BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du stå i spidsen for at styrke og videreudvikle indkøbsområdet? Har du erfaring med IT-indkøb og motiveres du af at skabe følgeskab for et hold af dygtige medarbejdere? Så er du måske vores nye kontorchef.
Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST) er en af de syv styrelser i Skatteforvaltningen. Vi understøtter vores kolleger i Skatteforvaltningen i et partnerskab om drift og videreudvikling af en stor it-portefølje og udvikling af nye it-løsninger i spændvidden fra mindre projekter til en række store programmer i milliardklassen.
Du bliver en del af fagområdet Ressourcer og Portefølje, hvor vi er ca. 300 medarbejdere og ca. 30 chefer, som sammen skaber rammerne for, at UFST kan lykkes med sine kerneopgaver. Vi er optaget af stærk faglighed og resultater, og vi arbejder tæt sammen med vores kollegaer i styrelsen og på tværs i Skatteforvaltningen med fokus på, at det vi laver skaber værdi for andre.
Stillingen her er i underdirektørområdet Sourcing, hvor kontoret har ansvaret for at gennemføre forretningskritiske anskaffelser af it-konsulenter, softwarelicenser og infrastrukturkomponenter samt opbygge, rådgive og understøtte Skatteforvaltningen inden for it-indkøbsområdet. Vi har derfor brug for en handlekraftig og kvalitetsorienteret chef, som brænder for at være en del af en stærk ledelse i underdirektørområdet Sourcing.
Stærk personaleledelse, kvalitet og effektivisering
Du er ansvarlig for at videreudvikle og effektivisere it-konsulent anskaffelser for hele Skatteforvaltningen, herunder med fokus på bedre systemunderstøttelse og nemmere processer.
Et stort fokusområde vil være at sikre den fortsatte udvikling og optimering af indkøbsområdet -herunder udvikle og implementere strategiske tiltag, der understøtter Skatteforvaltningen.
Det er derfor vigtigt, at du besidder en stor faglig ballast og motiveres af at arbejde på tværs i en organisation med et bredt spektrum af behov og opgaver.
I Indkøb får du personalesansvaret for 25 dygtige og ansvarsfulde medarbejdere, der lægger vægt på en energiskabende og motiverende ledelse.
Sammen med dine medarbejdere bliver dine centrale opgaver bl.a. følgende:
- udarbejde, implementere og optimere strategiske tiltag på sourcingsområdet, herunder implementering af kontrakter med resultatforpligtelse ifm. it-konsulentindkøb
- understøtte efterlevelse af udbudslovgivningen og andre relevante retningslinjer/cirkulærer i forbindelse med indkøb af konsulenter, software samt hardware på tværs af skatteforvaltningen
- operationalisere og implementere Charter for Godt og Grønt Indkøb i UFST, herunder sikre implementering af roller, arbejdsgange, rapportering samt opbygning af kompetencer hos medarbejderne
- kontinuerligt dokumentere god praksis i håndbøger og procesbeskrivelser for kontorets kerneopgaver
- bidrage med data for konsulentanskaffelser, soft- og hardware indkøb ift. relevant ledelsesrapportering
- rådgive UFTS’s forretningsenheder om brug af konsulentaftaler samt soft- og hardwareaftaler med henblik på smartere indkøb
- pleje og udvikle relationer og partnerskaber med interessenter internt og eksternt samt sikre et godt kommunikationsflow i indkøbsprocessen.
Hvem er du?
Vi forestiller os, at du kommer fra en lignende stilling i den offentlige eller private sektor, hvor du har opnået omfattende erfaring med it-indkøb og kendskab til juraen inden for offentlige indkøb. Samtidig har du fra dine tidligere ansættelser været med til at fastsætte strategien på indkøbsområdet samt vist, at du har kunnet kommunikere og implementere strategien.
Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund på højt niveau, som har tilført din profil fagligt relevante kompetencer.
Herudover er det centralt, at du som leder:
- skaber følgeskab, udviser empati, inspirerer, motiverer og udvikler dine medarbejdere
- er garant for høj faglighed, er transparent og samstemt i ledelseskæden og har en plan for, hvor opgaven skal udvikle sig hen
- lykkes med gode resultater på en effektiv måde og ud fra klare prioriteringer
- bidrager aktivt til den samlede opgaveløsning i UFST og koncernen som helhed
- har gode evner til samarbejde, er lydhør og arbejder for stærke partnerskaber med fokus på de bedste fælles løsninger
- er rollemodel og udfylder dit ledelsesrum op og ned i organisationen og prioriterer din tid, så der er balance mellem dine ledelsesopgaver.
Send din ansøgning inkl. CV og dokumentation for uddannelse via linket ”søg stillingen” senest 8. januar 2024
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte underdirektør Allan Åge Christensen på 7237 5358 - grundet ferie i perioden vil det være en hjælp, hvis du sender en sms i stedet for et opkald.
Der indgår en logisk analyse og en personanalyse i ansættelsesforløbet, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.
Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Dronningen.
Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Osvald Helmuths vej 4, 2000 Frederiksberg.
Stillingen er ledig til besættelse pr. 1. juni 2024
Læs mere om at arbejde i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk/job-og-karriere
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 08-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5964162