BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
I Rådgivning og Uddannelse søger vi en fagkoordinator til at stå i spidsen for afdelingens øvrige beredskabsrådgivere og flere nye rådgivnings-koncepter
Rådgivning og Uddannelse som er hjemmehørende på Frederiksberg, er i gang med en spændende udvikling af vores kerneopgaver, som er at udføre beredskabsrådgivning for vores ejerkommuners forvaltninger, institutioner, og virksomheder. Vores arbejde er med til at styrke beredskabet i de kommunale institutioner og krisevirksomheder. Som fagkoordinator for beredskabsrådgiver i Rådgivning og Uddannelse er du med til at understøtte den fælles mission om at sikre kommunernes og virksomhedernes robusthed til at forebygge og håndtere kriser og ulykker.
Vi oplever et stigende ønske fra vores ejerkommuner om evalueringer og tilbagemeldinger på de ydelser, som vi leverer til dem baseret på data. I løbet af de sidste to år har Rådgivning og Uddannelse derfor været igennem en digital transformation med implementering af nye it-løsninger og flere er på vej.
I denne stilling vil du få en vigtig rolle i behandling af data og implementering af de kommende it-løsninger. Du vil i tæt samarbejde med Områdelederen skulle være med til at kortlægge hvilke løsninger, der vil være bedst for at håndtere opgaverne i afdelingen. Du vil som fagkoordinator blive en del af det forestående projekt om udskiftningen af afdelingens CRM-system. Det er ikke en forudsætning, at du arbejdet med CRM-systemer før, men det er en forudsætning, at du har interesse og flair for it-systemer.
I 2024 lancerer vi flere nye koncepter herunder såkaldte workshops med temaer som beredskabsplan eller PLOV. En del af dine arbejdsopgaver vil være at medvirke til afholdelse af disse workshops. Du vil selvfølgelig få en grundig indføring i dette, så det er ikke en forudsætning, at du tidligere har afholdt workshops, men du skal have lyst til og mod på det.
Du vil også på sigt få ansvaret for at rådgive ledere på institutioner og i forvaltninger, og sammen med dem tilrettelægge et sammenhængende beredskab på den enkelte institution.
Det betyder at dine opgaver blandt andet vil være:
- Daglig koordinering af opgavevaretagelsen for beredskabsrådgiverne
- Projektdeltager i it-projekter
- Fagansvarlig for udvalgte kursustilbud
- Etablering af nye forbyggende samarbejder med forvaltningerne i vores ejerkommuner
- Varetage kontakten på forvaltnings niveau med kontraktkunder
- Planlægge, tilrettelægge og afvikle brand- og evakueringsøvelser
- Planlægge, tilrettelægge og afholde workshop omkring beredskabsplaner samt PLOV (Påbegyndt Livsfarlig og Voldelig handling)
- Rådgive og vejlede den enkelte institution eller forvaltning omkring de mange ydelser, som Rådgivning og Uddannelse i øvrigt udbyder
- Varetagelse og planlægning af ydelser til kontraktkunder
- Planlægning og koordination af de øvrige ydelsesaktiviteter i afdelingen i samarbejde med dine kollegaer
Vi forventer at du:
- Er en god samarbejdspartner med lyst til at dele viden og erfaring med kollegaer og har et højt engagement i forhold til aktivt at deltage i den konstante udvikling af områdets faglighed
- Trives med kundekontakt og har erfaring med at indgå samarbejdsaftaler og i et vist omfang også agere sælger
- Har evnen til at omsætte teoretiske forhold til konkrete brugbare løsninger for institutioner og virksomheder og til at kunne kommunikere i ”øjenhøjde”
- Udtrykker dig klart både i skrift og tale, ligesom du kan fremlægge dine synspunkter med en naturlig myndighed
- Har erfaring med faglig ledelse
- Har en uddannelse indenfor det beredskabsfaglige område – det kan både være som civil eller operativ
- Har gode formidlingsevner, gerne både på dansk og engelsk
- Har juridisk træning i, eller kompetent forståelse af, Beredskabsloven og Bygningsreglementet
- Katastrofe- og Risikomanager eller lignende uddannelse
- Erfaring med beredskab og forebyggelse fra tidligere beskæftigelse hos Brandvæsnet, Forsvaret eller Politiet
- Eller lignende erfaring fra private selskaber inden for Beredskabsområdet
Hvad tilbyder vi
Et spændende job på en dynamisk arbejdsplads, der har øje for fremtiden herunder nye digitale løsninger til vores institutioner og forvaltninger. Du vil få en alsidig arbejdsdag med mange forskelligartede og afvekslende opgaver, og din hverdag vil være præget af en stor kontaktflade med mange mennesker både i og uden for beredskabet.
Rådgivning og Uddannelse er en indtægtsdækket afdeling under Hovedstadens Beredskab, vores formål er:
- at understøtter ejerkommunernes behov/strategi
- at agere ejerkommunernes beredskabsrådgiver
- at skabe unikke og sammenhængende ydelser
- at yde uvildig og faglig rådgivning i forhold til Hovedstadens Beredskabs ydelser
Dette vil vi gerne tilbyder dig at blive en del af. Hos os får du en spændende og varierende hverdag, hvor dit arbejde primært består i at skabe tryghed i hverdagen for medarbejdere og borgere i institutioner og forvaltninger.
Vi sikrer selvfølgelig, at får en grundig og omfattende oplæring i vores arbejdsområder. Så hvis du tænker, at det at skabe tryghed i vores samfund er noget for dig, men ikke lige mener, at du har de helt rigtige kompetencer, skal du selvfølgeligt ansøge hos os alligevel. Hvis vi i fællesskab er enige om, at du er den rette person til at være fagkoordinator hos os, tilrettelægger vi i fællesskab et uddannelsesforløb i samspil med din opstartsperiode, så du kommer godt fra start, med den nyeste viden inden for Beredskabsområdet.
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst samt principperne i Ny løn.
Stillingen søges online via nedenstående link. I forbindelse med ansøgningen skal der vedlægges CV samt kopi af relevante uddannelsespapirer.
Der er ansøgningsfrist til stillingen den 3. december 2023.
Vi forventer at afholde samtaler den 12. december 2023.
Har du spørgsmål til opslaget, er du velkommen til at kontakte områdeleder Maria Kiel på +4521326156.
Hovedstadens Beredskab er Danmarks største beredskab med cirka 800 medarbejdere og frivillige. Beredskabets opgave er at forebygge, begrænse og afhjælpe skader på personer, ejendom og miljøet ved ulykker og katastrofer.
Vi dækker 8 kommuner og ca. 1 mio. borgere, og vores ambition er at være på forkant med udviklingen af fremtidens beredskab og være en stærk medspiller i forhold til kommunernes visioner om at skabe tryghed og robusthed til gavn for borgerne.
Hovedstadens Beredskab ser mangfoldighed som en ressource og værdsætter, at medarbejderne hver især bidrager med deres særlige baggrund, personlighed og evner.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Hovedstadens Beredskab, Howitzvej, 26, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 08-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5941653