IT-supportere søges til Frederiksberg Kommunes IT-afdeling

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vær med til at skabe IT-service i topklasse  

Frederiksberg Kommune søger 2 dygtige og servicemindede IT-supportere, der skal være ’point of contact’ for vores over 5.000 brugere og være med til at løfte vores 1st og 2nd level support med brugeren i centrum.  

Du bliver en del af en IT-afdeling med dedikerede medarbejdere, der i øjeblikket er i gang med at transformere måden, vi arbejder på. I team IT-Service, som du vil være en del af, betyder det bl.a. sagshåndtering efter ITIL-principperne, indsatser der skal gøre brugerne mere selvhjulpne og større indsigt i forretningens behov. 
 
Vi søger to profiler: 
Teknisk dygtig IT-supporter med 2nd level kompetencer: 

  • Du er uddannet IT-supporter med stærke tekniske kompetencer og har erfaring med at arbejde med 1st og 2nd level support i en IT-servicedesk.  
  • Du er skarp til at problemløse og har stærke 2nd level kompetencer  
  • Du er vant til at arbejde efter ITIL-principperne og kan gå forrest i forhold til systematisk håndtering af fx incidents, og du har en god forståelse for, hvornår sager skal eskaleres og overleveres til mere fagspecifikke teams.    
  • Du kan analysere sammenhænge mellem forskellige IT-fejl og problemer og sætter dig nemt ind i nye problemstillinger og søger ny viden – også selvom det er komplekst og på engelsk.  
  • Du ser dokumentation i form af vejledninger og procedurebeskrivelser som en naturlig del af opgaveløsningen og tager ansvar for den gode overlevering af sager og sætter en ære i at information er tilgængeligt for dine kollegaer i IT-afdelingen.  
  • Du er serviceminded og god til at kommunikere mundtligt og skriftligt (på dansk) og sørger altid for at holde brugerne ajour med status og tidsperspektiv på deres sager.  
Dine arbejdsopgaver kan bl.a. indebære betjening af kommunens medarbejdere via de forskellige henvendelseskanalser samt yde 1st og 2nd level support fx fejlsøgning og problemløsning på windows og iOS-enheder samt support på Microsoft 365 platformen, kloning af PC’er, applikationsfejl, udstyrsopsætning i videolokaler, bestilling og klargøring af hardware, udrulning i forbindelse med implementeringer af ændringer mv. Du kan også have on-site opaver og skulle bidrage til at dække vores VIP-ordning.  
 
Kommunikationsstærk IT-supporter med erfaring indenfor bruger/kundekontakt:  
  • Du er serviceminded og skarp til at kommunikere professionelt (på dansk) både mundtligt og skriftligt  
  • Du er imødekommende og dygtig til at varetage kontakten til brugere, hvor du hurtigt afdækker deres behov og samtidig får spurgt hele vejen rundt om problemstillingerne.  
  • Det er ikke et krav, at du er uddannet IT-supporter, men det er en fordel, at du har arbejdet i en serviceinstans, hvor du er vant til at arbejde med sagshåndtering og sagsflows i forbindelse med sager fra kunder/brugere/borgere. 
  • Du kan løse 1st. level supportsager eller er interesseret i at lære det og har flair for IT. 
  • Du kan tænke hele vejen rundt om en opgave og har en god forståelse for, hvornår en sag kan afsluttes. 
  • Du har et godt overblik og trives i en tovholderfunktion, hvor du sørger for at følge op og involverer de rette personer til rette tid.    
Dine arbejdsopgaver vil indebære betjening af kommunens medarbejdere via de forskellige henvendelseskanaler fx telefon, hvor du vil være ”afdelingens ansigt” udadtil og dermed har en helt afgørende rolle i forhold til at sikre at brugerne får en god oplevelse. Du vil håndtere tickets/sager fra brugerne omkring de mest typiske IT-henvendelser samt løse de hyppige fejl og brugerproblemer. Du vil løbende skulle dokumentere dine sagsløsninger. Du vil også skulle belyse mere komplekse IT-problemstillinger og stå for at sende sagerne videre til mere fagspecifikke teams lige som du vil have en central rolle i at koordinere mellem teams og følge op på sager. Du vil også kunne blive involveret i brugertræning og andre projekter.  
 
Vi søger to medarbejdere, der arbejder selvstændigt og struktureret og tager ansvar for egne opgaver, men også for teamets og ved at vi kun lykkes sammen som et hold. Det er vigtigt for os at vores medarbejdere kan lide at lære nyt og samtidig er interesseret i at lære fra sig.  
 
Om teamet 
Teamet IT-Service er indgangen for alle brugerne i organisationen, når de skal have IT-support – via tickets, på telefonen, fysisk i IT eller on-site. Teamet arbejder sammen om at levere professionel support, VIP-support, brugeradministration samt indkøb og klargøring af devices.  

It-Service løber så langt de fagligt kan med at løse brugernes udfordringer, men giver herefter sagerne videre til øvrige teams fuldt oplyste og klar til videre behandling. Det er IT-Service, der har det overordnede ansvar for alle IT-supportsager og følger op på, at vi kommer helt i mål med løsningen af sagerne.  Teamet ved, hvad der genererer udfordringer for brugerne, og deler det med resten af afdelingen, ligesom teamet løbende sætter sig ind i forretningens behov.  

Teamet er ansvarlige for at hjælp til selvhjælp til brugerne – fx ved brugertræning, god kommunikation og vejledninger/videoer. 
 
Vi søger samtidig med disse stillinger flere nye kollegaer til vores andre teams i IT-afdelingen. Det gør vi, fordi vi er i gang med at transformere IT- og digitaliseringsområdet på tværs af kommunen – og os som afdeling. Hvorfor tænker du måske? Fordi vi ikke er der, hvor vi gerne vil være. Dele af vores IT-område trænger til en kærlig hånd, lidt nytænkning og en gang knofedt. Vi har sat os et mål om, at vi vil få både virksomheder og andre kommuner til at kigge misundeligt på Frederiksberg Kommunes IT-landskab, når vi er færdige med at rydde op. Vi er en afdeling fuld af passionerede IT-specialister, men vi kan ikke gøre det selv. Så du kan se en flere stillingsopslag fra os nu og i den kommende tid, hvor vi leder efter ambitiøse, dygtige kollegaer, der har lyst til at være med til at tegne de nye streger i IT-landskabet og løfte niveauet for vores IT-drift.  
 
Praktisk 
Løn og ansættelsesvilkår sker i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst. Du vil blive en del af IT-afdelingen under Analyse, Strategi, Digitalisering og IT (ASDI). Du vil referere til lederen af teamet IT-Service. Forventet tiltrædelse er den 1. november 2023 eller snarest muligt.   

For yderligere oplysninger om stillingen kan du kontakte teamleder Sanne Nørgaard Laursen på telefon 2898 2175. Send din ansøgning, CV, eksamensbevis fra din uddannelse og eventuelt yderligere materiale senest den 5. oktober 2023 kl. 12.00. Samtaler afholdes løbende. 

Frederiksberg er en levende by med et dynamisk bysamfund. Byens sjæl bygger på vores historie og klassiske arv og er med til at præge den spændende udvikling af Frederiksberg som en grøn, sund og pulserende del af Hovedstaden.
Vi er en moderne kommune, der betjener 104.305 borgere. Frederiksberg Kommune ønsker at fremme ligestillingen og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Analyse, Strategi, Digitalisering og IT, Smallegade 1, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 05-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5912317

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet