Forretningsanalytiker til tværgående ejendomsdatakontor

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at påvirke udviklingen af dataområdet i Vurderingsstyrelsen?

Er du god til at gennemskue komplekse problemstillinger? Kan du tilmed skabe fremdrift i en politisk organisation? Så kan du være den helt rette profil hos os i Vurderingsstyrelsens nye ejendomsdatakontor.

Fremtidens ejendomsvurderinger baseres på nye og detaljerede data, som skal sikre ejendomsvurderinger – og dermed også ejendomsbeskatning – af høj kvalitet. Du og andre gode kollegaer skal være med til at styrke den samlede værdikæde fra vurderings- til beskatningsdata og levere et afgørende løft til den datamæssige modenhed i styrelsen.

Du bliver en del af et nyt kontor med seks kolleger, der har ansvar for den forretningsmæssige udvikling af Skatteforvaltningens ejendomsdata lige fra kildedata til beskatning. Vi skal sammen skabe en udvikling af dataområdet, så der er styr på data og dets kvalitet, der er placeret ansvar og de rette processer og værktøjer er til rådighed til at understøtte det ansvar. Ikke mindst skal vi levere konkrete dataløsninger til Vurderingsstyrelsen, som der eksempelvis kan bygges ledelsesrapportering ovenpå.

Vær med til at løse datamæssige problemstillinger
Som forretningsanalytiker hos os er du med til at udvikle Vurderingsstyrelsen til en endnu mere datadreven offentlig myndighed. Vores kontor skal hjælpe med at løse en lang række datamæssige opgaver. Vi sørger for, at problemstillinger afdækkes, prioriteres og håndteres ensartet. Det kræver i første omgang, at ejendomsdatakontoret i samarbejde med forretningsenhederne, får skabt et samlet overblik over de konkrete dataproblemstillinger i styrelsen. Det skal danne grundlaget for at vi finder løsninger på de vigtigste områder.

Du vil således i samarbejde med kollegaer fra ejendomsdatakontoret hjælpe resten af styrelsen med at afdække problemstillinger, finde gode løsninger og bistå med at løsningerne bliver implementeret. Du får en unik mulighed for at se på tværs af komplekse dataområder og være med til at påvirke, at der træffes de rette beslutninger om prioritering og håndtering.

Stillingen kræver derfor, at du er i stand til at udvikle en grundig forståelse for både lovgivning, forretningsprocesser, systemlandskab og særligt de underliggende data. I hvert fald skal du vide nok, til at du kan bringe de rette fagpersoners perspektiver i spil.

Der er stor variation i opgaverne og eksempler på opgaver, du kommer til at arbejde med er:

  • Implementere nye rammer for styring og ansvar
  • Analysere automatiseringspotentialer for datatilvejebringelse
  • Identificere områder, hvor datakvaliteten kan forbedres og igangsætte løsningsinitiativer
  • Etablere et tæt samarbejde med IT-leverandører og eksterne dataudstillere
  • Bidrage til ændringer i lovgivning eller etablering af ændret datapraksis.
Grundlæggende kan du støde på alle typer af opgaver, der kan opstå i arbejdet med data i en politisk styret organisation.

Samtidig er du med til at opbygge ejendomsdatakontoret og kan sætte dit præg på områdets udvikling og styrelsens måde at arbejde med data på.

Hvad kan vi tilbyde dig
Hvis du ønsker at dygtiggøre dig i at udvikle dataområdet i en stor og kompleks organisation, så er det her du skal søge. Du får stor erfaring med at gennemføre forretningsanalyser og opbygge en stærk metodefaglighed. Du får indblik i alle principper inden for data management og får mulighed for at påvirke, hvordan vi implementerer det i Vurderingsstyrelsen. Samtidig får du erfaring med arbejdet i en politisk organisation og vil således være klædt godt på til dit det næste skridt i karrieren inden for data, digitalisering og offentlig forvaltning.

Om dig
Du kan komme med mange forskellige baggrunde, men din uddannelse og/eller erfaring har givet dig forudsætninger for, at du kan forstå og bidrage til løsninger på dataproblemstillinger, der involverer data, lovgivning, processer og IT-systemer.

Vi søger dig, som tager initiativ og har mod på at drive forandringer i et bredt interessentlandskab. Du motiveres af at arbejde med datadagsordenen i offentligt regi og kan sætte dig ind i komplekse processer med øje for datapotentialer. Du er drevet af at realisere gode løsninger og succeser sammen med andre.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 27. februar. Vi gør opmærksom på, at dette er et genopslag.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Rune Bonnerup på telefon 72 37 02 45.

Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Lindevangs Allé 8-12, Frederiksberg.

Læs mere om ansættelse i Vurderingsstyrelsen på www.vurdst.dk/job.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg Lindevangs Alle, Lindevangs Alle, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 27-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5987338

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet