Leankonsulent til Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at modne vores leanledelse og bidrage aktivt til at skabe en systematisk problemløsnings- og læringskultur? Trives du med at løse opgaver selvstændigt, men som en del af et fagligt ambitiøst team? Så er du måske den nye leankonsulent i fagdirektørområdet Gæld, Motor, Sikkerhed og Digital Arbejdsplads i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen.

Om stillingen
Som vores nye leankonsulent bliver du en vigtig del af leanledelsesarbejdet i Gæld, Motor, Sikkerhed og Digital Arbejdsplads. Vi har været i gang med en leantransformation gennem de seneste to år, så lean er på landkortet, og der er samtidig stor mulighed for at præge modningen og videreudviklingen af arbejdet. Du skal have mod på at være med i den tidlige transformationsproces, hvorfor selvstændighed er en forudsætning. Tilgangen til leanledelse er inspireret af See, Solve, Share tilgangen, som det vil være en stor fordel, at du kender og har erfaring med i praksis. Du kommer til at arbejde inden for flere forskellige deldiscipliner: Shop floor management, træning og undervisning i leanledelse, struktureret problemløsning samt hele spektret af hjælp til at designe måltavler, etablere/forbedre datagrundlag samt implementering af leantilgangen til medarbejderniveauet.

Dine primære arbejdsopgaver vil omfatte:

  • Være ambassadør for leanledelse og udvikling af en leankultur på alle niveauer af organisationen
  • Rådgive direktører i leantransformation og etablering af leankultur
  • Coache og sparre med alle ledere og medarbejdere ift. LEAN
  • Facilitere fortsat leanimplementering, herunder standardisering og videreudvikling
  • Undervise i leanledelse
  • Samarbejde med vores digitale målunderstøttelsesteam og bidrage med forslag til videreudvikling heraf fra metodesiden
Om dig
Vi forestiller os, at du har en relevant akademisk baggrund eller tilsvarende og gerne flere års erfaring i leanledelse, og du kan dokumentere resultater fra lignende stillinger i en offentlig eller privat organisation. Du har teoretisk viden om lean samt TPS og har erfaring med at bringe det i spil i praksis. Du kan fx være uddannet inden for psykologi, produktion, økonomi eller som ingeniør.

Vi forventer, at du har:

  • Et stærkt teoretisk fundament og erfaring med leantransformation og forskellige leanværktøjer
  • Erfaring med coaching af ledere og udvikling af leanledelse
  • Har stærke analytiske kompetencer, som du kan anvende både til at analyse data, adfærdsmønstre samt organisatoriske arbejdsprocesser og beslutninger
  • Erfaring med forandringsledelse og transformation vil være en styrke
Som person er du først og fremmest en handlingsorienteret og udadvendt – en eksekverende facilitator – dog med en stærk præference for detaljer. Du arbejder selvstændigt og kan hurtigt danne dig et overblik over dine opgaver inden for et komplekst område, samtidig med at du har øje for detaljen.

Du formår at samarbejde med forskellige interessenter, der indimellem har roller og ønsker, som er modsatrettede. Du kan kommunikere og samarbejde på forskellige niveauer i en organisation.

Det kræver, at du får en god forståelse for fagdirektørområdets kerneleverancer, arbejdsprocesser, interessenter, udfordringer og prioriteter samt at arbejde i en politisk styret organisation.

Vores team
Du bliver ansat i forandringsteamet i kontoret PMO Gældssystemer i fagdirektørområdet Gæld, Motor, Sikkerhed og Digital Arbejdsplads i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, som er en del af Skatteforvaltningen. Fagdirektørområdet består af ca. 350 kolleger, heraf ca. 30 ledere.

Forandringsteamet arbejder ud fra en evidensbaseret evolutionsteoretisk tilgang til forandringsledelse og skal bidrage til at forbedre organisationens arbejdsgange og øge produktiviteten. Dermed er der en stærk kobling til leanledelse. Vi dyrker vores faglighed i teamet og tilbyder organisationen interventioner, der reelt gør en forskel for dens praksis.

Du kan se frem til at arbejde i et lille dynamisk team, hvor du har mulighed for at præge dine opgaver og få faglig sparring. Vi har et godt sammenhold med plads til humor og en uformel omgangstone samtidig med, at vi tager ansvar og har ambitioner om hele tiden at forbedre os. Du vil indgå i et introduktions- og oplæringsforløb for hurtigt at kunne arbejde selvstændigt med opgaverne.

Vi arbejder i udgangspunktet med fysisk tilstedeværelse på arbejdspladsen, da forandrings- og transformationsarbejdet sker i praksis.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest tirsdag 2. april 2024.

Spørgsmål besvares gerne af souschef Mathilde Nedergaard Fick på telefon 72 37 25 61 – gerne i tidsrummet kl. 16-17.

Der kan indgå en logikanalyse, en personlighedsanalyse samt en faglig case i ansættelsesforløbet.

Tiltrædelse den 1. juni 2024 eller efter aftale.

Der vil forud for ansættelse blive indhentet referencer og straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 02-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6012941

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet