BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være en del af et ambitiøst og serviceminded ledelsessekretariat, der betjener borgmesteren og direktionen i hovedstadens grønne hjerte? Har du en samfundsfaglig kandidatgrad fra fx Københavns eller Aarhus Universitet? Og er du forholdsvis ny på arbejdsmarkedet, og vil du gerne lære en stor organisation at kende indefra? Så er du måske den nye konsulent, vi leder efter til Ledelsessekretariatet på Frederiksberg Rådhus.
Vær med til at betjene borgmester og direktion
Ledelsessekretariatets primære opgave er at betjene Frederiksbergs borgmester, direktion og kommunalbestyrelse og stå for kommunens presse- og kommunikationsarbejde. Vi er knap 15 medarbejdere i dag og udvider nu med flere kolleger for at kunne løse de nye opgaver, som vi har fået som led i en organisationsjustering. Målet er at kunne levere en endnu bedre understøttelse af borgmesterens og direktionens hverdag og virke.
Du bliver en del af det team i Ledelsessekretariatet, der står for den daglige sekretariatsbetjening af borgmesteren og direktionen. Arbejdsopgaverne består især i at koordinere, udarbejde og kvalitetssikre mødematerialer og sager samt understøtte forskellige ledermøder. Du skal også være med til at udvikle og drive forskellige strategiske dagsordener og tværgående opgaver. Det kan eksempelvis være koordinering og optimering af interne arbejdsgange og processer.
Aktuelt arbejder vi blandt andet med at udvikle et nyt format for forvaltningens sager til politisk niveau, koordinere håndteringen af en række beslutningsforslag fra medlemmer af kommunalbestyrelsen, planlægge det årlige borgermøde om næste års budget og tilrettelægge efterårets seminar for kommunens direktion og afdelingschefer. Vi arbejder også med at optimere møderne i kommunens lederforum.
Som ny konsulent vil du blive koblet på mange forskellige opgaver og projekter og vil skulle stå for en stribe af vores løbende driftsopgaver. Du vil få tæt sparring og grundig introduktion til opgaverne fra både kollegerne i teamet og sekretariatschefen og gode muligheder for gradvist at få større ansvar og en bredere opgaveportefølje.
Stillingen giver dig mulighed for at lære sekretariatsfagligheden til fingerspidserne og få dyb indsigt i den kommunale verden. Du kommer tæt på den administrative og politiske topledelse i en af landets største og mest ambitiøse kommuner, for mange af vores opgaver løses i dialog med kommunaldirektøren, fagdirektørerne og borgmesteren. Vi har også et tæt samarbejde med resten af organisationen, ikke mindst sekretariaterne i kommunens tre fagområder. Vores arbejdsmiljø er uformelt og rart – blandt andet fordi ordentlighed og venlighed er fundamentale værdier på alle niveauer i organisationen.
Nyuddannet og nysgerrig på den kommunale verden
Vi forestiller os, at du har en samfundsfaglig kandidatgrad fra fx Københavns eller Aarhus Universitet med et godt resultat. Måske er du nyuddannet med et eller flere relevante studiejobs i bagagen, eller også har du allerede 1-2 års erhvervserfaring fra fx den offentlige administration. Uanset din erfaring er du nysgerrig på den kommunale verden og opsat på at lære, hvad det indebærer at sekretariatsbetjene topledelsen i en kommune, der dagligt leverer velfærd til 105.000 borgere.
Det er vigtigt, at du har flair for at koordinere, et godt overblik og et naturligt servicegen. Derudover er det et must, at du er grundig og kan skrive kort, klart og korrekt. Et godt samarbejde med resten af organisationen er en nøgle til succes hos os, så du skal være god til både at bringe din egen faglighed i spil og til at lytte til andres og kunne finde løsninger, der dur for alle parter.
Endelig skal du trives i en tempofyldt hverdag og være ivrig efter præstere på et højt niveau. Og så skal du have lyst til at bidrage til kulturen i Ledelsessekretariatet, hvor vi lægger vægt på godt kollegaskab, høj kvalitet i leverancerne og en serviceorienteret tilgang til alle dem, vi samarbejder med.
Ansøgning og kontakt
Lyder det som noget for dig? Så send din ansøgning og dit CV senest den 18. august 2024 og vedhæft dine eksamensbeviser inkl. karakterer. Første samtalerunde finder sted den 23. august 2024. Anden samtalerunde finder sted den 27. august 2024. Vi forventer, at du kan tiltræde 1. oktober 2024. Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte sekretariatschef Brit Buchhave via sms 30 57 14 42. Så ringer hun dig op.
Frederiksberg er en levende by med et dynamisk bysamfund. Byens sjæl bygger på vores historie og klassiske arv og er med til at præge den spændende udvikling af Frederiksberg som en grøn, sund og pulserende del af Hovedstaden.
Vi er en moderne kommune, der betjener 105.000 borgere. Frederiksberg Kommune ønsker at fremme ligestillingen og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Frederiksberg Kommune, Smallegade, 1, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6091532