Legal Counsel til Contract Management & Legal

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være del af en stor juridisk enhed med et stærkt fagligt miljø og et godt fællesskab? Motiveres du af at løse komplekse juridiske problemstillinger indenfor it-kontraktret og udbudsret, samt forhandlinger og tvister? Så er du måske vores nye kollega i Contract management & Legal.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST) er en af de syv styrelser i Skatteforvaltningen. Vi sikrer stabil drift og vedligeholdelse af Skatteforvaltningens it-systemer og udvikler i partnerskab med fagstyrelserne de it-løsninger, som Skatteforvaltningen har brug for. Det er Udviklings – og Forenklingsstyrelsens vision at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Vi fungerer som styrelsens interne ”advokatkontor” i relation til udbudsretlige såvel som it-kontraktretlige spørgsmål samt håndteringen af forhandlinger og tvister. Gennem vores specialiserede juridiske ekspertise, teknologiske indsigt og brancheforståelse leverer vi pragmatiske, værdiskabende og operationelle løsninger på komplekse juridiske problemstillinger. Vi har det overordnede og rammesættende ansvar for den strategiske udvikling og løbende professionalisering af kontrakt – og leverandørstyringen på tværs af UFST.

Dine arbejdsopgaver og kolleger
Vi søger en skarp Legal Counsel, der kan bidrage med at opbygge, udvikle og understøtte Udviklings – og Forenklingsstyrelsens juridiske enhed. I din hverdag hos Contract Mangement & Legal vil du komme til at beskæftige dig med følgende arbejdsopgaver:

  • Udarbejdelse og løbende vedligeholdelse af kontraktparadigmer indenfor drift, udvikling – og vedligeholdelse
  • Håndtering af samfunds – og forretningskritiske it-kontrakter og interne samarbejdspartnere såvel som eksterne leverandører i forbindelse med it-drift, nyudvikling og – videreudvikling
  • Deltagelse i IT-udbud med et kontraktperspektiv
  • Udvikling af samarbejdet med vores leverandører og strategisk udvikling af vores område
  • Gennemførsel af forhandlinger og tvistløsning, herunder håndtering af rets- og voldgiftssager
  • Diverse juridisk ad hoc rådgivning til kolleger i kontoret samt øvrige interessenter i UFST
Du kommer til at indgå i et stærkt fagligt miljø med andre contract managers og license managers, hvor humor og ordentlighed er i højsædet. Du bliver bl.a. kollega til contract manager Flemming, som fortæller: ”Hos os er fagligheden i højsædet, da vi håndterer på nogle af Danmarks største og mest komplekse it-kontrakter. Alle i kontoret støtter og hjælper hinanden i dagligdagen, som er præget af godt humør og humor.”

Erfaring med it-kontraktret, udbudsret, forhandling og tvistløsning
Du er uddannet cand.jur., cand.merc.jur., eller en anden relevant uddannelse på kandidatniveau med juridisk og kommercielt fokus. Vi lægger vægt på, at du har stærke juridiske kompetencer og erfaring med udarbejdelse og forhandling af it-kontrakter, herunder konkret kendskab til D17, K04, samt tvistløsning m.v. Det er endvidere en fordel, hvis du har erfaring med udbud. Du har minimum tre års relevant erfaring fra et advokatkontor eller en virksomhed.

For at lykkes i stillingen er det vigtigt at du udviser ordentlighed, engagement, ildhu, omhyggelighed og respekt for kompleksiteten i arbejdsopgaverne, samt at du med en positiv indstilling understøtter de gode samarbejdsrelationer i kontoret og på tværs af styrelsen. Du besidder gode sproglige evner, særligt på skrift. Du er i stand til at finde pragmatiske og operationelle løsninger på komplekse juridiske problemstillinger. Du besidder en god portion humor, og trives med en uformel omgangstone.

Hvad kan vi tilbyde dig?
Udviklings – og Forenklingsstyrelsen kan tilbyde dig en stor og spændende arbejdsplads, hvor du bliver en del af et fagligt stærkt juridisk miljø. Du får også:

  • mulighed for at bidrage til strategiske udviklingsinitiativer f.eks. deltagelse i udviklingsprojekter
  • et højt fagligt miljø og en stærk teamspirit, hvor sparring og udvikling prioriteres
  • udfordrende arbejdsopgaver i en stor organisation med udviklingsmuligheder
  • en dynamisk arbejdsdag, hvor der er plads til sjov og spas
  • løbende kompetenceudvikling og gode muligheder for efteruddannelse
  • en arbejdsplads på Frederiksberg tæt på offentlig transport og med privat parkeringskælder
  • fleksibilitet i hverdagen afhængig af dine opgaver
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via linket ’Søg stillingen’ senest kl. 10 den 27. oktober 2023.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Majbritt Meinfeldt på tlf. 72 37 60 51 eller via mail majbritt.meinfeldt@ufst.dk. Samtaler afholdes løbende.

Der kan blive gennemført test som led i ansættelsesprocessen, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der kan forhandles et kvalifikationstillæg afhængig af erfaring og kompetencer.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Læs mere om at arbejde i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk/job-og-karriere.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 27-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5926023

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet