BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kan du designe og udvikle elegante og gennemtænkte løsninger til komplekse problemstillinger? Kan du se dig selv arbejde sammen med andre kompetente udviklere i en agil organisation, der har et nært og godt samarbejde med brugerne? Vil du udfordres fagligt og bidrage aktivt til, at du og dine kollegaer udvikler jeres kompetencer sammen? Vil du være en del af en enhed, der er i rivende udvikling, og hvor vi har det sjovt, mens vi laver fantastiske løsninger?
Hvis du gerne vil sætte dit præg på løsningen af samfundskritiske problemstillinger – så er det dig, vi søger!
Afdelingen hedder Internationalt samarbejde og opgaven er, at udvikle løsninger til international indberetning og udveksling af data som grundlag for fremtidens skattevæsen med samarbejde på tværs af EU og resten af verden. Vi søger en Løsningsarkitekt, som brænder for at gøre en forskel, og som har mod på at lære fra sig, samtidig med at du designer nye fremtidssikrede løsninger. Du vil primært arbejde med backend løsninger, men det er okay, hvis du også har lidt forstand på frontend.
Om jobbet
Som Løsningsarkitekt bliver du en central del af et tværfagligt agilt team bestående af udviklere, business analysts, UX-designer, product owner og scrum master. Det er almindeligt, at alle i teamet deltager i hele processen fra analyse og design til udvikling, test og implementering.
Dine primære opgaver omfatter derfor:
- design og udvikling af applikationer, der understøtter forretningens behov
- analyse af komplekse problemstillinger og udarbejdelse af velfungerende løsninger til disse
- bidrage til udarbejdelsen af user stories, tasks og accept kriterier
- sørge for at leverancer er af høj kvalitet vha. automatiserede tests
- sidemandsoplæring af udvikler kollegaer.
Vi har en forventning om, at alle vores medarbejdere, udover at være dygtige indenfor deres felt, også forstår brugerens behov og kan tænke kvalitet ind i løsningerne. Derfor vil du blive inddraget i arkitektur og beslutninger om løsningens udformning. Der er gode muligheder for at få indflydelse i de projekter, der arbejdes på og for at udfordre rammerne for offentlig it. Samtidig fokuserer vi stærkt på din personlige kompetenceudvikling og støtter dine muligheder for at gøre karriere - eller at blive en endnu dygtigere og erfaren udvikler.
Om dig
Du er uddannet indenfor IT med fokus på systemudvikling. Du har en del års professionel erfaring som udvikler og flere års erfaring med løsningsarkitektur. Det falder dig naturligt at arbejde på tværs internt i teamet og med andre faggrupper i organisationen. Da meget at vores dokumentation er på dansk, så er det vigtigt, at du kan begå dig på dansk.
Derudover har du:
- stor erfaring med programmering i Java
- erfaring eller kendskab at arbejde med DevOps, Continuos Integration, Git, Docker, automatiserede tests, relationelle databaser og SQL
- Java Spring Boot, Groovy og Grails
- Jenkins
- Rancher eller Kubernetes
- Frontend frameworks som Vue eller lignende
- tager ansvar for udviklingen i teamet, og for at støtte dine kollegaer
- ønsker at arbejde i et agilt Scrum team
- gerne vil bidrage aktivt til de opsøgende og afklarende opgaver og er åben for at arbejde med nye teknologier og for at lære en ny tech stack at kende.
- har en god dag, når du lærer noget nyt, og du er også god til at lære fra dig.
Du bliver ansat i afdelingen Internationalt Samarbejde, der er en del af Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST). Vi er i dag omkring 36 medarbejdere og konsulenter i afdelingen med forskellige fagligheder, som alle sikrer, at vi kan udvikle, videreudvikle og drifte nye og eksisterende løsninger. Afdelingen er præget af en uformel stemning med basis i et stærkt fællesskab med fokus på trivsel og personlig udvikling. Vi vægter den faglige kvalitet højt, samtidig fokuserer vi på at have det sjovt, både når vi arbejder og når vi laver sociale arrangementer.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send os et CV og en ansøgning med din motivation for at søge stillingen via nedenstående link senest den 14. december 2023. Vi afholder samtaler løbende, så send gerne din ansøgning hurtigst muligt. Spørgsmål besvares gerne af Peter K. Handest, souschef, på telefon +45 72 37 08 87.
Der vil indgå personlighedsanalyse og logisk test i forbindelse med rekrutteringsforløbet, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths vej 4, 2000 Frederiksberg. - tæt på Flintholm Station.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5950418