BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du den erfarne projektleder, der drives af at sikre høj kvalitet og succes i ledelsen af projekter i spændingsfeltet mellem leverancerne og projektets interessenter? Vil du arbejde med it-projekter, der gør en samfundsmæssig forskel? Og er du struktureret, ansvarsfuld, serviceminded og god til at samarbejde? Så er du måske den projektleder, vi er på udkig efter til kontoret PMO Gældssystemer.
Vi har en spændende og ambitiøs opgave, hvor vi i samarbejde med Gældsstyrelsen skal udvikle de helt rigtige it-løsninger, der understøtter Gældsstyrelsens strategi og forretningsmæssige behov i forhold til data, systemdrift og systemudvikling. Vi leverer it-løsninger, der skal sikre korrekt inddrivelse af offentlig gæld. Hos os kommer du derfor til at stå i spidsen for projekter, hvis succesfulde gennemførelse er en afgørende forudsætning for at sikre fremtidens skatteforvaltning.
Projektledelse af fremtidens løsninger til håndtering og inddrivelse af offentlig gæld
Underdirektørområdet Gæld fungerer som Single Point of Contact for Gældsstyrelsen og har en central rolle i at effektuere de ønsker og behov, som Gældsstyrelsen har ift. data, systemdrift og systemudvikling. Kontoret PMO Gældssystemer varetager den overordnede projektledelse af projekter og større aktiviteter på gældsdomænet, herunder at der følges op på fremdrift, aktiviteter, økonomi mv. overfor projekternes styregrupper og øvrige beslutningsfora.
Som kommende projektleder kan du se frem til at planlægge og gennemføre projekter i tæt samarbejde med vores samarbejdspartnere. Du får ansvaret for at:
- lede projektet overordnet med afsæt i vores projektstyringsmodel, hvor dit fokus vil være på at sikre retmæssig rapportering på fremdriften til fx Departement og it-projektråd, mens den daglige it-udvikling styres i vores agile udviklings-setup eller hos en ekstern leverandør
- gennemføre projekter inden for aftalte tid, kvalitet og budget
- sikre forretningsinvolvering og samarbejde med de primære interessenter
- håndtere styregrupper, styre risici og håndtere ændringer.
Den organisatoriske forankring bliver i kontoret PMO Gældssystemer i Fagområdet Gæld & Motor.
Erfaren projektleder med gennemslagskraft
Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse på kandidatniveau eller tilsvarende suppleret med en projektlederuddannelse og har evt. en certificering som fx. IPMA, PRINCE2/PRINCE2 Agile og SAFe eller har på anden måde opnået evner for projektledelse og agil udvikling i komplekse organisationer. Det er en fordel, hvis du har solid erfaring med projektledelse i statsligt regi, samt med it-udvikling generelt og en interesse for forandringsledelse og processtyring. Desuden er det en fordel, hvis du har erfaringer med datadrevet styring af projekter.
For at få succes i stillingen ser vi, at du:
- har hands-on erfaring med både vandfaldsprojekter og agil udvikling, samt Statens It-projektmodel mv.
- har erfaring med offentlig rapportering, herunder skriftlig besvarelse af bestillinger fra Departementet
- er god til at bygge relationer og er en god kommunikator, der sikrer rettidig involvering af interessenter og inddrager styregruppen
- er selvstændig, målrettet og kan motivere og lede andre gennem dit engagement og personlige gennemslagskraft
- er analytisk og kan gennemskue komplekse problemstillinger og er god til at sikre struktur og skabe overblik i processen
- trives i en dynamisk og foranderlig virksomhed.
Du kan se frem til at blive en vigtig del af et team bestående af ca. fem projektledere, der giver sparring på såvel konkrete opgaver i projekter, som projektfagligheden. Det primære mål for projektlederne i teamet er at sikre en professionel projektgennemførelse af it-udviklingsprojekter, hvor udvikling kan foregå såvel internt som outsourcet til leverandører. Du får mulighed for at være med til at præge udviklingen af opgaven. Du får i stillingen en unik mulighed for at udvikle dine kompetencer og få bred erfaring med det daglige arbejde i en innovativ styrelse. Samarbejde og videndeling er vigtigt for os, så vi udnytter vores kompetencer bedst muligt og hele tiden lærer af hinanden. Vi arbejder på tværs af styringsrammeværk og bruger blandt andet Statens It-projektmodel til styring og SAFe som ramme om vores udvikling.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 5. oktober 2023.
Spørgsmål besvares gerne af souschef for PMO Gældssystemer, Martin Larsen på telefon 72 38 41 75.
Vi forventer at indkalde til samtaler løbende og holde 1. samtaler i uge 41 og 2. samtaler mandag i uge 42.
Der kan indgå en case, logikanalyse og personanalyse i ansættelsesforløbet.
Tiltrædelse vil være den 1. december 2023 eller efter aftale.
Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest og referencer.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.
Læs mere om at arbejde i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk/job-og-karriere.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5912741