Processtærk generalist til ledelsesbetjening i stor offentlig it-organisation

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du lide at arbejde i krydsfeltet mellem ledelsesbetjening og processtyring? Og har du lyst til at arbejde tæt på ledelsen i en stor it-organisation, der understøtter samfundskritiske opgaver? Så er du måske vores nye kollega.

Du har fokus på proceskoordinering med selvstændigt leveranceansvar
Du bliver en del af et team, der betjener en fagdirektør og tre underdirektører i fagområdet Ressourcer og Portefølje. Ressourcer og Portefølje er et af Udviklings- og Forenklingsstyrelsens seks fagområder med ca. 300 interne medarbejdere.

Du bliver tilknyttet som ledelsesstøtte for en af vores underdirektører og får et centralt og selvstændigt leveranceansvar. Derudover vil der være drifts- og udviklingsopgaver af tværgående karakter. Dine opgaver udføres i tæt koordinering og samarbejde med dine kolleger i resten af teamet, og du får en bred kontaktflade på tværs af fagområdet, styrelsen og med vores samarbejdspartnere.

Opgaverne er mange og forskelligartede, men med understøttelse af underdirektøren og dennes ansvarsområde som det centrale omdrejningspunkt. Dine primære opgaver bliver at:

  • tilrettelægge processer og være tovholder for tværgående sager og bestillinger for din underdirektør
  • understøtte tavlemøder og tavlestyring samt ledermøder for din underdirektør, så enderne mødes i en travl hverdag
  • understøtte effektive sagsprocesser i underdirektørområder
  • have ansvar for mindre udviklingsprojekter fx ift. underdirektørens strategiske fokusområder
  • sparre med sekretariatschef og underdirektør om organisatoriske processer og udviklingstiltag i området – og sikre fremdrift, når en organisatorisk aktivitet skal gennemføres
  • koordinere tæt med samarbejdspartnere på tværs af organisatoriske skel om formulering af beslutningsoplæg, rapporteringer og andre produkter, der understøtter ledelsens strategiske og operationelle behov
Opgaverne stiller krav til dine skriftlige og mundtlige formidlingsevner, din sans for struktur og din evne til at samarbejde med mange interessenter.

Du følger opgaven hele vejen med skarpt blik for samarbejdsproces og slutprodukt

Du har en relevant videregående uddannelse, gerne af samfundsvidenskabelig karakter, fx cand.scient.adm., cand.scient.pol., cand.it, el.lign. Det er et plus, hvis du har nogle års erfaring med lignende opgaver i en stilling i staten eller en politisk ledet organisation.

Du er proaktiv og ansvarsfuld. Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • arbejder struktureret, målrettet og vedholdende
  • har analytisk sans, kan skrive kort og præcist
  • trives i en udadvendt rolle, hvor du er imødekommende og kan etablere stærke relationer
  • har en god forståelse for organisatoriske og samfundsmæssige problemstillinger
  • trives med et ofte højt arbejdstempo og korte deadlines
  • er en nysgerrig, venlig og imødekommende kollega
Bliv en del af et team, hvor kollegial sparring er drivkraft for god ledelsesbetjening
Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST) er en af syv styrelser i Skatteforvaltningen. Vi understøtter vores kolleger i Skatteforvaltningen i et partnerskab om drift og videreudvikling af en stor it-portefølje og udvikling af nye it-løsninger i spændvidden fra mindre projekter til en række store it-programmer.

Du kan se frem til at blive en del af ledelsessekretariatet i Center for Direktions- og ledelsesbetjening, hvor vi sammen sikrer ledelsesunderstøttelse af direktørgruppen i Ressourcer og Portefølje. Centeret består af 13 engagerede medarbejdere med forskellige fagligheder, og vi har en positiv og uformel omgangstone samtidig med, at vi går langt for at hjælpe hinanden. Vidensdeling, holdånd, åbenhed og samarbejde er fundamentet for, at vi kan yde god understøttelse af direktørteamet. Du får mulighed for selv at præge din stilling, og styrelsen tilbyder gode muligheder for efter- og videreuddannelse. Der er også fleksibilitet i hverdagen så arbejde og privatliv er i balance samtidig med, at du har mulighed for at gøre en positiv forskel.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 7. januar 2024. Spørgsmål besvares gerne af sekretariatschef Aino Homann Nielsen på 72 37 98 27 eller chefkonsulent Marianne Linke på 72 37 53 38 (undtaget uge 52).

Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), afhængigt af din erfaring enten som fuldmægtig eller specialkonsulent.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Læs mere om at arbejde i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk/job-og-karriere.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5961263

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet