BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at tage del i en vigtig og spændende opgave med at understøtte en professionel og effektiv gennemførsel af revisioner og tilsyn? Vil du stå i spidsen for at styrke og videreudvikle proaktiv og stærk kultur? Og motiveres du af at skabe partnerskaber og lede et hold af dygtige medarbejdere? Så er du måske vores nye kontorchef.
Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST) er en af de syv styrelser i Skatteforvaltningen. Vi understøtter vores kolleger i Skatteforvaltningen i et partnerskab om drift og videreudvikling af en stor it-portefølje og udvikling af nye it-løsninger i spændvidden fra mindre projekter til en række store programmer i milliardklassen. Vi arbejder dedikeret med vores revisioner og har en ambitiøs tilgang til at få nedbragt kritikniveauet.
Du bliver en del af fagområdet Ressourcer og Portefølje, hvor vi er ca. 300 medarbejdere og ca. 23 chefer, som sammen skaber rammerne for, at UFST kan lykkes med sine kerneopgaver. Vi er optaget af stærk faglighed og resultater, og vi arbejder tæt sammen med vores kollegaer i styrelsen og på tværs i Skatteforvaltningen med fokus på, at det, vi laver, har høj faglig kvalitet og skaber værdi for andre.
Stillingen her er i underdirektørområdet Økonomistyring, hvor vi (ni kontorer i alt) har en vigtig og spændende opgave med at styre en stor og kompleks økonomi, varetage departementsbetjeningen i forhold til særligt budget- og bevillingsstyringen samt regnskabspraksis og koordinering af revisioner i UFST, og være garant for et godt samarbejde om kvalitet og transparens i prioriteringsprocesser, aktstykkeprocesser mv. Vi lægger stor vægt på, at I i ledergruppen er et tæt afstemt og samarbejdende hold. Du indgår i et fagligt fællesskab i chefkredsen, hvor du i samspil med andre deltager i udviklingen af styrelsens samlede styring.
I stillingen skal du varetage og styrke understøttelsen af en professionel og effektiv gennemførsel af revisioner og tilsyn i UFST, samt håndteringen af anbefalinger og kritikpunkter, herunder følge op på og medvirke til fremdrift i behandling af revisionsanbefalinger. De årlige revisions- og tilsynsforløb er de seneste år øget, og derfor oprettes nu et selvstændigt kontor, som skal styrke det eksisterende arbejde med denne vigtige og ambitiøse opgave, hvor vi arbejder dedikeret og målrettet på at nedbringe kritikniveauet.
Kontoret Revision, som du vil blive leder af, får ansvaret for at sikre, at der arbejdes systematisk og langsigtet med compliance og forebyggelse af kritiske risici, understøttelse af effektiv og professionel gennemførsel af revisioner samt bidrage til håndtering af anbefalinger og kritikpunkter. Desuden skal kontoret udarbejde metoder til og rammesætte revisionsforberedende aktiviteter, herunder sikring af dokumentation og kvalitet i obligatoriske styringsdokumenter.
Der vil være en bred samarbejdsflade til fagområder i UFST, Skatteministeriets departement samt eksterne samarbejdspartnere som IT-Tilsynet, Rigsrevisionen, Folketingets Ombudsmand, Rigsarkivet mv.
Kontoret består aktuelt af ca. ni medarbejdere med såvel revisions- som generalistfaglighed.
Sammen med dine medarbejdere bliver dine centrale opgaver at:
- understøtte effektiv og professionel gennemførelse af revisioner, tilsyn og større undersøgelser i UFST
- udvikle og implementere større og mindre tværgående strategiske controlling- og compliance-tiltag for it-projekter og andre aktiviteter
- sikre ledelsesforankret stillingtagen til revisionernes afsluttede beretninger, revisionsrapporter mv., herunder understøtte ledelsen og relevante fagkontorer i udarbejdelsen af handleplaner og adressering af kritikpunkter
- sikre løbende udvikling af revisionsområdet i tæt og konstruktiv dialog med interne og eksterne interessenter, herunder særligt departementet.
Du har en relevant akademisk uddannelse og det er vigtigt, at du har kendskab til revisionsområdet og processer med Rigsrevisionen. Herudover lægger vi vægt på, at du er en udviklingsorienteret leder med god dømmekraft, strategisk og analytisk kapacitet, og at du både har erfaring med og forståelse for det politiske system og de politiske beslutningsprocesser.
Herudover er det centralt at du som leder:
- skaber følgeskab, udviser empati, inspirerer, motiverer og udvikler dine medarbejdere
- er garant for høj faglighed, er transparent og samstemt i ledelseskæden og har en plan for, hvor opgaven skal udvikle sig hen
- bidrager aktivt til den samlede opgaveløsning i UFST og koncernen som helhed
- har gode evner til samarbejde, er lydhør og arbejder for stærke partnerskaber med fokus på de bedste fælles løsninger
- har fokus på at udbrede en kultur, hvor der arbejdes proaktivt og opsøgende
- er rollemodel og udfylder dit ledelsesrum op og ned i organisationen og prioriterer din tid, så der er balance mellem dine ledelsesopgaver.
Send din ansøgning, dit CV, eksamenspapirer og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest kl. 10 den 11. september.
Yderligere oplysninger omkring stillingen kan fås ved kontakt til underdirektør Sisse Hjerrild Iversen på 7238 8726.
1. samtaler forventes at blive afholdt den 14. september og 2. samtaler den 21. og 22. september. Der indgår en logisk analyse og en personanalyse i ansættelsesforløbet før 2. samtalen, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.
Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål.
Er du tjenestemand stiles ansøgningen til Dronningen.
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.
Læs mere om at arbejde i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk/job-og-karriere.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170348&DepartmentId=9414&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5893083