BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at sikre, at Udviklings og Forenklingsstyrelsen (UFST) leverer sikre og stabile systemer og applikationer? Vil du være med til at koordinere de sikkerhedsmæssige tiltag i samarbejdet mellem UFSTs sikkerhedsorganisation og Center for Infrastruktur og Cloud? Så er det måske dig, vi leder efter.
Dit nye arbejdssted – Center for Infrastruktur og Cloud (CIC)
Center for Infrastruktur og Cloud er en veletableret og ambitiøs driftsorganisation med ca. 45 teknikere, der står for al håndtering af infrastruktur i to topmoderne datacentre og i public cloud. Vi er med i alle dele af processen, fra design af løsninger for systemer og projekter, til daglig drift, fejlfinding og performance tuning.
Vi har et tæt samarbejde med de øvrige kontorer i Infrastruktur søjlen (IDS), som består af 150 kolleger dedikeret til infrastruktur, drift og udvikling, med stort setup på hele infrastrukturen og dermed masser af viden og kompetencer at trække på og lære fra.
Vi har et godt klima i kontoret, lav personaleomsætning, og der er plads til forskellighed, en god og imødekommende stemning.
Du kan se frem til at få ansvar for koordineringen af sikkerhedsmæssige opgaver og tiltag. Opgaverne gennemføres primært i rammen af CIC-teams og din opgave bliver at sikre gennemførelse og koordinere dette med andre aktiviteter IDS. Du refererer til lederen af CIC og får ansvar for tværgående koordinering med andre kontorer i CIC, samt øvrige kontorer i UFST (Udviklings- og Forenklingsstyrelsen).
Dit ansvar som sikkerhedskoordinator er delt i tre områder:
- Den daglige koordinering af opgaver og tiltag og bidrage til fremdriften
- Være ”Singlepoint af contact” mellem sikkerhedsfunktionen og vores center
- Forestå kommunikationen internt og eksternt.
- At være central driver for at vi løser opgaver og leverer som aftalt
- At samarbejdet med sikkerhedsorganisationen er velfungerende
- At der generelt er fremdrift med baggrund af aftalte prioriteringer.
- Deltage i de daglige sikkerhedsopgaveløsninger på tværs af CIC
- Gennemføre dag-til-dag facilitering af de løbende opgaver
- Ressourceplanlægning, rapportering og ekstern kommunikation
- Indgå i planlægning og prioritering af opgaver i CIC
- Planlægning af faste aktiviteter (fx statusmøder og anden projektplanlægning)
- Rapportering af driftssituation.
Du har allerede erfaring med koordinering og styring af et teknisk team, og det vil være en fordel, hvis du tidligere har arbejdet med sikkerhedsmæssige problemstillinger i forbindelse med IT-infrastruktur.
Vi forestiller os, at du fra tidligere har en baggrund som driftskonsulent, IT-arkitekt, koordinator, projektleder eller lignende. Det falder dig naturligt at agere proaktivt.
Du kan se frem til at kommunikere med både tekniske teams samt vores interne og eksterne samarbejdspartnere. Du i stand til at facilitere effektiv og hurtig opgaveløsning og kan samtidigt skære igennem og være tydelig, når det er nødvendigt. Du optræder samarbejdsorienteret og kigger løsningsorienteret på de udfordringer, som vi hver dag møder i en driftsorganisation.
Det forventes ikke, at du selv er meget teknisk vidende, men du skal kunne forstå teknikken på overordnet niveau og kunne prioritere mellem opgaveløsningerne via feedback fra teknikkerne eller en anden teknisk projektleder/arkitekt.
Du skal kunne navigere i en organisation med mange og forskellige prioriteringer. Du skal være god til at skabe relationer og nå resultater i fællesskab med dine kollegaer. Du skal være god til at skabe tillid og opnå dialog med flere forskellige lag i organisationen.
Det falder naturligt for dig at dokumentere dit arbejde samt lave notater om, hvad vi planlægger at gøre mhp godkendelser. Du er derfor god til både dansk og engelsk, mundtligt og skriftligt.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og relevante dokumenter via linket ”Søg stillingen” senest den 10. januar 2024. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Jens Raakjær Vind på 7237 5812.
Vi afholder løbende samtaler. Ansættelse er hurtigst muligt, men vi venter gerne på den rigtige. Der kan indgå en logik- og personanalyse i rekrutteringsforløbet og der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest.
Ansættelse sker under forudsætning af, at du kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEM, da du skal arbejde med klassificerede informationer og systemer. Godkendelsen sker på baggrund af en sikkerhedsundersøgelse, som foretages af Politiets Efterretningstjeneste
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Ansættelsesområdet er skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.
Læs mere om at arbejde i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk/job-og-karriere
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 10-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5961903