BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du proces-navigatøren, der kan understøtte DM’s ledelse i at videreudvikle den interne organisation og give medlemmerne den bedste medlemsoplevelse i en tid med fusioner og medlemsvækst? Vil du arbejde et sted, der er præget af både ambitioner, fleksibilitet og sundt arbejdsmiljø? Så er du måske vores nye programleder i Organisation & Fusioner.
”Vi står i en unik situation i DM’s historie. Med flere fusioner, 75.000 medlemmer med høje forventninger til os, skarp konkurrence og digitaliseringens nye muligheder, er vi en fagforening i rivende udvikling. Vi søger dig, der kan skabe overblik, sammenhæng og fremdrift, når vi sammen udvikler de konkrete indsatser, der gør DM til en endnu mere fagfagligt relevant, servicemindet, datadrevet og lærende medlemsorganisation” fortæller Helene Flethøj, som er Organisations- og fusionschef.
Netop nu leder vi efter en ny programleder - en centralt placeret, selvkørende person, der skal arbejde på tværs af huset, og hvis hjerte slår lidt hurtigere ved udsigten til at være med til at styre DM sikkert igennem komplekse forandringer.
Som ny programleder i DM tilbyder vi:
- En hverdag med spændende og meningsfulde faglige udfordringer
- Mulighed for at vokse og udvikle dig
- Et dynamisk arbejdsmiljø med høj fleksibilitet og en god work-life balance (heriblandt mulighed for hjemmearbejdsdage)
- Charmerende og moderne kontor i hjertet af Frederiksberg
- Gode kollegaer, der ligesom dig arbejder på tværs af huset og brænder for organisationsarbejde
Dine opgaver
Opgaverne vil være at:
- Program- og projektlede udviklingen, implementeringen samt koordineringen af konkrete indsatser internt i sekretariatet, der transformerer DM i retning af at være en endnu mere datadreven, lærende, serviceminded, effektiv og relevant fagforening for sine medlemmer. Det kunne fx være ved øget brug af kunstig intelligens eller fælles standarder for driftsstyring og læring på baggrund af data. Du skal ikke finde alle løsningerne, men du skal stå i spidsen for, at løsningerne udvikles, udbredes og koordineres på tværs af huset.
- Arbejde for en organisation, der organiserer sig værdiskabende og effektfuldt omkring medlemmerne og deres interesse i foreningen.
- Bidrage til andre af enhedens øvrige opgaver inden for fusioner, politisk struktur, medlemsdemokrati, forretningsudvikling mm.
Om dig
Ingen mennesker kan alt, men for at lykkes i stillingen skal du:
- Være erfaren og selvkørende. Du har solide kompetencer og erfaringer som proceskonsulent/projektleder/programleder og konkret erfaring med at gennemføre forandringsprocesser i en større organisation
- Have fremragende samarbejdsevner – du har en lyttende og behagelig væremåde og har stor respekt for dine kollegaers faglige bidrag ind i opgaverne
- Trives med at have en meget central rolle i organisationen, hvor du både arbejder op mod den øverste ledelse og ud mod i alle husets afdelinger og udfordrer det bestående
- Trives med at arbejde i en kultur med en høj grad af skriftlighed og kvalitetssikring
- Have strategisk tæft, forretningsforståelse og gerne også interesse for fagbevægelsen
Din præcise akademiske uddannelsesretning er ikke afgørende.
Din nye stilling og kollegaer
”Vi er ambitiøse, nok en smule nørdede og har et højt fagligt niveau, men vi lægger samtidig vægt på, at vi har det sjovt sammen, og at vi hver især har bæredygtige arbejdsliv med en sund balance mellem arbejde og fritid,” afslutter Helene.
I vores enhed Organisation og Fusioner leder vi fusionsarbejdet, udvikler kerneforretningen og understøtter medlemsdemokratiet og den politiske organisering i bred forstand.
Enheden er relativt nystartet og består af tre konsulenter, en student og en afdelingschef. Vi arbejder på tværs af huset og som oftest i samarbejde med kollegaer fra andre afdelinger.
Stillingen er på 37 timer om ugen og ønskes besat snarest. Aflønning sker efter intern overenskomst. Vi tilbyder gode løn- og ansættelsesvilkår.
Vil du vide mere
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Organisations- og Fusionschef Helene Flethøj Thygesen på mobil 28141209 eller hft@dm.dk
Vil du vide mere om forholdene som ansat i DM, kan du kontakte tillidsrepræsentant Tor Schlosser på telefon 38156608 eller tsc@dm.dk.
Ansøgning
Send din ansøgning og dit cv via link nedenfor senest søndag d. 18. februar.
Du kan kun søge online via linket.
Vi afholder ansættelsessamtaler d. 21. og d. 26. februar.
DM opfatter mangfoldighed som et aktiv. Vi opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge stillingen, uanset etnisk baggrund, køn, seksuel orientering, funktionsnedsættelse, religion eller alder.
For at være med til at sikre en retfærdig rekrutteringsproces og minimere bias, bedes du undlade at tilføje et billede i dit CV eller ansøgning. Vi vil også bede dig om ikke at notere din alder eller fødselsdato.
Om DM
DM er en fagforening med mere end 75.000 medlemmer på det akademiske arbejdsmarked. DM arbejder for et samfund, der muliggør et bæredygtigt arbejdsliv, og for at sikre de bedste løn- og arbejdsvilkår og et stærkt fagligt handlerum for medlemmerne.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
DM, Peter Bangs Vej, 30, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5978237