BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kunne du tænke dig en rolle, hvor dine ideer og metoder bidrager til løsningen af it-projekter med høj samfundsrelevans? Og vil du med støtte fra dygtige projektdeltagere koordinere og projektstyre på komplekse projekter med stor variation i opgaverne? Det får du mulighed for hos os!
I Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST) har vi ansvaret for udvikling og drift af en kompleks portefølje af it-systemer og dataløsninger i Skatteministeriets koncern. Vi udvikler løsninger, der sikrer, at Skatteforvaltningen har teknologisk tidssvarende, brugerorienterede it-løsninger af høj kvalitet, som både overholder gældende krav og it-standarder og lever op til forretningens ønsker og ny lovgivning på området. I øjeblikket har vi stort fokus på at modernisere it-systemerne på opkrævningsområdet. Opkrævningsområdet er afgørende for at sikre, at borgere og virksomheder betaler de skatter og afgifter, som de bliver pålagt i henhold til lovgivningen. Initiativerne på opkrævningsområdet består af en række mindre og store projekter, som samlet set beløber sig til et trecifret millionbeløb.
Vi tilbyder
I en travl hverdag lægger vi vægt på frihed til at tilrettelægge og prioritere opgaverne for at skabe en god balance i arbejdslivet. På dage med spidsbelastninger vil du derfor opleve solid ledelsesmæssig opbakning og en projektorganisation, der med høj ekspertise understøtter, at vi sammen lykkes og når i mål med projekterne. Du får en bred samarbejdsflade både internt i koncernen og til eksterne leverandører, og du vil have god mulighed for at udvikle dig både fagligt og personligt i en stor moderne it-organisation. Du vil endvidere få mulighed for sparring med andre projektledere i kontoret samt fra andre områder i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen.
Dine primære opgaver
Vi ser ind i en opgaveportefølje, som består af flere projekter, der bidrager til at realisere en politisk målsætning om etablering af en enstrenget inddrivelse og dermed sikre styrkelse af sammenhængen mellem opkrævning og inddrivelse. Etablering af et enstrenget systemlandskab understøtter et mere effektivt inddrivelsesområde med højere provenu, lavere løbende it-drifts- og videreudviklings-omkostninger samt forbedret brugerunderstøttelse og betjening af person- og virksomhedsskyldnere. Der er tale om forretningskritiske projekter med en høj grad af kompleksitet i forhold til forretning, jura og IT.
IT-projektlederne skal bidrage til den generelle fremdrift og er med til at sikre, at projekterne leverer i henhold til tidsplan og aftalt økonomi. Projekterne foregår på et både fagligt og ledelsesmæssigt højt niveau, og i den forbindelse skal du bl.a. varetage kommunikation og facilitere samarbejde med såvel interne som eksterne interessenter på projekt- og ledelsesniveau. Du får dermed en bred samarbejdsflade både internt i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, Skattestyrelsen og eksterne leverandører.
Arbejdsopgaverne omhandler blandt andet:
- Projektledelse med fokus på planlægning, estimering, økonomi, ressource- og risikostyring samt involvering af de interessenter og ledelse i beslutningsprocesserne
- Styregruppe- og ledelsesrapportering på tværs af styrelser og til eksterne fora
- Effektiv eksekvering i samarbejde med en række interne og eksterne interessenter
- Etablering og vurdering af løsningsalternativer i tæt samarbejde med fx forretningsanalytikere, test managers, eksperter på kørende it-systemer og kontorchefer
- Leverandørstyring
- Kan levere stram projektstyring gennem motiverende, kommunikerende og fremdriftsfokuseret ledelse
- Kan lide udfordringer og at løse komplekse problemstillinger
- Er god til at samarbejde og finde løsningsmodeller
- Har gennemslagskraft og er vedholdende – også når opgaven er vanskelig
- Kan motivere dit projektteam om et fælles mål
- Har gode kommunikationsevner – både skriftligt og mundtligt
- Er god til at håndtere mange opgaver samtidigt og tager ejerskab af opgaverne
- Kan navigere i en stor, kompleks og politisk styret organisation med mange interessenter
Du bliver en del af fagområdet Virksomhed, Opkrævning og Analytics og bliver ansat i kontoret Opkrævningsløsninger, der er præget af godt humør og høj faglighed, hvor du får rig mulighed for at tage et stort ansvar. Kontoret består af 21 medarbejdere, der arbejder med projektledelse, porteføljestyring, test, forretningsanalyse, controlling og øvrige projektunderstøttende opgaver. Der er en stor grad af fællesskabsfølelse og et godt sammenhold på tværs af fagligheder.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send en ansøgning, CV, eksamenspapirer og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest den 26. august 2024. Stillingen er til tiltrædelse snarest muligt. Vi afholder samtaler løbende. Vil du høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Janni Conradsen, kontorchef for Opkrævningsløsninger, på telefon 20 47 27 51. Du er også velkommen til at kontakte projektleder Lisbet Rasmussen på 72 37 20 89.
Vi forventer at benytte personprofilanalyse og logisk test i rekrutteringsprocessen, og der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Udviklings- og Forenklingsstyrelsens adresse på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 26-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6081667