BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for udviklingsopgaver og for at skabe forandring? Er du analytisk skarp og kan arbejde struktureret med komplekse problemstillinger? Kan du identificere, udvikle og implementere konceptuelle løsninger og konkrete værktøjer? Trives du med at samarbejde på tværs af forskellige fagligheder? Så er du måske vores nye kollega i kontoret ’Projektmetoder og -koncepter’ i afdelingen ’Metode’ i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen.
Om jobbet
I Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er vi i gang med en spændende og ambitiøs opgave, hvor vi i samarbejde med de øvrige styrelser i Skatteministeriets koncern skal udvikle de helt rigtige it-løsninger til at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor i Danmark.
Det er vigtigt for os, at såvel store it-programmer som mindre it-projekter har så gode betingelser som muligt for at kunne eksekvere effektivt. Metoder og standarder er derfor et strategisk prioriteret område med stort ledelsesmæssigt fokus og høje ambitioner.
Til at hjælpe os med opgaven søger vi dygtige og motiverede kollegaer, som kan udvikle og implementere projektmetoder og -koncepter i en politisk styret organisation. Du vil komme til at arbejde med mange forskelligartede opgaver, herunder fx at:
- identificere og udvikle konkrete koncepter, metoder og værktøjer, som understøtter styregrupper og projektledere i deres styringsopgave.
- facilitere processer, som sikrer inddragelse af aktører omkring os (både i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen og fra andre styrelser i Skatteforvaltningen og Skatteministeriets departement).
- implementere metoder og standarder samt rådgive og undervise it-projekter i deres brug.
- udarbejde strategiske og rammesættende beslutningsoplæg og præsentationer til ledelsen.
Vi søger dig, der har interesse for projektstyring og it-udvikling i en statslig og politisk styret kontekst. Du skal desuden have mod på at navigere i en organisation i bevægelse, der varetager store og komplekse projekter med mange stærke interessenter i et politisk miljø.
Vi forestiller os, at du har en kandidatuddannelse inden for samfundsvidenskab e. lign. eller på anden vis har opnået analytisk forståelse for tværgående beslutningsprocesser og strategisk ledelsesbetjening. Det er en fordel, hvis du har erfaring som ekstern eller intern konsulent fra en politisk styret organisation og/eller kendskab til it-udviklingsprojekter, men det er ikke et krav.
Derudover lægger vi vægt på, at du:
- er analytisk stærk og kan koble problemstillinger med løsningsmuligheder
- har flair for processer, koordinering og formidling
- har gode samarbejdsevner, kan skabe stærke relationer til andre og evner at kommunikere på tværs af fagligheder
- har god organisations- og forretningsforståelse
- arbejder selvstændigt, er opsøgende og kan spotte, hvor der er behov for at gøre en indsats
- kan holde hovedet koldt, når der er mange sideløbende aktiviteter med skarpe deadlines
- er positiv og bidrager aktivt til den fortsatte opbygning af kontorets arbejdskultur og stemning.
Kontoret Projektmetoder og -koncepter
Du bliver en del af kontoret ’Projektmetoder og -koncepter’, som er ét af tre kontorer i styrelsens afdeling ’Metode’. Vi arbejder med metoder, koncepter og værktøjer inden for projektrammer, -styring og -rapportering til brug for alle faser af styrelsens projekteksekvering og inden for en lang række tværgående projektrelevante emner. Kontorets opgaver er således strategisk vigtige i forhold til at skabe de rette rammer for styregrupper, projektledere og øvrige centrale projektdeltagere, så de kan drive effektive it-projekter i Skatteforvaltningen.
Kontoret er under rivende udvikling og organisationen ligeså. Der hersker derfor en ambitiøs, nysgerrig og fremadskuende kultur, men samtidigt en uformel tone, hvor en nysgerrig tilgang, humor og højt humør er yderst værdsat. Du kan også forvente en travl hverdag med mange spændende opgaver og en stejl læringskurve, hvor der også vil være mulighed for selv at sætte sit præg på opgavernes karakter og udførelse. Men selvom vi har travlt, hjælper vi altid hinanden og gør en dyd ud af, at det også skal være sjovt at gå på arbejde.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamenspapirer samt relevant dokumentation bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 01.12.2023.
Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Nicklas Spangsberg Krogstrup på telefon 72 37 38 28.
Du skal være opmærksom på, at der kan blive anvendt test og case som led i ansættelsesprocessen. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Dit arbejdssted bliver Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg, tæt ved Flintholm station.
Stillingen ønskes besat snarest muligt.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 01-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5941721