Opnormering: Sagsbehandler til Merudgifter og Borgerstyret Personlig Assistance (BPA)

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger en erfaren og dedikeret kollega til vores specialiserede team inden for Servicelovens § 96 (Borgerstyret Personlig Assistance) og Servicelovens § 100 (Merudgifter). Vores team har fået midler til opnormering, og vi ønsker en kollega, der brænder for at behandle komplekse sager, søge ny viden og som får energi af at være med til at optimere og udvikle vores arbejde på området.

Dine arbejdsopgaver:

  • Sagsbehandling af ansøgninger efter Serviceloven § 96 og § 100
  • Udarbejdelse af afgørelser og handleplaner
  • Opfølgning på igangværende sager
  • Yde rådgivning og vejledning til voksne med nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne og deres pårørende
  • Klagesagsbehandling
  • Deltagelse i det interne udviklingsarbejde

I teamet vil du arbejde tæt sammen med fire erfarne kolleger med specialviden om området, som vægter både faglig sparring, vidensdeling og hjælpsomhed. I teamet er der ikke individuelle "sags-stammer," her deler sagsbehandlerne et fælles ansvar for alle sager.

Teamet er en del af en større enhed på 16 sagsbehandlere, der beskæftiger sig bredt med borgere, der har behov for længerevarende indsatser inden for det specialiserede voksenområde.

Som afdeling lægger vi vægt på, at der trods travlhed, skal være plads til humor og vi er en afdeling, som vægter høj faglighed og et godt arbejdsmiljø på en arbejdsplads, som er dynamisk og med højt til loftet.

Vi arbejder på Frederiksberg Rådhus – centralt i hovedstaden og med let adgang til både bus og Metro.

Vi forestiller os, at du
  • Er uddannet socialrådgiver, socialformidler, ergoterapeut eller lignende
  • Har erfaring som sagsbehandler indenfor området i en kommunal forvaltning, meget gerne specifik erfaring med Merudgifter og Borgerstyret Personlig Assistance.
  • Har kendskab til DHUV-metoden (VUM) og arbejder systematisk med både ansøgnings- og opfølgningssager
  • Har lyst til at specialisere dig i netop disse to bestemmelser herunder dykke ned i lovgivningen og Ankestyrelsens principafgørelser
  • Har lyst til at medvirke til den løbende udvikling af en travl og ambitiøs gruppe.
Vil du vide mere?
Så er du velkommen til at ringe til Enhedsleder Hanne Frøsig på telefon 28 98 31 81 eller sagsbehandler Maja Petersen på telefon 28 98 31 17.

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker efter gældende overenskomst med Socialrådgiverforeningen, Frederiksberg Kommunal Forening (FKF) eller anden forhandlingsberettiget organisation. Arbejdstiden er 37 timer om ugen med flekstidsordning. Løn forhandles efter principperne om Ny løn.  

Ansøgning
Ansøgningen sendes via Frederiksberg Kommunes hjemmeside, hvor du bedes ansøge om den ledige stilling fra selve stillingsopslaget. Vedlæg CV og kopi af eksamenspapirer.

Ansøgningsfristen er onsdag den 25. januar 2024 kl. 12.00
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler mandag den 29. januar 2024.

Frederiksberg er en levende by med et dynamisk bysamfund. Byens sjæl bygger på vores historie og klassiske arv og er med til at præge den spændende udvikling af Frederiksberg som en grøn, sund og pulserende del af Hovedstaden.
Vi er en moderne kommune, der betjener 104.305 borgere. Frederiksberg Kommune ønsker at fremme ligestillingen og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Frederiksberg Kommune, Smallegade 1, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5961958

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet