Jurist til børne- og ungeområdet i Frederiksberg Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Jurist til Børne- og Ungeområdet i Frederiksberg Kommune 

Har du interesse for børne- og ungeområdet, og brænder du for at bringe din juridiske viden og kompetencer i spil i forhold til netop dette område? Trives du i en hverdag med en bred vifte af opgaver og tværgående samarbejder? Har du en spids pen og en sikker juridisk hånd? Så er denne stilling måske noget for dig. 

I Frederiksberg Kommune er vi optagede af, at alle børn og unge skal trives, udvikle sig og have de bedst mulige betingelser for et godt liv. Vi er ambitiøse og arbejder målrettet med at skabe en høj kvalitet i indsatserne på tværs af det samlede børne- og ungeområde, og dermed på tværs af skole, dagtilbud, det specialiserede område, PPR, tandplejen og sundhedsplejen. 

Som jurist på Børne- og Ungeområdet skal du bidrage til dette arbejde, ved at understøtte det samlede område og sikre det juridiske fundament i dagligdagens processer og opgaver. Dine opgaver vil spænde bredt fra juridisk tolkning og rådgivning, udarbejdelse af svar på henvendelser og aktindsigter, udvikling af afgørelseskoncepter mv. Du vil komme til at arbejde indenfor områdets forskellige sektorlovgivninger, og i snitfladerne mellem de forskellige lovgivninger. Du vil indgå i en række opgaver og samarbejder på tværs af Børne- og Ungeområdets fagafdelinger. 

I dagligdagen vil du være en del af det tværgående sekretariat på Børne- og Ungeområdet. Et sekretariat der har til opgave at betjene det politiske niveau og at understøtte direktør- og chefgruppen på området. Derudover arbejder vi i Sekretariatet med en lang række udviklings- og driftsopgaver på tværs af Børne- og Ungeområdet. 

Vi søger en kollega, der 

  • Er uddannet cand.jur. eller tilsvarende og har en stor interesse for børne- og ungeområdet 
  • Har et godt kendskab til børne- og ungeområdets forskellige sektorlovgivninger, herunder særligt dagtilbudsloven og folkeskoleloven – eller et målrettet ønske om at blive fortrolig med disse
  • Er fortrolig med god forvaltningsskik 
  • Har gode analytiske evner, og arbejder selvstændigt og struktureret, med et godt blik for både detaljen og helheden 
  • Trives i en bred pallette af samarbejder på tværs af faggrupper og afdelinger 
  • Kan kommunikere præcist mundtligt såvel som skriftligt, og kan målrette kommunikationen efter modtagere og kontekst 
  • Er opsøgende og nysgerrig efter at finde svar og vinden i juridiske problemstillinger 

Hvad omfatter stillingen? 

Som jurist på Børne- og Ungeområdet vil du få et selvstændigt og afvekslende job tæt på den politiske og administrative ledelse og med stor berøringsflade til resten af organisationen. Du vil få mulighed for at prøve kræfter med mange forskellige opgaver, og der er gode muligheder for at sætte dit præg på opgaveløsningen. Nogle af de opgaver der særligt vil fylde på dit bord er: 

  • Generel juridisk rådgivning og vejledning samt håndtering af konkrete juridiske spørgsmål, på tværs af børne- og ungeområdet og i forhold til områdets forskellige sektorlovgivninger 
  • Besvarelse af aktindsigter, borgerhenvendelser, spørgsmål fra det politiske niveau og den administrative ledelse 
  • Juridisk kvalitetssikring af beslutningsoplæg, sager der skal forelægges politiske behandling mv.
  • Udarbejdelse og kvalificering af tilsyns- og afgørelseskoncepter i fagafdelingerne 
  • Bistå Skoleafdelingen med håndtering af juridiske spørgsmål i forhold til specialpædagogisk bistand og undervisning 
  • Bidrage til det løbende arbejde med driftsoverenskomster med selvejende institutioner på dagtilbudsområdet 

I perioder vil dine opgaver desuden række ud over det juridiske felt, og omfatte udarbejdelse af sager og beslutningsoplæg til den administrative ledelse og det politiske niveau, deltagelse i tværgående udviklingsopgaver og ledelsesbetjening. 

Lidt mere om os 

Børne- og Ungeområdet er organiseret med tre fagafdelinger (Dagtilbudsafdelingen, Skoleafdelingen og Familieafdelingen), samt Fællesrådgivningen, Sundhedsplejen og Sandplejen og det tværgående sekretariat.

I sekretariatet er vi i alt 12 medarbejdere. Sekretariatet er kendetegnet ved en positiv og uformel omgangstone og et stærkt kollegialt miljø, hvor alle hjælper hinanden. Vi er et travlt og engageret kontor, der samarbejder bredt ud i organisationen med respekt for forskellige fagligheder. Og så er vi en arbejdsplads, hvor smil og humor er vigtige elementer i hverdagen. 

Yderligere oplysninger 

Send os din ansøgning, CV og eventuelle bilag senest tirsdag d. 22. oktober 2024. Vi indkalder til samtaler d. 23. oktober og afholder første samtale d. 25. oktober. Anden samtale afholdes mandag d. 28. oktober . 

Løn og ansættelsesforhold vil være i forhold til gældende overenskomst. Stillingen er med tiltrædelse 1. december 2024. 

Hvis du har lyst til at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Laura Schmidt-Hansen på telefon 2898 0059 eller mail mesc08@frederiksberg.dk


Frederiksberg er en levende by med et dynamisk bysamfund. Byens sjæl bygger på vores historie og klassiske arv og er med til at præge den spændende udvikling af Frederiksberg som en grøn, sund og pulserende del af Hovedstaden.
Vi er en moderne kommune, der betjener 104.305 borgere. Frederiksberg Kommune ønsker at fremme ligestillingen og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, handicap, race, hudfarve, religion eller tro, politisk anskuelse, seksuel orientering, kønsidentitet, kønsudtryk eller kønskarakteristika eller national, social eller etnisk oprindelse.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Frederiksberg Kommune, Smallegade, 1, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6127176

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet