BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du en erfaren IT udviklingsleder og har du evnerne til at sikre den daglige fremdrift i en udviklingsafdeling? Brænder du for at arbejde med kompetente udviklere, testere, scrum masters og andre teknikere i en agil organisation, der har et nært og godt samarbejde med brugerne? Vil du udfordres fagligt og bidrage aktivt til, at kontoret og medarbejderne trives? Vil du være en del af en enhed, der er i rivende udvikling, og hvor vi har det sjovt, mens vi laver fantastiske løsninger?
Kontoret hedder Internationalt samarbejde og vores opgave er at udvikle løsninger til international indberetning og udveksling af data som grundlag for fremtidens skattevæsen med samarbejde på tværs af EU og resten af verden. Vi søger dig, som gerne vil prøve kræfter af med souschefs opgaver, og som brænder for at gøre en forskel.
Om jobbet
Du vil i rollen have et tæt samarbejde med kontorchefen om både strategi og daglige ledelsesopgaver. Derudover vil du have et selvstændigt ansvar for at vores udviklingsteams performer og for at afholde løbende trivsels- og kompetenceudviklings samtaler med teamet, som består af scrum masters, udviklere, testere og andre teknikere. Du er dermed med til at sikre at vores leverancer eksekveres til rette tid og kvalitet, samtidig med at du bidrager til understøttelsen af den strategiske udvikling for kontoret.
Alle vores udviklere betragtes som full stack’ere, men vi tager hensyn til individuelle styrker og ønsker. Vi arbejder hovedsagelig med Java løsninger på den decentrale platform med den tilhørende teknologi-stack og tools – Spring Boot, REST APIs Interface, databaser (PostgreSQL), Unix/Linux, Containere (Docker), open source på Jenkins samt Git og Github. Automatiserede tests udvikles på Groovy og Spock.
Vi har en forventning om, at alle vores udviklere, udover at være dygtige indenfor deres felt, også forstår brugerens behov og kan tænke kvalitet ind i løsningerne. Derfor bliver de inddraget i arkitektur og beslutninger om løsningens udformning. De har gode muligheder for at få indflydelse i de projekter, der arbejdes på og for at udfordre rammerne for offentlig it. Samtidig fokuserer vi stærkt på deres personlige kompetenceudvikling og støtter deres muligheder for at gøre karriere - eller at blive en endnu dygtigere og erfarne udviklere.
Om dig
Du er uddannet indenfor IT med fokus på systemudvikling. Du har gerne arbejdet som udvikler eller lignende. Vi ser gerne, at du har et par års professionel erfaring som udviklingsleder i en agil kontekst og gerne fra et job i det offentlige. Det falder dig naturligt at tage rollen som coach og servant leader, men du formår også at træde i karakter og sætte rammerne når nødvendigt. Da meget at vores dokumentation er på dansk, er det vigtigt, at du kan begå dig på dansk.
Derudover ser vi gerne, at du:
- har erfaring med rekruttering, ledelsesrapportering og administrative opgaver
- erfaring med personaleledelse/kompetenceudvikling af tekniske medarbejdere (udviklere og tekniske testere)
- har kendskab til best-practice indenfor forskellige it-udviklingsmetoder, herunder agile metoder
- kan skabe motivation og være en rollemodel for andre
- vægter nysgerrighed og samarbejde højt, og er god til at bygge relationer
- har erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation og trives i et dynamisk og foranderligt miljø
Det er naturligt for dig at sikre og fastholde et godt overblik, og du trives med at drive mange opgaver fremad. Samtidig motiveres du af at arbejde sammen med kolleger med forskellige baggrunde og kompetencer.
Din nye arbejdsplads
Du bliver ansat i afdelingen Internationalt Samarbejde, der er en del af Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST). Vi er i dag omkring 36 medarbejdere og konsulenter i afdelingen med forskellige fagligheder, som alle sikrer, at vi kan udvikle, videreudvikle og drifte nye og eksisterende løsninger. Afdelingen er præget af en uformel stemning med basis i et stærkt fællesskab med fokus på trivsel og personlig udvikling. Vi vægter den faglige kvalitet højt, samtidig fokuserer vi på at have det sjovt, både når vi arbejder og når vi laver sociale arrangementer.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send os et CV og en ansøgning med din motivation for at søge jobbet via linket ’Søg stillingen’ senest den 2. januar 2024. Vi afholder samtaler løbende, så send gerne din ansøgning hurtigst muligt.
Spørgsmål besvares gerne af Peter K. Handest, souschef, på telefon +45 72 37 08 87.
Der vil indgå personlighedsanalyse og logisk test i forbindelse med rekrutteringsforløbet, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og reference.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg. - tæt på Flintholm Station.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 02-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5954516