Kommunikationskonsulent med fokus på IT-modernisering i Skatteforvaltningen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du erfaring med komplekse kommunikationsopgaver i det offentlige? Kan du skrive, så det vækker genklang og forståelse, uanset om det er i rapporter og analyser eller i små artikler til vores intranet? Tænker du i værdier, kommunikation og forankring? Så er du måske vores nye kollega.

Om jobbet
Kontoret Legacy og Modernisering er maskinrummet for IT-modernisering i Skatteforvaltningen. Vi er placeret i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST), op vi understøtter topledelsen med den strategiske prioritering af moderniseringen af Skatteministeriets IT-systemer. Det er en opgave med stor betydning for hele Skatteforvaltningens fremtid.

Vores arbejde består bl.a. i sekretariatsbetjening af et moderniseringsboard på direktørniveau, implementering af processer for IT-moderniseringsindsatsen samt udvikling af de koncepter og rapporter, der udgør arbejdet med modernisering og opfølgningen på de igangsatte indsatser.

Dine opgaver som kommunikationskonsulent kommer bl.a. til at være at:

  • Skrive rapporter og analyser på tværs af teams (deep dives)
  • Udarbejde og drive interessentanalyser
  • Udarbejde tværgående og målrettede præsentationer for vores målgrupper samt facilitere workshops og afholde præsentationer
  • Udarbejde og forankre et sæt kommunikative standarder
  • Arbejde med forandringskommunikation, fx at udforme en anvendelse af nudging i samarbejde med teamet.
Om dig
Du har det godt i en udadvendt rolle og tager initiativ til at igangsætte. Du trives med en omskiftelig hverdag i en dynamisk organisation, hvor opgaverne er alsidige og nogle gange kan ændres med kort varsel.

Vi forestiller os, at du har arbejdet med kommunikation i en lignende stilling i det offentlige. Vi forventer ikke, at du har et dybdegående kendskab til hverken Skatteforvaltningen eller IT-projektverdenen, men at du er nysgerrig på den med din forståelse af kompleks kommunikation i en politisk styret organisation.

Vi søger 1-2 nye kollegaer som:

  • Har flere års erfaring fra offentlige organisationer, gerne vedr. IT
  • Har erfaring med kommunikation til flere niveauer i en organisation
  • Er processtærk og kan skabe struktur og overblik i et komplekst organisationslandskab
  • Kan facilitere og kommunikere tillidsskabende på et professionelt højt niveau
  • Har en relevant kommunikationsuddannelse.
Det tilbyder vi dig
Du kommer til at arbejde med et spændende opgavefelt, som har storpolitisk og for ledelsesmæssig bevågenhed. Uanset dine opgaver, vil du få en alsidig hverdag, hvor du bliver udfordret og har mulighed for at udvikle dig personligt og fagligt. Skatteforvaltningen er en stor organisation med fokus på karrieremuligheder og fastholdelse - så mulighederne er mange.

På grund af udviklingen i området og væksten i opgaver, har vi i kontoret vokseværk. Pt. er vi ca. 20 kolleger, med en høj grad af diversitet både ift. faglighed og erfaring, men vi forventer at vokse den kommende tid. Vi arbejder tæt sammen og udnytter hinandens forskellige kompetencer og interesser, ligesom vi samarbejder tæt med en række samarbejdspartnere i vores egen styrelse og på tværs af Skatteforvaltningen. Du bliver en del af et socialt kontor med en uformel omgangstone og plads til forskellighed. Vi lægger vægt på faglig sparring, personlig udvikling og at have det sjovt, når vi går på arbejde.

Skatteministeriets koncern lægger vægt på at understøtte fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøftes mellem leder og medarbejder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning sammen med CV og eksamenspapirer senest den 07. august 2024 via linket ’Søg stillingen’. Vi forventer at holde 1. samtaler den 16. august og 2. samtaler den 22. august.

Har du spørgsmål eller vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Amalie Sommer-Madsen på tlf. 7237 6588 eller mail Amalie.Sommer-Madsen@UFST.dk

Der vil blive gennemført logiktest og personlighedsanalyse som led i ansættelsesproceduren, og der vil være en mindre case. Forud for ansættelsen vil der blive indhentet straffeattest og referencer.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Tiltrædelse snarest muligt.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6078384

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet