Generalist med flair for styring og ledelsesrapportering

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at være en del af et attraktivt og dynamisk arbejdsmiljø med fokus på it-projekter, hvor vi med et stærkt forretningsfokus udvikler fremtidens it-løsninger i skatteforvaltningen? Så er det dig, vi søger! Vi tilbyder en spændende arbejdsplads præget af tæt samarbejde og viljen til at lykkes.

Vær med til at bygge fremtidens skattevæsen
I Udviklings- og Forenklingsstyrelsen står vi med spændende opgaver, hvor vi i samarbejde med de øvrige styrelser i Skatteministeriets koncern skal udvikle de helt rigtige it-løsninger, som understøtter skatteforvaltningens område. I team PMO er en af vores opgaver projektstyring på tværs af afdelingens projekter, og vi søger derfor en generalist til at bistå vores projekter og driftsorganisation med styringsrapportering på opgaver, aktiviteter og kapacitet, så skatteforvaltningens it-projekter bliver så succesfulde som muligt.

Aktuelt mangler vi en styringsgeneralist til support- og styringsteamet for it-løsningen OSM2 og beslægtede løsninger (One Stop Moms 2). Formålet med it-systemet, der skal videreudvikles på efter endt systemudvikling ved årsskiftet er at understøtte nye EU-momsregler og derved lette virksomhedernes administrative byrder ved håndtering af moms i forbindelse med salg på tværs er landegrænser.

Dine primære opgaver
Som styringsgeneralist skal du støtte ledelsen med styringsadministrative opgaver og fokuseret ledelsesinformation.

Du kommer bl.a. til at:

  • Udvikle en rapporteringsformater og -modeller, der sikrer effektiv udnyttelse af kapaciteten.
  • Genererer økonomiske rapporter og oversigter til ledelsen.
  • Lave prognoser, budgetbidrag og -notater
  • Opdatere bemandingsstyrings dokumenter
  • Sikre tidsregistrering processer
  • Sikre varemodtagelse processer
  • Sikre journalisering processer
  • Varetage ad hoc-opgaver med korte deadlines, der sikrer fremdrift i en travl hverdag
  • Indgå i et ambitiøst team, hvor du forventes at bidrage aktivt til den værdiskabende teamånd.
Om dig
Vi forestiller os, at du har en relevant akademisk uddannelse (fx cand.scient.pol., cand.polit., cand.soc.) eller har erhvervet tilsvarende kvalifikationer og kompetencer gennem dit erhvervsarbejde, gerne fra en større offentlig organisation.

Du har opnået forståelse for styring i en kompleks offentlig organisation, projektstyring og har erfaring med ovenstående opgaver og besidder en analytisk og metodisk tilgang til ledelsesbetjening, processer, økonomi og interessenthåndtering i it-projekter. Det kan også være, at du er nyuddannet med lyst til et job inden for it-projekter.

Du er en excelhaj, og kan lave lettere avancerede databearbejdning mellem forskellige kilder fx Alassian Jira, Excel og Power BI.

Du har fokus på kvalitet og detaljen og kan bringe dette i spil i et større perspektiv for at agere proaktivt på de drifts- og udviklingsopgaver der kommer ind.

Du skal have mod på at navigere i store og komplekse projekter med mange stærke interessenter i et politisk, dynamisk og komplekst miljø, og du evner at indhente de informationer, der er nødvendige for, at du kan gennemføre styringsprocesserne.

Din organisatoriske placering
Du bliver en del af fagområdet Virksomhed, Opkrævning og Analytics, som bl.a. understøtter Skattestyrelsens forretningsdrift og -udvikling via it-drift, forvaltning, videreudvikling og nyudvikling af it-systemporteføljen. Du bliver ansat i kontoret OSM2 Udvikling, Projektledelse og PMO, som er placeret i underdirektørområdet Moms.

Kontoret er præget af godt humør og solid faglighed, hvor du også selv får rig mulighed for at tage et stort ansvar. I vores projekter arbejder vi tæt sammen med andre kontorer i samme fagsøjle såvel som forretningsspecialister fra andre styrelser i Skatteforvaltningen samt leverandører. Alle arbejder mod samme mål, og der er en stor grad af fællesskabsfølelse og et godt sammenhold på tværs af fagligheder

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send en ansøgning, CV, eksamenspapirer og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest søndag den 21. januar 2024. Stillingen er til tiltrædelse snarest muligt.

Vil du høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Jens Nygaard Nielsen, Teamleder, på telefon 72 37 27 45, eller Karin Dahlmann Nielsen, kontorchef for OSM2 Udvikling, Projektledelse og PMO, på telefon 72 38 38 20.

Vi forventer at benytte personprofilanalyse og logisk test i rekrutteringsprocessen.

​Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten [AC], overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

​ Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest.

Arbejdsstedet er Udviklings- og Forenklingsstyrelsens adresse på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5964300

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet