udvikling. Vi arbejder for at levere udvikling, der understøtter Skatteforvaltningens myndighedsansvar og slutbrugernes forventninger til en enkel, tryg og digital interaktion med det offentlige. Som projektleder kan du eksempelvis få ansvaret for at lede kontorets egenudvikling, sourcing af komplekse, digitale services til skatteyderne eller sikring af, at kontorets delleverancer indgår i større projekter i Skatteministeriets koncern. Det er vigtigt, at du har forståelse for slutbrugerens behov og kan tænke kvalitet ind i løsningen. Når vi udvikler, arbejder vi agilt og teambaseret.

Vi søger en dygtig, pragmatisk projektleder med gennemslagskraft
Det er en fordel, hvis du har en relevant, akademisk uddannelse, men din uddannelsesmæssige retning er ikke altafgørende. Det er ikke en forudsætning for ansættelsen, at du har en it-faglig baggrund. Dog lægger vi vægt på, at du har solid erhvervserfaring fra en lignende projektlederrolle, gerne i en politisk styret organisation, og at du har arbejdet med it-udvikling, implementering og drift.

Det er en fordel, hvis du:

  • er vant til at arbejde brugerorienteret, og UX-discipliner er ikke fremmede for dig
  • kan levere klar projektstyring og har fokus på motiverende, kommunikerende og fremdriftsfokuseret ledelse
  • har gennemslagskraft og er vedholdende - også når der er mange ubekendte faktorer
  • har erfaring med webudvikling, herunder CMS-systemer, idet vi anvender Umbraco
  • er vant til at arbejde agilt og har kendskab til Scrum, JIRA og Azure
  • har stort kendskab til GDPR-lovgivningen og lovgivning vedr. Webtilgængelighed
  • leverer solid it-projektledelse med fokus på fremdrift, en sikker prioritering af scope, tæt og tillidsfuld dialog med brugere og interessenter, samt forankring i den forretningsmæssige og it-mæssige drift
  • sørger for daglig koordinering med projektdeltagere samt relevante interessenter.
  • er god til forventningsafstemning og kommunikation, også i styregruppe- og ledelsesrapporteringen
  • har et pragmatisk og agilt mind set og trives med dynamikken i mindre projekter med tæt interaktion med projektdeltagere og interessenter
  • synes det er sjovt og udviklende at deltage i såvel strategiudvikling og –implementering som en del af projektarbejdet.
Som person er du selvkørende, serviceorienteret, tålmodig og udadvendt. Du har stærke kommunikationsevner og formår at skabe en fælles forståelse mellem tekniske og forretningsmæssige behov. Du kan derudover navigere i et projekt med kolleger, der har forskellige kompetencer. Du skal trives i en travl hverdag med mange bolde i luften, hvor der arbejdes tværfagligt, og hvor diversitet er en styrke. Hvis dette lyder som noget for dig, så glæder vi os til at modtage din ansøgning.

Hvorfor skal du vælge os?
Du bliver en del af et tværgående kontor med stor spredning i faglige kompetencer. Vi tilbyder en spændende og alsidig arbejdsplads med politisk bevågenhed og mange berøringsflader i både UFST og de øvrige styrelser i Skatteministeriets koncern. Du får mulighed for at sætte dit eget præg på opgaverne og skabe udvikling. Vores opgaver er svære, så vi kan love, at du bliver udfordret og udvikler dig fagligt. Omgangstonen er uformel og åben, og vi samarbejder og sparrer på tværs af fagområder i kontoret.

”Det fede ved at være i Digitale Kanaler og Design er, at jeg arbejder tæt sammen med mange fagligheder. Det betyder, at vi kommer hele vejen rundt om problemerne. Der er f.eks. både ekstremt nørdede udviklere, der ved alt om det, der sker inde i maven på systemerne, og UX’ere, der er superskarpe på, hvordan slutbrugerne møder Skatteministeriets løsninger. At have den bredde af kompetencer samlet i ét kontor er meget værdifuldt. Desuden har vi det rigtig godt og sjovt sammen, hvilket er noget, jeg personligt vægter meget højt.” – Tobias, projektleder

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning, CV og eksamensbevis skal sendes via linket ”Søg stillingen” senest den 16. maj 2024. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte souschef René Nöstler på tel. 72 37 62 89, souschef Line Kjær Sigaard på tel. 72 37 28 59 eller kontorchef Jesper Hammerich Lux på tel. 72 37 21 13.

Vi afholder samtaler løbende, og der vil indgå en logisk test og en personanalyse og ansættelsesforløbet.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomsten for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK) eller overenskomsten for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.

Startdato og arbejdssted
Startdato er 1. august 2024 eller efter aftale.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6040913

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet