Nysgerrig kollega med stærke samarbejdsevner til det understøttende arbejde med håndtering af EU-forslag i styrelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du interesseret i EU-systemet, og vil du bidrage til styrelsens varetagelse af vigtige EU-forslag? Har du stærke EU-faglige kompetencer, eller drømmer du om at få det? Så er du måske den kollega, vi søger!

I Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST) understøtter vi digitaliseringen af den danske skatteforvaltning. Vores arbejde har stor bevågenhed – både politisk og i offentligheden.

Vi søger en ny kollega til kontoret Fællesoffentlig og EU Digitalisering, hvor vi bidrager til håndtering af EU-forslag, som på sigt vil medføre it-opgaver i Skatteforvaltningen.

Vores kerneopgave er at bidrage til Skatteministeriets EU-håndtering og interessevaretagelse på skatteområdet og digitaliseringsområdet og samtidig styrke den langsigtede planlægning af it-udviklingsporteføljen. Det gør vi ved at koordinere EU-forslag og levere vurderinger af deres konsekvenser til Skatteministeriets departement.

Ansvar, udfordringer og udviklingsmuligheder
Vi søger en kollega, der selvstændigt og i tæt samarbejde med organisationens dygtige it-faglige medarbejdere, har lyst til at tage ansvar for at følge og håndtere konkrete EU-forslag, fra de opstår som strategiske målsætninger, til de gennemføres som EU-lovgivning og overgår til implementering. Du får mulighed for at være med til at:

  • forstå, forudse og beskrive konsekvenser af EU-forslag
  • tænke i løsninger, der matcher den danske skatteforvaltning bedst muligt
  • udvikle processer og produkter, der styrker EU-håndteringen på tværs af koncernen
Det er helt afgørende, at du er nysgerrig og har mod på at kaste dig ud i en stejl læringskurve. Til gengæld vil du få stærke kompetencer inden for EU-håndtering og viden om den danske skatteforvaltning. Det er en fordel, men bestemt ikke et krav, at du allerede har viden om it eller skat. Du vil være den EU-faglige, mens andre vil byde ind med it- og skattefaglig viden.

Vi tilbyder:

  • grundig oplæring fra dygtige kolleger
  • et spændende og varieret arbejde med både drifts- og udviklingsopgaver
  • stor indflydelse på egne opgaver og ansvar efter kompetenceniveau
  • dygtige kollegaer med drive og gå-på-mod, der sparrer og har stor tillid til hinanden
  • et bredt netværk af dygtige kolleger med forskellige it-specialfagligheder
Når du er klar til det, får du selvstændigt ansvar for et antal EU-forslag. Din opgave bliver at analysere de nye forslag og drive organisationens bidrag til EU-processerne, samt sikre at it-faglige vurderinger omsættes til bl.a. skarpe høringssvar, der skaber værdi for de embedsmandskolleger, der deltager i nationalt og internationalt samarbejde.

Højt fagligt niveau, skriftligt stærk og god til samarbejde
Vi lægger vægt på, at du har et højt fagligt niveau og evne til at opnå gode resultater, dokumenteret gennem hidtidig beskæftigelse eller en relevant uddannelse (cand.scient.pol., cand.jur., cand.merc.jur. eller lignende). Du kan være nyuddannet eller have et par års erfaring, gerne fra en offentlig myndighed.

Derudover er du først og fremmest dygtig til at analysere store informationsmængder og formulere dig skriftligt om komplekse emner i et klart sprog. Du evner at belyse en sag fra de vinkler, der er relevante for en offentlig forvaltning. Du er desuden god til at samarbejde med forskellige fagligheder.

Det er samtidig vigtigt, at du lever op til flere af disse punkter:

  • kan drive en proces og tænke flere skridt frem
  • kan koordinere en sag mellem mange interessenter og være den der holder styr på detaljerne
  • ikke er bleg for at stille opklarende spørgsmål
  • har drive, pionerånd og ønske om at gøre en forskel
  • har taktisk sans og bevæger dig konstruktivt frem mod resultater
  • lytter, sætter dig i andres sted og forstår deres behov
  • arbejder systematisk for at sikre, at din viden om sagerne løbende forankres og kan tilgås af andre
Hvis ovenstående beskrivelse lyder som noget for dig, ser vi frem til at modtage din ansøgning!

Samtaler forventes afholdt i uge 48.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning inkl. CV og dokumentation for uddannelse via linket ”Søg stillingen” senest 23. november. Spørgsmål besvares gerne af funktionsleder Marie Søbjerg Rasmussen på 72 37 06 92.

Der indgår en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet, og der vil blive indhentet straffeattest forud for ansættelsen.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Læs mere om at arbejde i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk/job-og-karriere

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5936638

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet