BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kan du lide gøre en forskel for andre mennesker, og vil du være med til at drive et kommunalt beskæftigelsestilbud?
Center for aktiviteter søger en engageret og serviceminded instruktør, som sammen med 3 kollegaer skal drive og udvikle Serviceteamet, som er et beskæftigelsestilbud til borgere på offentlig forsørgelse.
Stillingen er på 37 timer om ugen og med tiltrædelse 1. november 2023 og gerne tidligere.
Om os
Center for aktiviteter er en del af Frederiksberg Kommunes Jobcenter, hvor vi gennem vores jobsøgningskurser, jobformidlere og interne virksomhedsforløb opkvalificerer ledige og sygemeldte borgere, således de kan vende tilbage eller bliver afklaret ift. til arbejdsmarkedet eller uddannelsessystemet.
Center for aktiviteter har til huse på Finsensvej på Frederiksberg i F86 – Afklaring og Beskæftigelse: www.frederiksberg.dk/f86.
Serviceteamet er det ene af vores to interne virksomhedsforløb i Center for aktiviteter. Det andet team er køkken/kursus-teamet. Du bliver en del af et team på 13 instruktører, én tværgående rådgiver samt en teamleder.
Serviceteamets driftsopgaver er bl.a. rengøring af vores 5 etager på F86, interne og eksterne vaskeriopgaver, viceværtsrelaterede driftsopgaver til produktion af montageopgaver for eksterne virksomheder.
Vores kerneopgave er at skabe udvikling af den enkelte borgers personlige og faglige kompetencer med det formål, at borgeren opnår hel eller delvis selvforsørgelse. De borgere, der er tilknyttet Serviceteamet, har vidt forskellige forudsætninger og årsager til ledighed. Det kræver derfor en individuel tilgang, når borgernes beskæftigelsesmuligheder skal udvikles eller afdækkes. Det sker på de interne virksomhedsforløb gennem daglige driftsopgaver, som løses i et samarbejde mellem driftsinstruktørerne og de tilknyttede borgere.
Om stillingen
Sammen med dine kollegaer skal du tilrettelægge den daglige drift samt instruere/oplære borgerne i de arbejdsopgaver, der knytter sig til Serviceteamet. I udgangspunktet løser borgerne disse opgaver under din instruktion, men du skal være indstillet på selv at indgå i den daglige drift, hvis nødvendigt.
Vi arbejder med borgerinddragende dialog i fokus og en motiverende tilgang i samarbejdet med borgerne. Du har daglige snakke med den enkelte borger og løbende formelle opstarts- og opfølgningssamtaler med borgerne og deres jobkonsulent, hvor I aftaler borgerens udviklingsmål for virksomhedsforløbet.
Ud over den daglige drift skal du dokumentere borgernes progression under forløbet i vores fagsystem Fasit.
Vi vægter, at du
- Har erfaring med instruktion og vejledning af borgere, kollegaer eller medarbejdere fra tidligere ansættelser
- Er initiativrig og gerne selv tager del i de daglige drift-opgaver
- Har overblik og mestrer planlægning og koordinering samt er indstillet på varierede opgaver
- Har øje for den enkelte borgers ressourcer og udviklingsmuligheder og kan arbejde inddragende og motiverende
- Har en grundlæggende tro på, at det er værdifuldt for borgeren, at være en del af et arbejdsfællesskab
- Har gode kommunikative kompetencer i dialog og på skrift og har erfaring med at dokumentere progression af indsatser
- Er rutineret PC bruger
- Har kørekort
- Systematisk introduktion af nye medarbejdere
- Et fagligt højt niveau, engagerede kollegaer og et fokus på at arbejde metodisk
- Et spændende, udviklende og alsidigt job
- Mulighed for at samarbejde tæt med andre faggrupper
- En god og social arbejdsplads med plads til mangfoldighed og humor
- Dejlig kantine og løbende sociale arrangementer
- Ekstern supervision
- Flekstid inden for tidsrummet 07:00 - 17:00
Efter gældende overenskomst. Stillingen aflønnes i henhold til principperne i Ny Løn og efter overenskomst med relevant faglig organisation.
Der er tale om en fast fuldtidsstilling med flekstidsordning.
Yderligere oplysninger
Er du interesseret i yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte Teamleder Lene Bramsen på 2898 3845 eller Centerleder Jacob Regel Møller på 2898 3842
Ansøgningsfrist og proces
Ansøgningsfrist: Onsdag den 13. september 2023 kl. 12.00
Samtaler afholdes i uge 39.
Forventet opstart
1. november eller tidligere
Frederiksberg er en levende by med et dynamisk bysamfund. Byens sjæl bygger på vores historie og klassiske arv og er med til at præge den spændende udvikling af Frederiksberg som en grøn, sund og pulserende del af Hovedstaden.
Vi er en moderne kommune, der betjener 104.305 borgere. Frederiksberg Kommune ønsker at fremme ligestillingen og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Frederiksberg Kommune, Smallegade 1, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 13-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://frederiksberg.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=5430f3e5-9112-42af-8635-1e3dd98811e8
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5892829