Ønsker du at skærpe din generalistprofil med business analyst kompetencer?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger lige præcis dig, der motiveres af at kortlægge optimale forretningsprocesser og samtidig skabe værdifulde relationer med mange fagligheder. Er du samtidig analytisk og kommunikativ stærk, og kan skabe forretningsværdi, så har vi muligvis et match!

Processer, samarbejde, forretningsforståelse
Som business analyst er du med til at præge udviklingen af den offentlige gældsinddrivelsesopgave og afveje IT-tekniske løsningsforslag over for forretnings- og datamæssige muligheder og behov. Dine opgaver kræver en analytisk og struktureret tilgang i kortlægningen af de mest optimale forretningsprocesser, og du har et skarpt blik for betydningen for borgere, virksomheder og skatteforvaltningens opgaveløsning.

Afhængig af din erfaring og interessefelt, kommer du til at drive større eller mindre forretningsafklaringer og dataprojekter, hvor du selv er med til at definere problemstillingen, udsøge de forretningsmæssige scenarier, præsentere for projektets vigtige stakeholdere og implementere løsningen.

Dine opgaver:

  • Udarbejdelse af forretningskrav og -beskrivelser, der skal understøtte sagsbehandlingen i Gældsstyrelsen
  • Bistå udviklingen med at omsætte de forretningsmæssige krav til udviklingsinitiativer, herunder sikre forankring i organisationen, følge fremdriften og bistå med måling af gevinster
  • Koordinere workshops og konsolidere input for forretningen og udviklingen
  • Indgå som et vigtigt bindeled mellem Gældsstyrelsen (forretning) og Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (it).
Dine arbejdsopgaver vil spænde bredt og gå på tværs af kontorets områder. Det er vigtigt, at du trives i en tværgående og koordinerende rolle, hvor du har tæt kontakt til mange kollegaer i begge styrelser, og hvor vi leverer produkter i en høj kadence og har et stærkt fokus på at sikre gode processer.

Vi forestiller os, at…
Du har en relevant videregående uddannelse og er i stand til at analysere komplekse problemstillinger og formidle dem kort og let forståeligt. Samtidig har du et godt øje for processer og kan koordinere og samarbejde i en stor organisation, hvor det indimellem går stærkt og der skal leveres på korte deadlines.

Det er en fordel, hvis du har erfaring fra en politisk ledet organisation eller på anden vis har indsigt i staten. Har du erfaring med eller interesse for it eller digitalisering, er det også en fordel.

Vi er på udkig efter nye kolleger, der brænder for at arbejde med porteføljestyring, strategi og/eller ledelsesbetjening generelt, og du kan søge uanset, om du har kort eller længere erfaring. Vigtigst er, at du er klar til at løse store som små opgaver i kontoret og hjælpe en kollega, når der er brug for det.

Gode kolleger, gode vilkår og fleksible rammer
Du kan se frem til at blive en del af IT-Porteføljestyring og Implementering - et kontor med dygtige og ambitiøse kolleger. Vi har en travl og alsidig hverdag, hvor du vil blive udfordret, og hvor der er gode muligheder for personlig og faglig udvikling. Vi løfter i flok, har en uformel omgangstone og gør en dyd ud af, at det skal være sjovt at være på arbejde.

I IT-Porteføljestyring kommer dit arbejde til at have en betydning for gældsinddrivelsen, som er med til at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Vi fokuserer på at integrere forretning, IT, data, procesudvikling og jura i optimeringen af oprydningen i den voksende offentlige gæld, samt videreudvikle den IT-understøttede gældsinddrivelse.

Kontoret sikrer en kobling og styring af Gældsstyrelsens behov for IT-understøttelse, IT-udvikling og den organisatoriske implementering og gevinstrealisering på gældsområdet. Vi arbejder metodisk inden for et spændfelt af agil udvikling og et overordnet vandfaldsinspireret styrings-setup.

Kontrakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest søndag den 14. april 2024. Vi forventer at indkalde til samtaler løbende. Der kan indgå en logisk analyse og en personanalyse i ansættelsesforløbet.

Spørgsmål vedrørende stillingen besvares gerne af Kontorchef Tina Svan Colding på telefon 72 38 93 16 – eller LinkedIn.

Forud for ansættelse foretager vi restancetjek for så vidt angår restancer til det offentlige, og der vil blive indhentet referencer og straffeattest.

Forventet tiltrædelsesdato 1. juni 2024 eller hurtigst muligt derefter.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC). Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet er Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6019407

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet