Funktionschef ved Retten på Frederiksberg

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

En stilling som retsassessor indtil videre med funktion som chef for skifteretsafdelingen ved Retten på Frederiksberg er ledig til besættelse snarest muligt.

Skifteretsafdelingen varetager alle rettens skiftesager.

Som funktionschef er du daglig leder af rettens skifteretsafdeling, og du indgår i rettens ledelsesgruppe. I afdelingen er der aktuelt ansat ca. 7 kontormedarbejdere inkl. afdelingslederen.

Funktionschefens arbejdsopgaver
Funktionschefen har ansvar for afdelingens sagsbehandlingsmæssige og personalemæssige forhold. Opgaverne løses i tæt samarbejde med afdelingslederen, som har det daglige personalemæssige ansvar for afdelingens kontormedarbejdere.

Funktionschefens ansvar omfatter bl.a. ansvar for:

  • at sagsbehandlingen i afdelingen er af højeste juridiske kvalitet
  • at sagsbehandlingen i afdelingen er tilrettelagt således, at personaleressourcer udnyttes optimalt, og at afdelingen overholder fastsatte mål for berammelser og gennemløbstider
  • at vedtagne personalepolitikker efterleves
  • at udarbejde og gennemføre afdelingens handlingsplan i samarbejde med medarbejderne
  • at videreformidle informationer af både juridisk og ledelsesmæssig karakter
  • oplæring og vejledning af fuldmægtige under grunduddannelse og vejledning og sparring med andre jurister tilknyttet afdelingen
  • at lægge strategier for kompetenceudvikling for afdelingens medarbejdere
  • at skabe et godt arbejdsmiljø og sikre en høj trivsel blandt afdelingens medarbejdere.
Funktionschefen deltager i afdelingens sagsbehandling og udfører desuden andet retsarbejde efter nærmere aftale med byretspræsidenten.

Funktionschefen indgår i den samlede ledelse og deltager i ledelsesmøder og lederudvikling sammen med embedets øvrige ledere. Som medlem af den samlede ledelse forventes det, at man indgår i og medvirker til en helhedstænkning i forhold til det samlede embede på tværs af afdelinger.

Der er ved Retten på Frederiksberg aktuelt ansat ca. 120 medarbejdere, heraf 13 dommere (inkl. byretspræsidenten) og 18 øvrige jurister.

Yderligere information om stillingen kan fås hos byretspræsident Christian Lundblad på tlf. 99685111 eller mail chl@domstol.dk. Du kan læse mere om Retten på Frederiksberg på www.domstol.dk/frederiksberg/

Kvalifikationer
Varetagelse af stillingen som funktionschef forudsætter juridisk kandidateksamen og særdeles gode faglige kvalifikationer.

Vi lægger desuden vægt på, at du:

  • Har relevant faglig erfaring knyttet til det kommende ledelsesområde
  • Besidder gode lederegenskaber og måske har en lederuddannelse eller anden relevant uddannelse
  • Har lyst til ledelse samt kontinuerlig udvikling og efteruddannelse inden for ledelse som fagdisciplin
  • Er parat til at træffe beslutninger af stor betydning
  • Har veludviklede samarbejds- og kommunikationsevner, troværdighed og humoristisk sans
  • Kan arbejde selvstændigt, har gennemslagskraft samt udviser respekt og ordentlighed i din kommunikation og omgang med andre.
Det er en fordel, hvis du har erfaring fra domstolene, men det er ikke et krav.

Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er en retsassessorstilling i lønramme 36. Ansættelse sker på tjenestemandsvilkår.

Til stillingen som retsassessor er knyttet et personligt tillæg, for varetagelsen af funktionen som chef ydes et midlertidigt funktionstillæg. Den samlede løn i stillingen udgør for tiden 58.885 kr. pr. måned i aktuelt niveau (1. oktober 2023-niveau).

Pensionsbidraget af tillæggene udgør 17,1 pct.

Ansøgning
Stillingen søges elektronisk på www.domstol.dk under ”Job”.

Du skal vedhæfte curriculum vitae, indscannet eksamensbevis, samt eventuelle udtalelser. Har du gennemført domstolenes grunduddannelse, en byretskonstitution i uddannelsesøjemed og/eller en landsretskonstitution skal du medsende udtalelse efter endt grunduddannelse, samt eventuelle udtalelser efter lands- og/eller byretskonstitution.

Ansøgninger skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest den 9. februar 2024.

Vi opfordrer enhver, der er interesseret og kvalificeret, til at søge stillingen uanset personlige forhold som alder, køn, race, etnisk tilhørsforhold mv.

Opmærksomheden henledes på, at en ansøger i medfør af tjenestemandslovens § 5, stk. 4, inden ansøgningsfristens udløb skriftligt kan anmode om, at oplysninger fra den ansøgerliste, der kan udleveres til ansøgerne efter tjenestemandslovens § 5, stk. 3, ikke gengives offentligt. I givet fald påføres ansøgerlisten et tavshedspålæg ved udlevering.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Domstolsstyrelsen, Amager Fælledvej, 2300 København S

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 09-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5980612

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet