BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Frederiksberg Kommune har store ambitioner om at professionalisere den måde kommunen køber ind på. Derfor sætter vi yderligere fokus på de processer og arbejdsgange, der sikre, at vi køber effektivt ind. Vil du være med til at sikre, at de gevinster som kommunens udbud henter i forhold til økonomi, kvalitet og bæredygtighed realiseres i praksis til gavn for kommunens borgere?
Som indkøbskonsulent i Frederiksberg Kommune skal du være med til understøtte kommunens indkøbsprocesser og hjælpe organisationens indkøbsdisponenter, så vi får skabt en professionel og strømlinet indkøbsorganisation. Hvis du tænker, at det lyder som et spændende arbejde, hvor du kan gøre en forskel for rigtig mange kollegaer i en stor offentlig organisation, så er stillingen som indkøbskonsulent hos Økonomi og Udbud i Frederiksberg Kommune helt sikkert noget for dig.
Hvem er vi
Udbud og Indkøb er en del af kommunens tværgående Økonomi og Udbudsafdeling. Vi har ansvaret for kommunens samlede indkøbsportefølje af varer og tjenesteydelser svarende til et forbrug på ca. 2 mia. kr. årligt. Vores opgave er at gennemføre udbuds- og indkøbsprojekter, der sikrer skarpe priser, kvalitet og service i overensstemmelse med Frederiksberg Kommunes strategiske og politiske ambitioner. Det er ligeledes vores opgave at sikre smidige indkøbsprocesser, der matcher brugernes efterspørgsel med høj compliance til følge.
Vi har brug for en ny kollega, der i samarbejde med vores nuværende contract manager, vil være med til at skabe resultater og gøre en forskel. Du vil blive en del af en faglig stærk og velfungerende gruppe med 8 andre konsulenter. Du kommer ligeledes til at have et tæt samarbejde med de andre kollegaer i økonomiafdelingen i vores fælles arbejde med at realisere målene i kommunens handlingsplan for professionelle indkøb. Derudover vil du indgå i indkøbsfællesskabet Indkøbscirkel Øst (ICØ), der udover Frederiksberg består af Gentofte, Gladsaxe, Lyngby-Taarbæk, Rudersdal, Høje Taastrup og Ballerup Kommuner. Her vil du bl.a. deltage i tværkommunale indsatser. Der er et tæt samarbejde mellem de syv kommuner på indkøbsområdet, så du vil ofte opleve, at dine nærmeste kollegaer vil sidde i en af de seks andre kommuner.
Vi arbejder i åbent kontorlandskab og lægger stor vægt på samarbejde, videndeling, et højt ambitionsniveau og godt kollegaskab.
Stillingen
Du skal som indkøbskonsulent bidrage til at sikre IT-understøttelse af bl.a. indkøb, kontraktstyring samt indkøbsanalyser. Sikre at de korrekte priser er tilgængelige for resten af organisationen samt udfordre leverandørerne, såfremt de ikke lever op til de indgået kontrakter. Du skal være med til at optimere arbejdsgange samt processer vedrørende indkøb, for hele kommunen. Alt dette i tæt samarbejde og sparring med dine kollegaer i Økonomi og Udbud samt i indkøbsfællesskabet. Dette er således en fantastisk mulighed for at arbejde i en ambitiøs kommune, der vil være førende indenfor udbud og indkøb.
Din kommende opgaveportefølje indbefatter bl.a., at:
- supportere organisationens indkøbsdisponenter.
- opdatere og vedligeholde kommunes e-handel- og kontraktstyringssystem (TrueTrade/Mercell).
- informere organisationen bredt om indkøb, kontrakter og vilkår.
- understøtte teamet med indkøbsdata fra analysesystemet Konsido
På sigt vil du tillige være ansvarlig for
- implementering og fremtidig driftsopfølgning på indgåede kontrakter.
- følge op på brug af kontrakter i forhold til compliance.
Om dig
Vi søger en engageret og serviceminded kollega. Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende. Erfaring med indkøb i det offentlige og/eller erfaring med kontraktstyring vil vægte positivt, men du kan ligeledes være nyuddannet med mod på at arbejde med området.
Vi forventer, at du:
- er struktureret.
- er initiativrig og engageret i dine opgaver.
- har fokus på at skabe resultater.
- kan skabe relationer og begå dig på tværs i organisationen på alle niveauer og i alle faglige fællesskaber.
- har en god IT-forståelse
- er proaktiv, selvstændig og kan skabe overblik.
- er velformuleret såvel skriftligt som mundtligt.
Ansøg online via linket nedenfor ved at uploade ansøgning, CV, karakterudskrift, mv. senest den 20. september. Ansættelsessamtaler forventes gennemført i uge 38 og 39. Stillingerne er med henblik på tiltrædelse den 1. november 2023.
Stillingerne er fuldtidsstillinger på gennemsnitlig 37 timer ugentligt. Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst afhængigt af kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.
Ønsker du yderligere oplysninger om stillingerne, er du meget velkommen til at kontakte udbudschef Kasper Ejvang Tipsmark på telefon 2898 2050 eller på kani37@frederiksberg.dk.
Kommunen ønsker at fremme ligestilling og opfordrer alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap. Læs mere om Frederiksberg Kommune på: http://www.frederiksberg.dk/
Frederiksberg er en levende by med et dynamisk bysamfund. Byens sjæl bygger på vores historie og klassiske arv og er med til at præge den spændende udvikling af Frederiksberg som en grøn, sund og pulserende del af Hovedstaden.
Vi er en moderne kommune, der betjener 104.305 borgere. Frederiksberg Kommune ønsker at fremme ligestillingen og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
KDO, Økonomi og Udbud, Smallegade 1,5. sal vær. 5.056, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://frederiksberg.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=1d356252-146c-4232-b36d-77be75ee6b24
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5899896