Økonom til spændende stilling i stor kompleks afdeling på Bispebjerg Frederiksberg Hospital

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi tilbyder en stilling med ansvar, udfordringer og gode udviklingsmuligheder såvel personligt som fagligt.
Stillingen består af controller funktion, økonomistyring og udvalgte HR-opgaver for lægegruppen.
Du vil være en vigtig medspiller for afdelingens øverste ledelse, ledelserne i det enkelte afsnit, hospitalets økonomifunktion samt udvalgte samarbejdspartnere. Vi har et inspirerende og uformelt arbejdsmiljø i en organisation med visioner for fremtiden.

Som økonomiansvarlig refererer du til afdelingens øverste ledelse og har ansvar for den samlede opfølgning på afdelingens økonomirelaterede opgaver og står for rapportering omkring disse til hospitalets og regionens interessenter.

Vi forventer, at du er klar til at navigere i et tværfagligt miljø og kunne både arbejde selvstændigt og tæt sammen med kollegaer og brugere og bidrage med høj faglig indsigt.

Du kommer til at indgå i samarbejde med kolleger, som ligeledes understøtter økonomistyringen i afdelingen. Disse medarbejdere varetager bl.a. fakturabehandling, hjælp til varebestilling, bestilling af tjenesterejser samt korrekt aktivitetsregistrering.


Om Afdeling K
Afdeling K består af 350 årsværk medarbejdere og har et driftsbudget på samlet 250 mio. kr. Afdeling K udreder og behandler sygdomme i mavetarmsystemet og består af kirurgisk og medicinsk speciale med forskellige ambulatorier, undersøgelsesafsnit, operationsafsnit, sengeafsnit, modtageafsnit og et selvstændigt forskningsafsnit.

Afdeling K er en kompleks organisation, som er opbygget med en øverste ledelse med 9 decentrale ledelser under sig.

De decentrale ledelser har selvstændigt ansvar for eget driftsbudget.

Vi arbejder til stadighed for at give en høj kvalitet i patientbehandlingen og på at udvikle og strømline vores opgaveløsning,

Bispebjerg Frederiksberg Hospital er Danmarks næststørste akuthospital og udvides i de kommende år med nye bygninger og nye specialer, som betyder nye samarbejdsflader og opgaver for afdelingen.



Dine opgaver

  • Udarbejde aktivitets- og ressourceforbrugsanalyser samt økonomiafrapporteringer i tæt samarbejde med den øverste ledelse og de 9 decentrale ledelser samt Bispebjerg Hospitals økonomiafdeling.
  • Tæt samarbejde og sparring med den øverste ledelse i relation til sikring af overholdelse af aktivitet og budget.
  • Overordnet ansvarlig for økonomistyring, herunder løbende budgetopfølgning på aktivitet, løn- og driftsudgifter.
  • Bistå med visse administrative HR-opgaver for lægegruppen via regionens IT-administrative lønsystemer i samarbejde med lægelig vagtplanlægger og relevante ledere.
  • Udarbejde businesscases ved omlægning af behandlingsstrategier og patientforløb som følge af nye behandlinger og
    apparatur.
  • Udarbejde sagsfremstillinger med økonomi- og aktivitetsprognoser samt puljemiddelansøgninger, regionale ansøgninger m.v.
  • Overvågning af ledelseskonti, forskningskonti samt regnskab for tjenesterejser
  • Driftsudgifter
    • Være overordnet ansvarlig for den løbende overvågning af forbrug samt aktivitet og være i tæt dialog med de enkelte afsnitsledelser omkring dette
    • Omsætte økonomi og forbrugsdata til afsnitsniveau
    • Løbende sikre overblik over omkostningsudviklingen for forbrugsvarer til operationer og endoskopier i samarbejde med relevante fagpersoner samt varetage dialog med Region Hovedstadens indkøbsafdeling med henblik på omkostningseffektivisering
    • Udarbejde prognoser for omkostninger i forbrugsvarer og overvåge prisudvikling på ydelser (histologi, blodprøver)
    • Støtte op med økonomisk input og konsekvensberegninger i forbindelse med forhandlinger med leverandører af engangsudstyr og apparatur


Vores forventninger

  • Du har relevant økonomisk uddannelse fx cand merc, cand polit, cand oceon
  • Du har gerne erfaring med driftsøkonomi på virksomhedsniveau
  • Du har lyst og interesse for at indgå i dialog med brugerne internt og eksternt for sammen at finde de bedste løsninger.
  • Du er opsøgende, løsningsorienteret og serviceminded.
  • Du har erfaring med at håndtere mange parallelle sager og forløb
  • Du har en forståelse for økonomi, der indebærer at kontroller og rutiner skal understøtte virksomheden – ikke omvendt
  • Du har erfaring med driftsøkonomiske systemer i offentligt regi – dette vil være en fordel, men ikke et krav


Vi tilbyder

  • 37 timer ugentligt
  • Et dynamisk og innovativt arbejdsmiljø
  • Et stærkt tværfagligt samarbejde
  • Dygtige og engagerede kollegaer
  • Mulighed for sparring med kolleger med økonomibaggrund på tværs af Bispebjerg Hospital


Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst og efter nærmere aftale med forhandlingsberettigede organisation med mulighed for forhandling af eventuelle tillæg, der modsvarer dine kvalifikationer

Tiltrædelse: 1.maj 2024 eller snarest derefter

Nærmere spørgsmål om stillingen kan rettes til:
Ledende overlæge, Lars Tue Sørensen, Mobil 20371844
Ledende oversygeplejerske, Kirsten Amsinck, Mobil 24972594

Ansøgningsfrist: 3. marts 2024 kl. 12.00

Samtaler vil blive afholdt d. 13. marts.



INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Frederiksberg Hospital, Nordre Fasanvej , 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5992130

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet