Økonom til udvikling af økonomistyringen i en af Danmarks største it-organisationer

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at udvikle, optimere og implementere fælles metoder, værktøjer og processer i en statslig organisation med en meningsfuld dagsorden? Så er du måske vores nye kollega i en stilling med spændende opgaver og masser af udviklingsmuligheder.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST) er en af de syv styrelser i Skatteforvaltningen. Vi varetager drift og udvikling af it- og dataløsninger i tæt samarbejde med fagstyrelser og departement i Skatteministeriets koncern. Vores arbejde har stor bevågenhed – både politisk og i offentligheden.

Udvikling og implementering af metoder og værktøjer til gode økonomiprocesser
I Center for Bevilling, Budget og Metode har vi ansvaret for den overordnede økonomistyring i UFST. Styrelsen har et årligt budget på knap 5 mia. kr., der bl.a. finansierer omkring 200 it-systemer samt en række af de største igangværende it-projekter og -udviklingsprogrammer i staten.

Vi søger nu 1-2 nye kollegaer til at udvikle og implementere metoder og værktøjer, som skal bidrage til at styrke økonomistyring i styrelsen. De konkrete opgaver vil i høj grad være drevet af, hvad der strategisk efterspørges af styrelsens og fagområdets direktion.

Eksempler på de væsentligste opgaver:

  • Udvikling og implementering af tværgående udviklingstiltag, der skal modne økonomistyringen i tæt samarbejde med øvrige centrale og decentrale økonomifunktioner – forankret i og prioriteret af direktionen
  • Identificering af styringsbehov, design af forretningsregler og implementering af systemunderstøttelse i tæt samarbejde med øvrige styrelser i forvaltningen
  • Implementering af fælles standarder og automatisering af delprocesser mhp. standardiserede og effektive arbejdsgange på tværs af afdelingen
Opgaverne er typisk planlagt i kortere eller længere projektlignende forløb med fokus på et eller flere udvalgte udviklings- og implementeringsinitiativer, hvor du får en bred kontaktflade til både medarbejdere og ledere på tværs af styrelsen.

Kontoret er organiseret i en centerkonstruktion med i alt ca. 25 medarbejdere, som ledes af to kontorchefer. Du indgår i et stærkt fagligt miljø, hvor hverdagen er præget af god stemning og en uformel omgangstone, hvor vi spiller hinanden gode. Vi lægger vægt på videndeling og at have det sjovt, når vi går på arbejde.

Vi sørger for et grundigt introduktions- og oplæringsforløb, så du hurtigt kan arbejde selvstændigt med opgaverne. Du får varierende og udfordrende opgaver samtidig med, at der i styrelsen er gode muligheder for kompetenceudvikling.

Hvem er du?
Vi lægger vægt på, at du har et højt fagligt niveau og evnen til at opnå gode resultater, dokumenteret gennem hidtidig beskæftigelse og/eller en relevant uddannelse (fx cand.merc., cand.polit., cand.scient.pol., cand.oecon. el.lign.). Du kan både være nyuddannet eller have nogle års relevant erfaring.

For at trives i jobbet er det vigtigt, at du kan lide at arbejde i en stor, politisk styret organisation, hvor du kan kombinere dit udprægede gå-på-mod med humor og analytiske evner og herigennem skabe gode resultater.

Vi lægger vægt på, at du:

  • har stærke analytiske evner samt gode formidlingsevner både skriftlig og mundtligt
  • har veludviklede samarbejdsevner og kan drive processer frem, som involverer mange forskellige aktører
  • har interesse for tal og databehandling og er hjemmevant i Excel
  • kan arbejde selvstændigt, men samtidig er en holdspiller, der motiveres af at levere og lykkes i fællesskab
Det er en fordel, hvis du har erfaring eller interesse for økonomistyring i en statslig kontekst.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og eksamensbevis via linket ’Søg stillingen’ senest den 20. februar 2024. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at ringe til teamkoordinator Lasse Lorentzen på 7237 4346 eller kontorchef Kim Topp Andersen på 7237 3099.

Der vil indgå en person- og logikanalyse samt evt. case i ansættelsesprocessen, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil være mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Læs mere om at arbejde i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk/job-og-karriere.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5979958

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet