Forretningsanalytikere med interesse for porteføljestyring

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at bidrage til udviklingen af gældssystemerne i en af Danmarks største it-organisationer? Kan du strukturere og formidle informationer? Vi tilbyder en afvekslende hverdag, hvor du skal kunne begå dig på alle niveauer i organisationen. Lige nu søger vi nye kolleger, og måske er det dig, vi leder efter.

Bliv en del af et team, hvor kollegial sparring er drivkraft for en god opgaveløsning
Du bliver en del af Portefølje Management-teamet, hvor opgaven er at sikre, at de “rigtige” forretningsbehov bliver identificeret og beskrevet, og it-initiativerne, der skal understøtte dem, bliver prioriteret, og gevinsterne realiseres på gældsområdet. I porteføljestyringen arbejder vi datadrevet og tager udgangspunkt i et roadmap (udviklingsplan), hvor vi løbende koordinerer forretningsmæssige prioriteringer, udvikling, implementering, gevinstrealisering, kapacitet og økonomi. Vi arbejder direkte op mod ledelsen i Gældsstyrelsen og Udviklings- og Forenklingsstyrelsen ift. afrapporteringer, godkendelser af justeringer i roadmap mv. Du bliver ansat i kontoret ”It-Porteføljestyring og Implementering”, som organisatorisk ligger i Gældsstyrelsen, men kontoret fungerer i det daglige som styringskontor mellem Udviklings- og Forenklingsstyrelsen og Gældsstyrelsen på gældsområdet.

Du kan se frem til varierende og udfordrende arbejdsopgaver samtidig med, at der er gode muligheder for læring, sparring og kompetenceudvikling. Der er fleksibilitet i hverdagen til at få arbejde og familie til at hænge sammen, og vi har stor fokus på den sunde travlhed. Porteføljestyringskontoret ligger centralt på Frederiksberg med ca. 100 meter til Flintholm station med nem adgang til tog og metro. Gældsstyrelsen har hovedsæde i Middelfart, så rejseaktivitet kan forekomme.

Om stillingen
Vi søger to nysgerrige, selvstændige og udadvendte kolleger, som har stærke egenskaber inden for formidling.

Dine opgaver vil bl.a. omfatte.

  • At beskrive og omsætte forretningsbehov til udviklingsopgaver
  • At beskrive og optegne brugervendte processer
  • Bistå Product Manager og System arkitekt med afklaring af forretningsmæssige og tekniske problemstillinger
  • Bistå Product Owners med forretningsmæssige afklaringer
For at lykkes i stillingen, kræver det, at du finder det spændende at arbejde sammen med mennesker med forskellige faglige baggrunde. Derudover skal du have lyst til at lære og at arbejde med fagområder, som du måske ikke tidligere har beskæftiget dig med.

Selvstændig, udadvendt og serviceminded profil
Vi forestiller os, at du kommer med minimum 3-5 års erhvervserfaring - gerne med indsigt i forretningsanalyser, styring, og IT-udvikling, og du har nogle års erfaring med lignende opgaver i en styrelse eller en større organisation.

Du indgår i et team, hvor opgaverne primært består af:

  • Forretningsmæssige afklaringer med kolleger fra Gældsstyrelsen
  • Analyser og konsekvensoplæg
  • Opfølgning på fremdrift og afvigelser mhp. hvordan det påvirker roadmap.
  • Rapporteringsmateriale til ledelsen (boards og fora)
  • Administrative opgaver ifm. med agile ceremonier, som pre-planning, PI-planning og post-planning
  • Løbende drøftelser med Product Managers og kontorchefer fra udviklingssiden ift. planlægning af roadmap.
For at trives og lykkes i stillingen er det vigtigt, at du:

  • Er god til at skabe relationer og kan begå dig på alle niveauer i organisationen
  • Kommunikerer godt i skrift og tale
  • Har en proaktiv og selvstændig tilgang til de forskelligartede opgaver
  • Er detaljeorienteret, kan lide at arbejde med data og analyser, arbejder struktureret og kan håndtere korte deadlines
  • Er serviceminded og at du gerne vil bidrage til udviklingen af vores koncept til datadrevet styring/ ledelse.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og eksamensbevis senest den 31.12.2023 via linket ”Søg stillingen”.

Spørgsmål besvares gerne af kontorchef for It-Porteføljestyring og Implementering, Tina Svan Colding på telefon 7238 9316 eller Linked-In.

Vi afholder samtaler løbende. Eventuelle 2. samtaler vil blive afholdt i uge 1 og 2.

Der kan indgå en case, logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Forud for ansættelsen foretager vi restancetjek for så vidt angår restancer til det offentlige, samt indhenter referencer og straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner

Ansættelse vil være pr. 1.3.2024 eller efter nærmere aftale.

Dit arbejdssted bliver Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 31-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5954643

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet