Erfaren Product Owner (PO) til digital gældsinddrivelse

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du en dygtig og erfaren Product Owner (PO)? Og lyder digital gældsinddrivelse og et job med udviklingsmuligheder som noget for dig? Så er du måske vores nye kollega i kontoret Gældssystemer Komponenter.

Vi søger en erfaren Product Owner (PO) til et agilt team, der arbejder med digital gældsinddrivelse i Skatteforvaltningen.

Du får ansvaret for et team, som driver vores modne systemkomponent (Modregning), der har været i drift i flere år. Derudover skal du hjælpe med at etablere et drift set-up for vores helt nye systemkomponent (Lønindeholdelse), der skal idriftsættes i 2024. Opgaven er på sigt som PO for begge teams. Har du den rette erfaring, er der mulighed for en spændende stilling med stort udviklingspotentiale.

Vores kontor
Kontoret Gældssystemer Komponenter er en del af Gældsområdet i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen. Vi fungerer som it-partner for Gældsstyrelsen og har en central rolle i at effektuere de ønsker og behov, som Gældsstyrelsen har. I kontoret drifter og udvikler vi en række kritiske komponenter, der understøtter den offentlige gældsinddrivelse.

Et job med udviklingsmuligheder
Som PO er du en del af styringskæden på gældsdomænet, og du fåret tæt samarbejde øvrige PO’er på området. Du er kontaktpunktet for Gældsstyrelsen i forhold til udviklingen af de komponenter, du har ansvar for. Du skal spænde vidt og formå at favne et team, der består både af kontor-kollegaer og eksterne konsulenter.

Vi tilbyder en spændende og innovativ arbejdsplads, som er præget af tæt samarbejde og viljen til at lykkes. Du kan se frem til at arbejde i et dynamisk miljø med rig mulighed for at udvikle og styrke din faglighed. I kontoret har vi et godt sammenhold med en uformel omgangstone – samtidig med, at vi tager ansvar og har ambitioner om hele tiden at forbedre os.

Dine opgaver vil være alsidige, bl.a. vil du:

  • Sammen med Scrum Master tage lead på drift og videreudvikling af Modregningskomponenten samt opbygning af det nye team, der skal videreudvikle og drifte den nye Lønindeholdelseskomponent
  • Være ansvarlig for at sikre alignment mellem strategi og eksekvering i samarbejde med Gældsstyrelsen, Product Manager, Release Train Engineer, arkitekter og andre interessenter på gældsdomænet
  • Afstemme roadmap og backlog-prioriteringer med Product Manager, Systemarkitekt og leverandør
  • Hjælpe dit team med at definere user stories og prioritere teamets opgaver med henblik på at optimere den forretningsværdi, teamet leverer
  • Sikre overblik over forretningsprocesser, systemer og data for dine produkter
  • Hjælpe dit team med fokus og fremdrift med din forståelse for forretningens behov
  • Sikre forretningsmæssige afklaringer for teamet og om nødvendigt eskalere evt. udfordringer
  • Kommunikere mål og fremdrift over for interessenterne
  • Have lyst til at arbejde med og udvikle vores agile arbejdsmetoder
Om dig
Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse på kandidatniveau eller tilsvarende suppleret med erfaring som Product Owner, gerne fra det offentlige. Det er vigtigt, at du kan sætte dig ind i Gældsstyrelsens forretningsmæssige behov og kan omsætte det til it-løsninger sammen med dit team.

Det vil være en fordel, hvis du har kendskab til agile arbejdsmetoder som SAFe og Scrum. Til daglig bruger vi bl.a. Jira og Confluence til at understøtte vores arbejdsmetode.

For at få succes i stillingen skal du:

  • Påtage dig ansvar, have en naturlig autoritet og kommunikere klart og tydeligt - både på skrift og i tale.
  • Være god til at bygge relationer og være en god kommunikator, der sikrer rettidig involvering af interessenter og inddrager styregrupper og beslutningstagere
  • Arbejde selvstændigt, målrettet og motivere og lede andre gennem engagement, faglighed og din personlige gennemslagskraft
  • Trives i en dynamisk organisation
Kontakt og ansættelsesvilkår

Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 2. november 2023.

Spørgsmål besvares gerne af kontorchef Ditte Møllegaard Christensen på telefon 72 37 26 84 eller via LinkedIn.

Vi holder samtaler løbende. Der kan indgå en case, logikanalyse og personanalyse i ansættelsesforløbet.

Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest og referencer.

Tiltrædelse vil være den 1. januar 2024 eller efter aftale.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Læs mere om at arbejde i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk/job-og-karriere.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 02-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5929138

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet