Konsulent med økonomisk forståelse og erfaring på ældreområdet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at skabe de bedste økonomiske muligheder og rammer på det kommunale ældreområde? Har du lyst til at arbejde med at give input til større og mindre reformer? Vi søger lige nu en konsulent eller specialkonsulent med interesse for interessevaretagelse, analyser og økonomi på ældreområdet til KL’s Økonomiske Sekretariat.

Ældreområdet er højt prioriteret på den politiske dagsorden – både nationalt og lokalt i kommunerne. Den demografiske udvikling og manglen på social- og sundhedspersonale skaber et stort behov for en omstilling på området. Regeringen arbejder derfor på etablering af en ny ældrelov, hvor frisættelse og nye økonomiske styringsmodeller vil have et stort fokus.

Som medarbejder i KL får du, sammen med dine kollegaer, mulighed for at påvirke udviklingen på området - både igennem dialog med kommuner og via forhandlinger og interessevaretagelse overfor staten og en række interesseorganisationer på området.

Du bliver en del af KL’s Økonomiske Sekretariat
Økonomisk Sekretariat varetager kommunernes økonomiske interesser på alle de store kommunale serviceområder som fx skole, dagtilbud, sundhed, og ældre. Du vil blive en del af en mindre gruppe i sekretariatet, der alle arbejder med både ældre- og sundhedsområdet.

Du vil have mulighed for sparring med dine kollegaer i sekretariatet – og samtidig skal dine opgaver løses i et tæt samarbejde med kollegaer fra KL’s fagkontor på ældreområdet.

Din hverdag i KL
I dit daglige arbejde vil du få ansvaret for økonomi og styring på ældreområdet, som dækker over en bred vifte af kommunale tilbud – herunder eksempelvis hjemmepleje, plejeboliger, sygepleje og midlertidige boliger.

Dine arbejdsopgaver vil bl.a. bestå af:

  • Udarbejdelse af analyser og input til KL’s politiske forhandlinger
  • Løbende forhandlinger med staten om ny lovgivning
  • Politisk interessevaretagelse
  • Udarbejdelse af input til større og mindre reformer på området
  • Løbende monitorering af udvikling i økonomi og aktivitet på området
  • Bistå kommunerne med analyser mv.

Vi søger en analytisk profil med formidlingsevner
Du har relevant erhvervserfaring fra enten en kommune eller centraladministrationen. Det er desuden en stor fordel at du har kendskab til det kommunale ældre- og sundhedsområde.

Vi forestiller os, at du har en samfundsvidenskabelig uddannelse, fx cand.scient.pol., cand.polit. eller cand.scient.adm. Men vi tilskynder alle med relevante baggrunde at søge. Vigtigst er erfaring og viden på området samt analytiske færdigheder.

Derudover lægger vi vægt på, at du:
  • Har stærke analytiske færdigheder og flair for tal og økonomi
  • Kan analysere og forstå de økonomiske styringsmekanismer på ældreområdet
  • Har et overordnet kendskab til kommunaløkonomi
  • Har stærke skriftlige og mundtlige formuleringsevner – og kan formidle komplekse problemstillinger på en let forståelig måde
  • Kan navigere på tværs af forskellige aktører og interessenter
  • Kan forhandle og foretage politisk interessevaretagelse på kommunernes vegne i forhold til staten og andre interessenter

Vi arbejder for god økonomistyring i kommunerne
I Økonomisk Sekretariat varetager og koordinerer vi helt overordnet kommunernes økonomiske interesser. Kerneopgaverne i kontoret er at forhandle med staten om de økonomiske konsekvenser af ny lovgivning på kommunernes vegne samt at forbedre kommunernes styringsmuligheder. Derudover understøtter vi kommunerne med konkrete økonomiske redskaber samt analyser af økonomi og styring.

Vi tilbyder et udfordrende og selvstændigt job med spændende og varierende opgaver. Du bliver ansat i en organisation med gode kompetenceudviklingsmuligheder og ”højt til loftet”. I KL’s Økonomiske Sekretariat bliver du en del af et godt og engageret fagligt miljø med god sparring, gode kollegaer og en uformel omgangstone.

Kig forbi vores KL Karriereunivers og lær mere om os som arbejdsplads og mød vores medarbejdere.

Det praktiske
Lyder stillingen som noget for dig? Så send os din ansøgning snarest muligt.

Ansøgningsfristen er søndag den 27. august 2023, men vi holder løbende samtaler og slår til, hvis den rette kandidat viser sig.

Vi håber at sige hej til en ny kollega pr. 1. november 2023.

Vi tager også meget gerne en snak for at finde ud af, om vi er et godt match for hinanden eller hvis du har spørgsmål til stillingen. Send en sms til kontorchef Michael Laursen, mhl@kl.dk, 29 16 02 53, så ringer vi dig op.

Løn og ansættelsesvilkår
Arbejdspladsen er placeret centralt i København.

Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst med mulighed for forhandling af tillæg på baggrund af personlige kvalifikationer.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

KL, Weidekampsgade, 2300 København S

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 27-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationForm/SinglePageApplicationForm.aspx?cid=1722&departmentId=18970&ProjectId=143970&MediaId=5

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5890425

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet