IT-supporter med interesse for brugeradministration til Frederiksberg Kommunes IT-afdeling

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vær med til at skabe IT-service i topklasse  

Frederiksberg Kommune søger en dygtig og serviceminded IT-supporter til at løse opgaver indenfor 1st level og 2nd level support samt brugeradministration.  

Stillingen er placeret i teamet IT-Service, der er ’point of contact’ for vores 7.000 brugere, og som sætter en ære i finde løsninger med brugeren i centrum.  

Du bliver en del af en IT-afdeling med dedikerede medarbejdere, der i øjeblikket er i gang med at transformere måden, vi arbejder på. For IT-service-teamet betyder det bl.a. en omlægning af sagshåndteringen til at være med ITIL-baseret og mere proaktiv i forhold til forretningens behov.  

Om dig:    

  • Du har en relevant uddannelse fx som IT-supporter eller datatekniker, og du har erfaring med at arbejde med 1st og 2nd level support i en IT-servicedesk  
  • Du har interesse for og evt. erfaring med at administrere brugerrettigheder 
  • Du er skarp til at problemløse og har stærke 2nd level kompetencer  
  • Du er vant til at arbejde efter ITIL-principperne og kan gå forrest i forhold til systematisk håndtering af fx incidents, og du har en god forståelse for, hvornår sager skal eskaleres og overleveres til mere fagspecifikke teams.    
  • Du kan analysere sammenhænge mellem forskellige IT-fejl og problemer og sætter dig nemt ind i nye problemstillinger og søger ny viden – også selvom det er komplekst og på engelsk.  
  • Du ser dokumentation i form af vejledninger og procedurebeskrivelser som en naturlig del af opgaveløsningen og tager ansvar for den gode belysning og overlevering af sager.  
  • Du er serviceminded og god til at kommunikere mundtligt og skriftligt (på dansk)  
  • Du arbejder selvstændigt og struktureret og tager ansvar for de problemstillinger og opgaver, der lander i teamet, og sørger for at opgaverne kommer helt i mål. 
  • Du har gode samarbejdsevner og deltager aktivt i faglige drøftelser i eget team og på tværs af afdelingen. 

Dine arbejdsopgaver:  

  • IT-support til kommunens medarbejdere via telefon, tickets, walk-in og udkørende support (on-site) 
  • 1st og 2nd level support fx fejlsøgning og problemløsning på windows og iOS-enheder samt support på Microsoft 365 platformen, kloning af PC’er, applikationsfejl, udstyrsopsætning i videolokaler, bestilling og klargøring af hardware, udrulning i forbindelse med implementeringer af ændringer mv.  
  • Løse sager indenfor brugeradministration fx oprettelse og nedlæggelse af brugere samt ændring i rettigheder og support i forhold til brugerstyring 
  • VIP-support til kommunens politikere og direktører, herunder at IT-understøtte politiske aftenmøder og indgå i VIP-weekendvagtordning, hvor man står til rådighed for eventuelle telefoniske henvendelser fra VIP’ere. Omfanget er ca. 6-8 gange årligt.  
  • Bidrage til relevante projekter fx om identitets- og rettighedsstyring  

Om teamet:

Teamet IT-Service er indgangen for alle brugerne i organisationen. Teamet arbejder sammen om at levere professionel support, VIP-support, brugeradministration samt indkøb og klargøring af devices.  

IT-Service løber så langt de fagligt kan med at løse brugernes udfordringer, men giver herefter sagerne videre til øvrige teams fuldt oplyste og klar til videre behandling. Det er IT-Service, der har det overordnede ansvar for alle IT-supportsager og følger op på, at vi kommer helt i mål med løsningen af sagerne.  Teamet ved, hvad der genererer udfordringer for brugerne, og deler det med resten af afdelingen, ligesom teamet løbende sætter sig ind i forretningens behov.  

Teamet er ansvarlige for at hjælp til selv-hjælp til brugerne – fx ved brugertræning, god kommunikation og vejledninger/videoer. 

Vi søger samtidig med disse stillinger flere nye kollegaer til vores andre teams i IT-afdelingen. Det gør vi, fordi vi er i gang med at transformere IT- og digitaliseringsområdet på tværs af kommunen – og os som afdeling. Hvorfor tænker du måske? Fordi vi ikke er der, hvor vi gerne vil være. Dele af vores IT-område trænger til en kærlig hånd, lidt nytænkning og en gang knofedt. Vi har sat os et mål om, at vi vil få både virksomheder og andre kommuner til at kigge misundeligt på Frederiksberg Kommunes IT-landskab, når vi er færdige med at rydde op. Vi er en afdeling fuld af passionerede IT-specialister, men vi kan ikke gøre det selv. Så du kan se en flere stillingsopslag fra os nu og i den kommende tid, hvor vi leder efter ambitiøse, dygtige kollegaer, der har lyst til at være med til at tegne de nye streger i IT-landskabet og løfte niveauet for vores IT-drift.  

Praktisk:

Løn og ansættelsesvilkår sker i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst. Du vil blive en del af IT-afdelingen under Analyse, Strategi, Digitalisering og IT (ASDI). Du vil referere til lederen af teamet IT-Service Sanne Nørgaard Laursen. Forventet tiltrædelse er den 1. maj 2023 eller snarest muligt.   

For yderligere oplysninger om stillingen kan du kontakte teamleder Sanne Nørgaard Laursen på telefon 2898 2175. Send din ansøgning, CV, eksamensbevis fra din uddannelse og eventuelt yderligere materiale senest den 11. marts 2023 kl. 12.00. Samtaler afholdes løbende. 

 
Frederiksberg er en levende by med et dynamisk bysamfund. Byens sjæl bygger på vores historie og klassiske arv og er med til at præge den spændende udvikling af Frederiksberg som en grøn, sund og pulserende del af Hovedstaden.
Vi er en moderne kommune, der betjener 104.305 borgere. Frederiksberg Kommune ønsker at fremme ligestillingen og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Analyse, Strategi, Digitalisering og IT, Smallegade, 1, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5997884

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet