Ledelsesrapportering og kommunikation i SAP Transition – Bliv en central spiller i projekteksekveringen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du arbejde med kommunikation og ledelsesrapportering tæt på projektledelsen i et dynamisk miljø med en omskiftelig hverdag? Er du struktureret, skriftligt stærk og formidabel til at skrive korrekt og formelt med sans for detaljen? Og har du samtidig mod på at fordybe dig i en langsigtet opgave, der rummer både tekniske, forretningsmæssige, kommercielle og organisatoriske problemstillinger, er det måske dig, vi har brug for i SAP Transition?

Vi søger en generalist til at indgå i en tværgående rolle i kontoret SAP Transition. Du bliver ansat i et kontor, der har projekteksekvering som kerneopgave. Du skal være en del af kerneteamet på en række højt prioriterede projekter, hvor du får en central rolle i forhold til ledelsesbetjening, rapportering og koordinering af projektets mange aktiviteter.

Bliv en del af SAP Transition
Udviklings- og Forenklingsstyrelsen varetager drift og udvikling af Skatteforvaltningens IT-systemer og -værktøjer. Frem mod slutningen af 2030 skal Skatteforvaltningens forretnings- og samfundskritiske SAP-systemer migreres til SAP S/4 som led i en omfattende moderniseringsplan.

Vores SAP-systemer understøtter både eksterne og interne formål og har forskellige målbilleder og snitflader til andre forretningskritiske IT-løsninger. Foruden at planlægge og gennemføre transitionen til SAP S/4HANA for de enkelte systemer, er det derfor også vores opgave at sikre den tværgående koordinering i forhold til andre projekter, programmer og ikke mindst forretningsmæssige spidsbelastninger.

Dine primære opgaver
Du kommer til at spille en central rolle i styringen af de SAP S/4HANA transitions-projekter, der varetages af kontoret SAP Transition. I tæt samarbejde med dine kollegaer bliver det din rolle at sikre, at beslutninger træffes på baggrund af et retvisende og relevant materiale. Du skal støtte projektledelsen med styringsopgaver, kommunikation og ledelsesbetjening, herunder sikring af styregruppemateriale, projektledelsesdokumenter og projektstyringsredskaber såsom interessentanalyse og risikoanalyse. Du vil få en bred samarbejdsflade med projektets interessenter, både internt og i Skatteforvaltningens andre styrelser.

Dine arbejdsopgaver vil bl.a. omfatte:

  • Udarbejdelse og koordinering af materiale til styregruppemøder (dagsorden, materiale og referater) og sikre strukturerede processer for dette arbejde
  • Udarbejdelse af materiale vedrørende fremdriftsrapportering, risikostyring og gevinstrealisering
  • Interessenthåndtering og kommunikation
  • Koordinering af og opfølgning på godkendelsesprocesser
  • Udarbejdelse af præsentationer, forelæggelser og notater f.eks. til styregruppen, ledelsen eller Skatteministeriets departement
  • Besvarelse af bestillinger fra departementet
  • Opfølgning på handleplaner til IT-tilsynet og IT-rådet
  • Journalisering, gerne som kontorets superbruger af journaliseringssystemet
  • Varetage forskellige ad hoc-opgaver typisk med korte deadlines
Om dig
Vi ser gerne, at du enten har en relevant akademisk uddannelse eller har tilegnet dig tilsvarende kompetencer via dit arbejdsliv. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med ledelsesbetjening og projektstyring fra it-projekter, gerne i en offentlig organisation. Vi hører dog også meget gerne fra dig, hvis du er nyuddannet.

Du har naturligt flair for involvering af interessenter, kommunikation og etablering af gode processer, og du formår at have øje for detaljen i dine opgaver og samtidig bevare det store overblik. Du kommer til at have en bred kontaktflade, så det er vigtigt, at du er god til at samarbejde. Du har drive og fokus på at eksekvere – og motiveres af at skabe resultater i samspil med andre. Som person er du analytisk, løsningsorienteret, nysgerrig og ansvarsbevidst og kan kommunikere klart og tydeligt i både skrift og tale.

Om kontoret
Du bliver en del af fagområdet Virksomhed, Opkrævning og Analytics, som bl.a. understøtter Skattestyrelsens og Administrations- og Servicestyrelsens forretningsdrift og -udvikling via it-drift, forvaltning, videreudvikling og nyudvikling af it-systemporteføljen, herunder Skatteforvaltningens ERP-platform og samfundskritiske, SAP-baserede fagsystemer.

Du bliver ansat i kontoret SAP Transition, som er placeret i underdirektørområdet Opkrævning, Regnskab og ERP. Kontoret driver og koordinerer moderniseringen af skatteforvaltningens SAP-platforme i tæt samarbejde med fagstyrelser, leverandører og andre kontorer i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen.

I SAP Transition lægger vi stor vægt på samarbejde, leverance- og kundefokus, høj faglighed og god energi. Vi arbejder i et engageret, uformelt og tillidsfuldt miljø, hvor kombinationen af forskellige perspektiver og synspunkter betragtes som en styrke, der hjælper os til at håndtere kompleksitet og levere den nødvendige kvalitet.

Vi tilbyder fleksibilitet og har fokus på trivsel og balancen mellem arbejdsliv og fritid. Du får du rig mulighed for at tage ansvar og udvikle dig, og du vil komme til at spille en central rolle internt i teamet samt ud mod vores mange samarbejdspartnere.

Chefkonsulent Pernille Ørnbøl Nygaard siger: ”kan du lide en uforudsigelig hverdag, og løser du store og små opgaver med lige stor entusiasme, så er stillingen som generalist i SAP Transition helt sikkert noget for dig. Du kommer til at løse en masse spændende og komplekse problemstillinger i samarbejde med gode og fagligt dygtige kollegaer.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning sammen med CV og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest den 23. august 2024.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Morten Søgaard Hjarnaa på tlf. 7237 5750 eller chefkonsulent Pernille Ørnbøl Nygaard på 7237 4442. Vi afholder samtaler løbende.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Der kan indgå case, logisk test og personanalyse i ansættelsesforløbet.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6081643

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet