BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at tage medansvar for webudvikling til alle borgere og virksomheder i Danmark og blive en del af holdet, der videreudvikler Skatteministeriets hjemmesider? Så er du måske vores nye kollega.
Vores kontor
Kontoret Digitale Kanaler og Design ligger i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST), der er en del af Skatteforvaltningen. Vi bygger it-løsninger til hele Skatteministeriets koncern og leverer herigennem løsninger til alle borgere og virksomheder i Danmark. Det betyder, at vi er bindeleddet mellem såvel interne systemer i Skatteforvaltningen og mellem Skatteministeriet og det omgivende samfund.
I vores kontor har vi ansvaret for udvikling og drift af den Digitale Oplevelses Platform (DOP), hvorpå 11 af ministeriets hjemmesider ligger, herunder skat.dk, der har over 30 mio. besøg årligt.
Vi har forskellige uddannelses- og erhvervsmæssige baggrunde og spænder fra nyuddannede til kolleger, der har over 30 års erfaring. Det skaber et dynamisk og kreativt arbejdsmiljø, hvor vi vægter læring og arbejdsglæde højt. Stemningen er god, og omgangstonen uformel.
Du vil indgå i et team, som består af frontend- og backend-udviklere, analytikere samt en souschef. Vi har også eksterne udviklere tilknyttet vores team. Derudover består kontoret af et team med UX’ere samt forretningsvendte kollegaer. Vi har et stort fokus på at levere værdi til vores kunder i Skatteministeriets koncern såvel som borgere og virksomheder.
Vores daglige arbejde bærer præg af, at vi har ansvar for både udvikling og drift af en række hjemmesider. Vi er efter et nyligt afsluttet projekt overgået fra et egenudviklet CMS til en ny platform i Azure med Umbraco og API’er i et headless frontend setup.
Vi arbejder agilt, teambaseret og efter et DevOps-mindset. Vi anvender hovedsageligt Microsoft Tech Stack og Azure Devops (ADO). Andre kodesprog kan også forekomme. Hos os får du mulighed for at prøve kræfter med forskellige udviklingsopgaver og teknologier og opbygger dermed dine udviklerkompetencer.
Om stillingen
Som backend-udvikler får du en afgørende rolle i teamet, hvor følgende opgaver indgår:
- Drift og videreudvikling af DOP med fokus på Skatteministeriets hjemmesider
- Samarbejde med underleverandører om samspillet mellem vores løsningskomponenter
- Aktiv deltagelse i at skabe rammerne for nye udviklingsopgaver sammen med teamet, herunder estimering af opgavestilling såvel som udførelse af arbejdet ifm. nyudvikling og drift
- Dokumentation af løsninger
- Bistand til, at vi lykkes med de daglige ad hoc-opgaver.
Vi forventer, at du har mindst 5 års erfaring som backend-udvikler, gerne fra en større arbejdsplads.
Det er vigtigt, at:
- Du brænder for at kode og har fokus på optimering og konsolidering.
- Du har generel forståelse for backend-systemer, webapplikationer samt integrationer mellem it-systemer.
- Du har arbejdet med systemer/kodebaser, hvor begreber som versionsstyring, strukturerede kode-reviews, unittest, Continuous Integration/Delivery og Release on Demand er en del af hverdagen.
- Du kender til brugen af terraform i et DevOps setup.
- Du arbejder struktureret, er analytisk og nytænkende.
- Du er åben, imødekommende og god til at samarbejde på tværs af fagområder.
- Du trives med skiftende arbejdsopgaver og at være en del af holdet i opgaveløsningen.
- Du har en relevant uddannelse med it-udvikling som hovedområde.
Du bliver en del af et tværgående kontor med stor spredning i faglige kompetencer. Vi tilbyder en spændende og alsidig arbejdsplads med politisk bevågenhed og mange berøringsflader i både UFST og de øvrige styrelser i Skatteministeriets koncern. Du får mulighed for at sætte dit eget præg på opgaverne og skabe udvikling. Vores opgaver er svære, så vi kan love, at du bliver udfordret og udvikler dig fagligt. Kontoret er præget af en uformel og åben atmosfære med samarbejde og sparring på tværs af fagområder.
”Det fede ved at være i Digitale Kanaler og Design er, at jeg arbejder tæt sammen med mange fagligheder. Det betyder, at vi kommer hele vejen rundt om problemerne. Der er f.eks. både ekstremt nørdede udviklere, der ved alt om det, der sker inde i maven på systemerne, og UX’ere, der er superskarpe på, hvordan slutbrugerne møder Skatteministeriets løsninger. At have den bredde af kompetencer samlet i ét kontor er meget værdifuldt. Desuden har vi det rigtig godt og sjovt sammen, hvilket er noget, jeg personligt vægter meget højt.” – Tobias, projektleder
Kontakt og ansættelsesvilkår
Vi afholder samtaler og ansætter løbende, så send os snarest din ansøgning, dit CV og dine eksamenspapirer samt eventuelle udtalelser via linket ”Søg stillingen”, dog senest den 16. maj 2024. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte souschef René Nöstler på tlf. 7237 6289.
Der vil indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 16-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6040901