BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at sikre en fremtidssikker Skatteforvaltning igennem sikre datavisninger- og formidling? Kan du sætte retning, drive politiske processer, og er du ambitiøs på egne og din arbejdsplads vegne? Så er det muligvis dig, vi søger som kontorchef for kontoret Systemtilstande og Moderniseringsfremdrift i underdirektørområdet Modernisering.
Om jobbet:
Kontoret Systemtilstande og Moderniseringsfremdrift vil være forankret i underdirektørområdet Modernisering, som er forankret i fagdirektørområdet Person og Bolig i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen.
Underdirektørområdet arbejder med modernisering af Skatteforvaltningens it-portefølje, som er højt politisk prioriteret, og derfor er der brug for en kontorchef, for at sikre ledelsesmæssig kapacitet til området. Kontoret vil være ét af tre kontorer i underdirektørområdet, og kontoret er under opbygning
Kontoret Systemtilstande og Moderniseringsfremdrift, som du skal være kontorchef for, skal være ansvarlig for at gennemføre tilstandsvurderinger for Skatteforvaltningens systemportefølje og sikre, at den viden anvendes strategisk i prioritering af og rapportering på konkrete moderniseringsaktiviteter. Du vil tilsvarende skulle sikre, at der udarbejdes måltal for modernisering.
Herudover skal du som kontorchef have det overordnede ansvar for, at der udvikles og formidles datavisninger, som kan skabe grundlag for transparens. Kontoret skal herudover tilrettelægge og gennemføre PoC og tests og rapportere på fremdrift og resultater vedr. den del af Skatteforvaltningen, der vedrører modernisering.
Kontoret vil bl.a. have ansvar for at:
- Sikre udarbejdelse, udvikling og vedligeholdelse af styringskoncepter, herunder koncepter for systemhandlingsplaner, tilstandsvurderinger, målbilleder for it-systemer, fremdriftsrapportering og prioriteringsmodeller
- Sikre bidrag og vedligeholdelse til it-handlingsplaner
- Udarbejde, vedligeholde og følge op på tilstandsvurderinger, herunder at sikre afrapportering til topledelsen, der sikrer at tilstandsvurderingerne kan indgå aktivt i prioriteringer i forbindelse med kommende modernisering
- Varetage koordinering på tværs af styrelser og underdirektørområder i Skatteforvaltningen fsva. konkrete moderniseringsaktiviteter med henblik på at sikre sammenhæng på tværs af de mange involverede parter
- Udvikling af fælles rammer og koncepter, deltagelse i konkrete moderniseringsaktiviteter, herunder udarbejdelse af langsigtede moderniseringsplaner
- Sikre udarbejdelsen af og opfølgning på ambitionsniveauer og måltal for moderniseringsarbejdet
- Bistå med opbygningen af underdirektørområdet i samarbejde med underdirektøren og øvrige ledere i området.
Vi er et ambitiøst underdirektørområde og et ledelsesteam, som sætter barren højt ift. kvalitet af den opgave, som vi skal lykkes med, da den har stor og vidtrækkende betydning for Skatteforvaltningen. Vi tager ledelse alvorligt, og vi lægger vægt på, at du vil indgå i den dialog og sparring, som er vigtig for os som hold, og det er vigtigt for os, at vi har højt til loftet i den svære opgave, vi skal lykkes med.
Vi søger dig som:
- Har en længerevarende uddannelse fx cand.scient.pol. eller tilsvarende erfaringsbaseret kompetenceniveau
- Har erfaring med og forståelse for det politiske system og de politiske beslutningsprocesser
- Har strategiske og analytiske kompetencer
- Har forståelse for it og data
- Har gode samarbejdsevner og evner til at opbygge netværk
- Har erfaring med at omsætte komplekse processer og problemstillinger til konkrete resultater.
- Inspirerer og motiverer, samtidig med at du sætter klare mål og rammer
- Evner og har lyst til at arbejde med ledelse i et ambitiøst team
- Er god til at skabe relationer og samarbejde på tværs
- Er engageret, initiativrig og handlekraftig
- Tænker tværorganisatorisk og i helhedsorienterede løsninger.
- En nøglerolle i at drive og sikre vigtige strategiske beslutninger for Skatteforvaltningens moderniseringsarbejde på it-området
- Mulighed for at præge og udvikle underdirektørområdet Modernisering i tæt samarbejde med underdirektør og ledelseskollegaer
- Et dynamisk arbejdsmiljø med engagerede og kompetente medarbejdere og lederkolleger
- En arbejdsplads, hvor struktur, orden og et godt arbejdsmiljø vægtes højt.
Du bliver en del fagområdet Person og Bolig i Udviklings og Forenklingsstyrelsen.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Har du spørgsmål eller vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte underdirektør for Modernisering Ann-Sofie Tjørnehøj på tlf. 29919730.
Send din ansøgning sammen med CV og eksamenspapirer senest d. 23. september 2024 via linket ’Søg stillingen’. Vi afholder løbende samtaler, og stillingen ønskes besat hurtigst muligt og senest pr. 1. december 2024.
Der vil blive gennemført test som led i ansættelsesproceduren, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.
Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål, men der vil eventuelt være mulighed for varig ansættelse.
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 23-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6107091