Områdeleder til Forebyggelse og Rådgivning søges til Hovedstadens Beredskab

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at gøre en forskel for forebyggelsen i hovedstadsområdet og vil du være områdeleder for Forebyggelse og Rådgivning, som bl.a. hvert år afholder flere hundrede kurser samt årligt gennemfører ca. 3.500 brandsyn.

Så er denne stilling lige noget for dig.

Du vil være overordnet ansvarlig for området Forebyggelse og Rådgivning samt være personaleleder for i alt ca. 30 fuldtidsansatte. Herudover er der en række interne og eksterne instruktører både på fuldtid og deltid. 

Du refererer til direktionen i Hovedstadens Beredskab. 

 
Forebyggelse og Rådgivning 

Hovedstadens Beredskab understøtter vores 8 ejerkommuners arbejde med forebyggelse og beredskab. Dette forpligter og gør, at vi hele tiden er nødt til at følge med i udviklingen i samfundet. Der er mange dagsordner på spil i samfundet – trusselsbilledet er komplekst og under konstant forandring. Dette stiller krav til forvaltningerne og deres institutioner. I Forebyggelse og Rådgivning arbejder vi hele tiden på at sikre, at den rådgivning og de ydelser vi leverer til ejerkommunernes ansatte, er tidssvarende og imødekommer de behov, som de ansatte har. I Forebyggelse og Rådgivning varetager vi ligeledes myndighedsopgaven og går ca. 3500 brandsyn på institutioner og virksomheder. Digitaliseringen er også en vigtig faktor i vores samfund i dag, så her arbejder vi hele tiden med udvikling af vores ydelser i form af nye tilbud samt at kvalitetssikre og evaluerer vores brandsyn. 
 

Dine arbejdsopgaver

Det er en meget alsidig og spændende lederrolle du vil komme til at bestride. Du kan på den samme dag skulle drive personale- og driftsledelse, styre økonomien, sætte dig ind i ny lovgivning samt samarbejde med interne og eksterne parter, og der vil altid være mange bolde at styre og prioritere. 

Forebyggelse og Rådgivning har tidligere været to selvstændige områder i Hovedstadens Beredskab på to forskellige lokationer, men som er blevet slået sammen fornyeligt. Du får til opgave at fortsætte dette arbejde, således der skabes sammenhæng og synergi mellem de to områder i forhold til medarbejdere, strategi, økonomi og lokation. 

Da du får en central rolle i at videreudvikle og implementere strategien på det forebyggende område, er det vigtigt, at du tænker og arbejder strategisk. Hovedstadens Beredskab er ejet af vores 8 ejerkommuner, og et fokus for dig bliver samarbejdet med disse – på både forvaltnings- og institutions niveau. 

 

Dine kvalifikationer

Vi forventer at du har: 

  • Erfaring med at samarbejde med kommuner og offentlige institutioner.
  • Erfaring med enten uddannelse eller tilsyn.
  • Dokumenteret ledelseserfaring.
  • Erfaring med økonomistyring. 
  • Erfaring med forretningsudvikling.
  • Erfaring med at navigere mellem driftsopgaver og strategiudvikling. 
  • Erfaring eller sammenlignelig erfaring med stillingens hovedopgaver fra lignende stillinger og/eller organisationer.
     

Herudover skal du som person:

  • Få ting til at ske og følger op.
  • Involverer og skaber følgeskab.
  • Har en god situationsfornemmelse.
  • Kunne samarbejde med ledere og medarbejdere på alle niveauer i organisationen.
  • Kommunikerer tydeligt i skrift og i tale, herunder udarbejdelse af notater og indstillinger til direktionen samt bestyrelsen mv. 
  • Har overblik og systematik.

Du kommer til at lede mange specialister, og det er derfor afgørende at du med respekt for specialisternes faglighed formår at udfordre dem, og når det er nødvendigt at anvende din gennemslagskraft. 


Vi tilbyder 

Du bliver en del af et forebyggelsesområde, der er inde i en spændende udvikling i en organisation, hvor vi dagligt gør en forskel for borgerne. Du får et meningsgivende arbejde med en stor bredde i opgaverne og mulighed for at udfolde dine talenter, ligesom du får lejlighed til at opdyrke mange forskellige samarbejdsrelationer og samarbejdsflader.

Du vil komme til at arbejde fra flere lokationer, bl.a. på Hovedbrandstationen ved Københavns Rådhus og fra Frederiksberg brandstation.



Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst med KL. 

Der er tale om en fuldtidsstilling.
 


Ansøgning

Der er ansøgningsfrist til stillingen den 23-04-2024

Vi forventer at afholde 1. samtale i uge 18, herefter evt. DISC forløb og 2. samtale i uge 19, 20 og 21.

Har du spørgsmål til opslaget, er du velkommen til at kontakte Vicedirektør Jens Volkmann-Dinesen på 2686 2970.

Læs mere om Hovedstadens Beredskab på https://hbr.dk/ - om brandsyn https://hbr.dk/vide-noget-om-brandsyn/ og kurser https://hbr.dk/kurser-og-uddannelser/

 

Om Hovedstadens Beredskab

Hovedstadens Beredskab er Danmarks største beredskab med cirka 800 medarbejdere og frivillige. Beredskabets opgave er at forebygge, begrænse og afhjælpe skader på personer, ejendom og miljøet ved ulykker og katastrofer.

Vi dækker 8 kommuner og ca. 1 mio. borgere, og vores ambition er at være på forkant med udviklingen af fremtidens beredskab og være en stærk medspiller i forhold til kommunernes visioner om at skabe tryghed og robusthed til gavn for borgerne.

Hovedstadens Beredskab ser mangfoldighed som en ressource og værdsætter, at medarbejderne hver især bidrager med deres særlige baggrund, personlighed og evner.
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Hovedstadens Beredskab, Howitzvej, 26, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6024526

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet