Ledelsesstøtte til underdirektør i stor statslig it-organisation

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at arbejde tæt på ledelsen i en stor it-organisation, der understøtter samfundskritiske opgaver? Og vil du gerne arbejde i krydsfeltet mellem ledelsesbetjening og processtyring i et kontor med et stærkt fagligt og socialt fællesskab? Så er du måske vores nye kollega.

Du arbejder selvstændigt, sikrer fremdrift og skaber overblik
Du bliver en del af et team, der understøtter en fagdirektør og tre underdirektører i fagområdet Ressourcer og Portefølje. Ressourcer og Portefølje er et af Udviklings- og Forenklingsstyrelsens seks fagområder med ca. 300 medarbejdere.

Du bliver tilknyttet som ledelsesstøtte for en eller to af vores underdirektører og får et centralt og selvstændigt leveranceansvar. Derudover vil der være tværgående opgaver og samarbejder. Dine opgaver udføres i tæt koordinering med dine kolleger i resten af teamet, og du vil få en bred kontaktflade på tværs af fagområdet, styrelsen og med vores samarbejdspartnere.

Opgaverne er forskelligartede og til tider fortrolige – alle med fokus på bedst muligt at understøtte direktørgruppen, fagområdet og organisationen. Dine primære opgaver bliver bl.a. at:

  • være tovholder for tværgående sager og bestillinger for din underdirektør, herunder sikre overholdelse af deadlines
  • sikre fremdrift for udvalgte udviklingsopgaver
  • understøtte ledermøder, tavlestyring og kommunikation fx nyhedsbreve
  • koordinere tæt med samarbejdspartnere om fx beslutningsoplæg og præsentationer, der understøtter direktørgruppens strategiske og operationelle behov, herunder i forhold til fx organisationsudvikling, rekruttering og onboarding af chefer
Opgaverne stiller krav til dine skriftlige og mundtlige formidlingsevner, din sans for struktur og din evne til at samarbejde med mange interessenter.

Du følger opgaven hele vejen med skarpt blik for samarbejdsproces og slutprodukt
Vi stræber efter at have en bred faglig profil på tværs af teamet, så vi altid har kompetencerne til at løse opgaverne. Det kunne fx være cand.scient.adm., cand.scient.pol. eller cand.soc. Fordi vores opgaveløsning spænder bredt (fx koordinering og afvikling af ledelsesmøder, opfølgning på bestillinger, organisatoriske opgaver, udarbejdelse af præsentationer, skriftlige beslutningsoplæg mv.), er det din profil som generalist, din nysgerrighed på opgaverne og din lyst til samarbejde, vi er på udkig efter. Du kan derfor være nyuddannet eller have lidt erfaring. Det er dog et plus, hvis du har erfaring fra lignende funktioner i politisk ledede organisationer, også gerne fra et studiejob eller praktikophold.

Som person er det vigtigste, at du:

  • arbejder struktureret, målrettet og vedholdende – også indenfor korte deadlines
  • har analytisk sans, kan skrive kort og præcist
  • trives i en udadvendt rolle, hvor du er imødekommende og kan etablere stærke relationer
  • er en nysgerrig, venlig og team-orienteret kollega
Bliv en del af et team, hvor kollegial sparring er drivkraft for god ledelsesbetjening
Du kan se frem til at blive en del af ledelsessekretariatet i Center for Direktions- og ledelsesbetjening. Centeret består af 14 engagerede medarbejdere med forskellige fagligheder, og vi har en positiv og uformel omgangstone samtidig med, at vi går langt for at hjælpe hinanden. Vidensdeling, holdånd, åbenhed og samarbejde er fundamentet for, at vi kan yde god understøttelse af direktørgruppen. Du får mulighed for selv at præge din stilling, og styrelsen tilbyder gode muligheder for karriereudvikling, efter- og videreuddannelse. Der er fleksibilitet i hverdagen til at få arbejde og privatliv til at hænge sammen.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 4. februar 2024. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Aino Homann Nielsen på 72 37 98 27 eller chefkonsulent Marianne Linke på 72 37 53 38.

Samtaler afholdes løbende. Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC).

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Læs mere om at arbejde i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk/job-og-karriere.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5976745

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet