BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at styrke projektstyringen og anvendelsen af projektmetoder i Danmarks største offentlige it-organisation? Brænder du for analyseopgaver, hvor du kan grave dig ned i faglige detaljer samtidig med, at det motiverer dig at have en bred kontaktflade i organisationen? Så er du måske vores nye kollega i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen. Vi søger dig, der interesserer dig for it-projektstyring, og som har mod på en stejl læringskurve, hvor du i løbet af kort tid får opbygget en solid viden om projektstyringsmetoder og -værktøjer i en statslig og politisk styret kontekst.
Om jobbet
I Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er vi i gang med en spændende og ambitiøs opgave, hvor vi i samarbejde med de øvrige styrelser i Skatteforvaltningen skal udvikle de helt rigtige it-løsninger til at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor i Danmark. Styring af vores it-projekter er derfor også et strategisk prioriteret område med høje ambitioner og stort topledelsesfokus. For at understøtte indsatsen er Udviklings- og Forenklingsstyrelsen ved at etablere et nyt kontor, som skal sikre it-projekternes kendskab til og korrekte anvendelse af obligatoriske projektstyringsstandarder.
Til at hjælpe os med opgaven søger vi dygtige kollegaer til at rådgive it-projekter og følge op på deres brug af styringsmetoder, -værktøjer og -dokumenter. Du vil komme til at arbejde med mange forskelligartede opgaver, herunder fx at:
- onboarde it-projekter til Skatteforvaltningens projektgovernance og projektstyringsstandarder
- rådgive om konkrete værktøjer, som understøtter projektledere og andre projektdeltagere i deres styringsopgaver
- understøtte it-projekternes vej gennem de administrative processer
- gennemføre løbende reviews af it-projekternes styringsdokumenter og -praksis med henblik på projekternes bedst mulige styring og organisatorisk læring
- udarbejde afrapporteringer og strategiske beslutningsoplæg til ledelsen
- bidrage til opbygning af det nye kontors ways of working, processer, værktøjer mv.
Vi forestiller os, at du har en kandidatuddannelse inden for samfundsvidenskab, humaniora, it eller lignende. Du er enten nyuddannet eller har et par års erfaring fra en offentlig eller privat organisation, hvor du fx har arbejdet med ledelsesbetjening eller it-projekter. Det vigtigste er, at du har mod på at navigere i en stor organisation i bevægelse, der varetager store komplekse it-projekter med mange stærke interessenter.
Desuden lægger vi vægt på, at du:
- er analytisk stærk og sætter en ære i at levere på et højt fagligt niveau
- er positiv, opsøgende og motiveret af at skabe forbedringer
- har gode skriftlige og mundtlige formidlingsevner og kan tilpasse din kommunikation til modtagerens behov
- er god til at samarbejde og kan skabe relationer på tværs af organisatoriske og faglige skel
- har flair for processer og koordinering
- har lyst til at bidrage aktivt til det nye kontors opbygning og kultur.
Frem til det nye kontors oprettelse den 1. august 2024 vil du sammen med kontorets øvrige medarbejdere organisatorisk være placeret i søsterkontoret ’Projektstyringsmetoder’. Det nye kontor bliver ét af fire kontorer i styrelsens afdeling ’Metode’, som er en afdeling i rivende udvikling. Der hersker derfor en ambitiøs og fremadskuende kultur, men samtidigt en uformel tone, hvor humor og højt humør er yderst værdsat. Selvom vi har travlt, hjælper vi altid hinanden og gør en dyd ud af, at det også skal være sjovt at gå på arbejde.
Du kan forvente en travl hverdag med mange spændende opgaver og en stejl læringskurve, hvor der også vil være mulighed for selv at sætte sit præg på opgavernes karakter og udførelse. Du vil blive en af flere nyansatte, og det nye kontor kommer derudover til at bestå af en række meget erfarne og fagligt dygtige kollegaer, som vil bidrage med sidemandsoplæring og løbende opgavesparring. Uanset hvilken baggrund du har, sikrer vi derfor, at du bliver godt klædt på til at varetage din nye rolle.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamenspapirer samt relevant dokumentation bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 10. maj 2024.
Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Nicklas Spangsberg Krogstrup på telefon 72 37 38 28.
Du skal være opmærksom på, at der kan blive anvendt test og case som led i ansættelsesprocessen. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest samt reference.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Dit arbejdssted bliver Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg, tæt ved Flintholm station.
Stillingen ønskes besat snarest muligt.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 10-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6033374