BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du have en nøglerolle i en kompleks it-organisation, som leder af arbejdet med policy og compliance på it-sikkerhedsområdet? Har du erfaring med ledelsesbetjening og it-sikkerhed, og brænder du for at skabe resultater og høj trivsel? Så er du måske vores nye kontorchef i Sikkerhedsstandarder og Porteføljestyring i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen.
Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST) er en af de syv styrelser i Skatteforvaltningen. Vi understøtter vores kolleger i Skatteforvaltningen i et partnerskab om drift, videreudvikling af en stor it-portefølje og udvikling af nye it-løsninger. Sammen med de andre styrelser under Skatteministeriet sikrer UFST fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.
Som den nye kontorchef for Sikkerhedsstandarder og Portefølje vil du sammen med kontorets souschef og dygtige medarbejdere få ansvaret at sætte politikker og krav for informationssikkerhed og GDPR i Skatteministeriets, samt sikre porteføljestyring og leverandørtilsyn. Kontoret består af 25 dygtige medarbejdere, som er fordelt på fire teams for hhv. Porteføljestyring, Compliance, DPO-funktionen og Leverandørtilsyn.
Du vil referere til underdirektøren for Sikkerhed, ligesom du vil arbejde tæt sammen med de øvrige tre sikkerhedskontorer i underdirektørområdet.
Sammen med dine medarbejdere bliver dine centrale opgaver at:
- Lede arbejdet med policy og compliance inden for informationssikkerhedsområdet i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
- Sikre god ledelsesbetjening på informationssikkerhedsområdet med afsæt i porteføljestyring og leverandørtilsyn med afsæt i ledelsesbetjening i Skatteministeriets koncern og i forhold til Skatteforvaltningens it-systemer
- Have en bred kontaktflade ud mod de øvrige styrelser i Skatteforvaltningen og med Skatteministeriets Departement
- Understøtte informationssikkerhedskoordinatorer og persondatakoordinatorer
- Varetage implementeringen af NIS2 i Skatteministeriets koncern.
Vi forestiller os, at du er engageret i ledelsesopgaven, en stærk kommunikator og formår at lede og motivere en gruppe af dygtige og specialiserede medarbejdere. Du trives i samarbejdet på tværs af mange interessenter og formår at levere resultater, som styrelsens i sin helhed får gavn af. Du er en kundeorienteret leder, har selvstændigt drive og er serviceorienteret. Du har formentlig en baggrund inden for it eller jura, ligesom du har erfaring med sikkerhedsledelse/it-ledelse.
Dertil forventer vi, at du:
- Har mindst et par års ledelseserfaring og mod på at stå i spidsen for et kontor med spændende sikkerhedsopgaver, som varetager en væsentlig og afgørende opgave i styrelsen
- Er en synlig, inspirerende og troværdig leder, der kan sætte klare mål og drive dit område fremad på en motiverende facon
- Har erfaring med ledelse af specialister og evner at sætte retning for medarbejdere, der har en faglig anden referenceramme end dig selv
- Har politisk tæft og kan navigere og trives i et politisk landskab med høj offentlig bevågenhed
- Kan skabe stærke relationer både internt og eksterne og har gode kommunikative evner
- Det vægter positivt, hvis du har erfaring med kompetenceudvikling, uddannelse og metodeudvikling fra tidligere stillinger, men det er ikke et krav
Du bliver en del af fagdomænet Gæld, Motor, Sikkerhed og Digital Arbejdsplads i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen. Området består af tre underdirektørområder, hvor kontoret du vil stå i spidsen for hører under området Sikkerhed. Du vil have et tæt samarbejde med de øvrige tre kontorer i Sikkerhed.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 1. december 2023. Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Dronningen.
Vi holder samtaler løbende. Kandidater til stillingen kan forvente at skulle gennemgå test i ansøgningsprocessen.
Yderligere oplysninger omkring stillingen kan fås ved kontakt til underdirektør Kim B. Larsen tlf. nr. +45 7237 7283.
Stillingen er klassificeret i lønramme 37. Løn- og ansættelsesvilkår forhandles med udgangspunkt i bestemmelserne i rammeaftalen om kontraktansættelse af chefer i staten. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Dit arbejdssted vil primært være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.
Tiltrædelse snarest muligt.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 01-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5944468