Led under modernisering af it-systemer i Skatteforvaltningen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at modernisere Skatteforvaltningens it-systemer? Og har du erfaring med ledelse fra en større it-organisation med mange interessenter og kan du skabe resultater ved at sikre følgeskab på tværs af et bredt interessentlandskab? Så er du måske vores nye underdirektør til området Modernisering.

Som den ene af fire underdirektører i fagområdet får du en dagligdag i spændingsfeltet mellem strategi, forretning, it-udvikling, implementering og drift. Du vil få ansvaret for at understøtte moderniseringen af Skatteforvaltningens kritiske it-systemer, der alle er med til at sikre korrekt opkrævning af skatter og afgifter. Moderniseringen skal sikre en endnu mere effektiv, stabil og fremtidssikret opkrævning af skatter og afgifter i fremtiden.

Dagligdagen for den kommende underdirektør
Du vil referere til fagdirektøren for fagområdet Person, Bolig og Arkitektur, hvor underdirektørområdet Modernisering lige nu består af et kontor og ca. 30 medarbejdere. Området er nyt og skal vokse, og du vil være med til at etablere en organisation, der kan varetage det vigtige arbejde, som modernisering er.

Som underdirektør skal du varetage det tværgående ansvar for at sikre koordinering af opgaver relateret til modernisering af Skatteforvaltningens it-systemer – herunder både koordination internt i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen og på tværs af Skatteforvaltningen. I den forbindelse vil udarbejdelse af en moderniseringsstrategi være en vigtig og kritisk leverance, som skal håndteres i tæt samarbejde på tværs af Skatteforvaltningen. Du vil også få ansvaret for at understøtte prioritering og fremdrift på moderniseringsområdet, herunder gennemføre løbende rapportering på fremdriften til topledelse, departement samt eksterne parter som fx Rigsrevisionen, It-Rådet m.fl.

Derudover tilbyder vi:

  • En spændende hverdag, hvor du skal kunne navigere i en statslig kontekst og et politisk landskab med høj bevågenhed
  • Muligheden for at omsætte din specialistviden indenfor it-ledelse og dit engagement til tydelig ledelse af fagligt specialiserede medarbejdere og ledere, hvor synlige resultater vil være en del af din hverdag
  • Bredt samarbejde i organisationen med medarbejdere og kontorchefer, lederkolleger på tværs af hele skatteforvaltningen
  • Muligheden for at arbejde med en bred vifte af strategiske opgaver - fx udarbejdelse af moderniseringsplaner samt fælles rammer og koncepter
Om dig
Du har erfaring med ledelse af ledere i en større it-organisation, og det falder dig naturligt, at være både aktiv og synlig i forandringsprocesser. Det er vigtigt, at du skaber og vedligeholder nære relationer med såvel interne som eksterne samarbejdspartnere, ligesom du indgår i den strategiske og forretningsmæssige udvikling af området.

Du har derudover også:

  • en længerevarende uddannelse fx cand.scient.pol., cand.soc., cand.merc.it. eller tilsvarende erfaringsbaseret kompetenceniveau
  • erfaring med og forståelse for det politiske system og de politiske beslutningsprocesser
  • stor strategisk og analytisk kapacitet
  • gode samarbejdsevner og evner til at opbygge netværk
  • erfaring med at omsætte komplekse processer og problemstillinger til konkrete resultater
Vi lægger desuden vægt på, at du:

  • er synlig og inspirerende og kommer rundt i hele dit område
  • sætter klare mål og kan drive området fremad på en motiverende facon
  • opleves som autentisk og har en naturlig autoritet og gennemslagskraft
  • er aktivt opsøgende i forhold til at kortlægge og imødekomme forventninger til dit ansvarsområde på strategisk og operationelt niveau.
Endelig er du en stærk kommunikator, der evner at kommunikere på alle niveauer i en organisation. Du kan skabe overblik og håndtere komplekse problemstillinger, og som person er du godt forankret til at håndtere udfordringer med personligt overskud.

Kontrakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via linket ”Søg Stillingen” senest den 7. august 2024. Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Kongen.

Yderligere oplysninger omkring stillingen kan fås ved kontakt til fagdirektør Bo Hjorth Jensen på 72374650.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer. Der vil indgå en personlighedsanalyse og en logisk test i forbindelse med rekrutteringsprocessen.

Ansættelse sker under forudsætning af, at du kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden Hemmeligt, da du skal arbejde med klassificerede informationer og systemer. Godkendelsen sker på baggrund af en sikkerhedsundersøgelse, som foretages af Politiets Efterretningstjeneste.

Løn og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 2, svarende til lønramme 38. Stillingen forventes besat på åremål. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Tiltrædelse er snarest muligt.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6088166

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet