BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du bidrage til løsningen af et stort it-projekt med høj samfundsrelevans? Vil du arbejde med koordinering og projektstyring på et komplekst projekt med stor variation i opgaverne? Har du solid erfaring med projektledelse, og kan du facilitere samarbejde med mange interessenter? Så har vi brug for dig.
I Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST) har vi ansvaret for udvikling og drift af en kompleks portefølje af it-systemer og dataløsninger i Skatteministeriets koncern. Vi udvikler løsninger, der sikrer, at Skatteforvaltningen har teknologisk tidssvarende, brugerorienterede it-løsninger af høj kvalitet, som både overholder gældende krav og it-standarder og lever op til forretningens ønsker, ny lovgivning med videre. I øjeblikket har vi bl.a. stort fokus på at modernisere it-systemerne på opkrævningsområdet.
Vær med til at bygge fremtidens skattevæsen
For at sikre en tilstrækkelig systemunderstøttelse skal it-systemerne på området moderniseres. Vi er i opstarten af projektet og har brug for en erfaren projektleder til at stå for den nødvendige styring og koordinering. Som projektleder får du mulighed for at stå i spidsen for et komplekst projekt, der har mange interessenter, og hvor du med dine stærke kompetencer og erfaring inden for projektledelse bidrager til løsningen af forretningsmæssige udfordringer på et strategisk og taktisk niveau.
Dine primære opgaver
Projektet består af en lang række opgaver på vores Analytiske Data Platform (ADP), hvor funktionaliteten skal udbygges, platformen skal modnes yderligere, samt vi skal udvikle yderligere løsninger til vores samarbejdspartnere i Skatteforvaltningen.
Som projektleder har du overblikket på tværs, og bidrager til den generelle fremdrift og er med til at sikre, at UFST leverer iht. tidsplaner og aftalt økonomi. Projektet foregår på et både fagligt og ledelsesmæssigt højt niveau, og i den forbindelse skal du bl.a. varetage kommunikation og facilitere samarbejde med såvel interne som eksterne interessenter på projekt- og ledelsesniveau. Du får dermed en bred samarbejdsflade både internt i UFST, samt de resterende styrelser på tværs af Skatteforvaltningen.
Dine arbejdsopgaver omhandler bl.a.:
- Projektledelse med fokus på planlægning, økonomi- og risikostyring samt involvering af interessenter og ledelse i beslutningsprocesserne
- Styregruppe- og ledelsesrapportering på tværs af styrelser
- Effektiv eksekvering i samarbejde med en række interne og eksterne interessenter
- Etablering og vurdering af løsningsalternativer i tæt samarbejde med fx forretningsanalytikere, test managers, eksperter på kørende it-systemer og kontorchefer
- Estimeringopgaver, herunder at tydeliggøre konsekvenserne ift. tid og økonomi, hvis der kommer nye ønsker til it-løsningen.
Vi ser gerne, at du enten har en relevant akademisk uddannelse inden for it, eller har tilegnet dig relevante kompetencer via dit arbejdsliv. Du har solid erfaring som projektleder - gerne fra projekter, som er komplekse pga. lovgivning, forretningsområde eller omfanget af interessenter. Vi forventer, at du er rigtig god til interessentvaretagelse – også når interesserne bliver modstridende. Du har fokus på at eksekvere – og motiveres af at skabe resultater i samspil med andre.
Derudover lægger vi vægt på, at du:
- Kan levere stram projektstyring gennem motiverende, kommunikerende og fremdriftsfokuseret ledelse
- Kan lide udfordringer og at løse komplekse problemstillinger
- Er god til at samarbejde og finde løsningsmodeller – og er i stand til at stå fast, når det er nødvendigt
- Har gennemslagskraft og er vedholdende – også når opgaven er vanskelig
- Kan motivere dit projektteam om et fælles mål
- Har kommunikationsevner – både skriftligt og mundtligt
- Er god til at håndtere mange opgaver samtidigt og tager ejerskab af opgaverne
- Kan navigere i en stor, kompleks og politisk styret organisation med mange interessenter.
Du bliver en del af fagområdet Virksomhed, Opkrævning og Analytics, som bl.a. understøtter Skattestyrelsens forretningsdrift og -udvikling via it-drift, forvaltning, videreudvikling og nyudvikling af it-systemporteføljen. Du bliver ansat i kontoret Agil Ledelse MDI, som er placeret i underdirektørområdet Data & Analytics, men med referencepunkt til underdirektøren for området.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send en ansøgning, CV, eksamenspapirer og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest den 26. januar 2024. Stillingen er til tiltrædelse snarest muligt. Vi afholder samtaler løbende.
Vil du høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Nadeem Gulzar, underdirektør for Data og Analytics, på telefon 25 10 17 82.
Vi forventer at benytte personprofilanalyse og logisk test i rekrutteringsprocessen.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Arbejdsstedet er Udviklings- og Forenklingsstyrelsens adresse på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.
Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 26-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5973058