Kontorchef søges til modernisering af skatteforvaltningens it-system

Profilbillede
dato

Har du erfaring med ledelse af it-projekter og digital transformation, gerne fra en statslig kontekst? Vil du bidrage til moderniseringen af Skatteforvaltningens primære sagsbehandlingssystem, SKAT Ligning? Så er det måske dig, vi søger til stillingen som kontorchef til projektet ”Modernisering af SKAT Ligning” i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen.

Fremtiden er digital
I Udviklings- og Forenklingsstyrelsen arbejder vi for at etablere fremtidens digitale Skatteforvaltning. Vi har ansvaret for udvikling og drift af en kompleks portefølje af IT-systemer og dataløsninger i Skatteministeriets koncern. I tæt samarbejde med de øvrige styrelser udvikler vi løsninger, der sikrer, at Skatteforvaltningen har teknologisk tidssvarende, brugerorienterede IT-løsninger af høj kvalitet, som både overholder krav og gældende lovgivning. På den måde skaber vi fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor – til gavn for hele samfundet.

Om jobbet
Skatteforvaltningens primære sagsbehandlingssystem SKAT Ligning bruges af mere end 3.000 medarbejdere dagligt og behandler over 400.000 sager årligt. Systemet bygger på forældet teknologi og arkitektur og står derfor overfor en modernisering.

Det nyoprettede kontor ”SKAT Ligning Modernisering” driver denne modernisering i tæt samarbejde med to søsterkontorer i hhv. Udviklings- og Forenklingsstyrelsen og Skattestyrelsen. Kontoret arbejder således tæt sammen med kontoret SKAT Ligning, som har ansvaret for drift og videreudvikling af det eksisterende system, og kontoret SKAT Ligning Proces i Skattestyrelsen, som leverer forretningsmæssige ressourcer til projektet. De tre kontorer vil samarbejde om at sikre projektets succes.

Som kontorchef for SKAT Ligning Modernisering får du en central rolle i at drive moderniseringsprojektet og udvikle en ny systemunderstøttelse af behandlingsområderne. Dit ansvar omfatter projektledelse, styring og koordinering af projektet, herunder bl.a. betjening af styre- og følgegruppen, processer i forbindelse med Statens it-råd og Skatteministeriets it-tilsyn, aktstykkeprocesser samt håndtering af projektets udbudsproces og økonomi.

Kontoret vil i begyndelsen vil bestå af 5-6 medarbejdere og konsulenter, men forventes at vokse i takt med projektets faseovergange, og du skal derfor være med til at opbygge samt udvikle enheden løbende. Du bliver en del af underdirektørområdet Erhverv, Selskab og Kanaler - et dynamisk område, der i de kommende år står overfor en betydelig udvikling, særligt i forhold til moderniseringstiltag. Du får reference til underdirektøren og kommer til at indgå i et velfungerende lederteam med seks kontorchefer og fire souschefer.

Engageret og erfaren leder med fokus på drift og resultater
Du har en relevant videregående uddannelse, dokumenteret ledelseserfaring og erfaring med at drive komplekse it-projekter, gerne i offentlig kontekst. Du har desuden erfaring med markedsdialog og gennemførelse af udbud.

Stillingen kræver fleksibilitet, evnen til at arbejde i komplekse miljøer og at kunne sætte retning, tage initiativ og støtte teamet i udfordrende situationer. Derfor lægger vi også vægt på, at du: 

  • Motiveres af at løse komplekse problemstillinger med ro og overblik.
  • Har en gennemtænk ledelsesstil og er en tilgængelig samt nærværende leder.
  • Kan samarbejde på alle niveauer internt og eksternt og opbygge solide relationer til relevante samarbejdspartnere.
  • Motiveres af at være en del af et lederteam, hvor fællesskab og sparring prioriteres højt.
  • Har veludviklede kommunikative evner, er beslutningsdygtig og kan fastholde motivationen på trods af eventuelle udfordringer.
  • Har flair for planlægning, struktur og processer.
  • Er dygtig til skriftlig formidling, herunder gerne erfaring med Slotsholmsmetoden.
Vi tilbyder
Du skal søge stillingen, hvis du gerne vil arbejde i en styrelse, hvor samarbejde og faglig udvikling er i centrum. I Udviklings- og Forenklingsstyrelsen stræber vi efter at være en dynamisk og inkluderende arbejdsplads med fokus på personlig trivsel og velvære. Vi tilbyder gode muligheder for faglig udvikling med henblik på at hjælpe vores medarbejdere med at opnå deres karrieremål.

I underdirektørområdet Erhverv, Selskab og Kanaler vil du møde engagerede kolleger og en kultur, der kendetegnes af tillid og respekt. Vi tilbyder fleksibilitet i arbejdets tilrettelæggelse, så vores medarbejdere kan opretholde en sund balance mellem arbejde og privatliv, hvilket giver medarbejderne mulighed for at balancere deres professionelle og personlige liv.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning med CV og eksamenspapirer via nedenstående link senest 16. oktober 2024. Tiltrædelse er snarest muligt herefter. Vi holder samtaler løbende.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte underdirektør Anders Wolff på telefon 7238 9973 og lederkollega Elisabeth Helene Rothmar på telefon 7237 9371.

Du skal være opmærksom på, at der vil blive gennemført logisk- og personlighedstest som led i ansættelsesproceduren.  Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Kongen.

Dit arbejdssted vil være Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.  

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-10-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6117365

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet