BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kan du sikre en løsningsarkitektur, der understøtter forretningen både for større og mindre løsninger i et komplekst systemlandskab? Og har du lyst til at skabe sammenhæng, videreudvikle dine kompetencer og have et tæt samarbejde med mange forskellige fagligheder? Så er stillingen som løsningsarkitekt hos os nok lige noget for dig. Her får du en fantastisk mulighed for at arbejde tæt på EU, sammen med de største leverandører i markedet på at udvikle og implementere vigtige it-systemer til Toldstyrelsen.
Ansvar for systemarkitektur i et dynamisk miljø
Hver dag arbejder vi i et tværfagligt og dynamisk miljø, hvor vi udvikler og konfigurerer it-systemer til Toldstyrelsen. Systemer som blandt andet skal overholde nye tiltag fra EU på toldområdet. I kontoret Told Projekter 2 mangler vi en kollega, som kan løfte rollen som løsningsarkitekt.
Som løsningsarkitekt hos os vil dine primære arbejdsopgaver bl.a. være at:
- At sætte teknisk retning og have overblik over systemer
- Realisering af målarkitektur samt udarbejde komponent-, systemkontekst-, og use case-diagrammer
- Dokumentere tekniske beslutninger
- Designe systemintegration og udstille systemdata til fælles brug via API’er
- Understøtte udviklere i teknisk implementering af forretningsbehov og krav
- Skabe løsninger der overholder gældende standarder
- Udarbejdelse af kravspecifikation til brug for udbud og efterfølgende samarbejde med leverandør
- Holde overblik over og dokumentere systemintegrationer
- planlægning af arkitekturmæssige opgaver og tiltag
- Logisk og systematisk formidling af arkitekturen i overensstemmelse med forretningens behov og capabilities.
”Som arkitekt i Tolddomænet skal man navigere i en kompleks verden med mange forskellige løsninger og teknologier, hvor det at finde den "gode" løsning ofte skal findes i tæt tværgående samarbejde med andre arkitekter. Der er derfor rig mulighed for at bringe mange personlige værktøjer i spil og det bliver aldrig kedeligt”.
En god samarbejdspartner med værktøjskassen i orden
Hvis du er vores nye løsningsarkitekt, så forventer vi, at du har en relevant videregående uddannelse inden for IT, og har dokumenteret erfaring som løsningsarkitekt gerne fra en stor organisation eller inden for offentlig it-udvikling.
Derudover forventer vi, at du:
- Har solid teknisk ekspertise, gode kommunikationsevner samt en dokumenteret evne til at levere effektive løsninger inden for komplekse rammer
- Har erfaring og lyst til at strukturere kompleks viden, der passer ind i system lifecycles og configuration management, der passer til Tolddomænets mål
- Har lyst til at spille en afgørende rolle i at designe robuste løsninger, der følger organisationens retningslinjer og understøtter forretningens behov
- Har udsyn og holder dig orienteret og opdateret inden for dit fag
- Evner at opbygge stærke interne relationer.
Bliv en del af Told Projekter 2
Du ansættes i et kontor, kaldet Told Projekter 2, hvor du har ca. 40 kollegaer med vidt forskellige baggrunde og fagligheder. Fælles er at vi har en uformel omgangstone, et fokus på godt samarbejde og på at vi skal trives, udfordres og udvikle os. Der er gode muligheder for sparring og vi garanterer varierende og udfordrende arbejdsopgaver. I det daglige er du i tæt kontakt med eksterne konsulenter og andre arkitekter i Tolddomænet og har rig mulighed for at suge viden til dig. Desuden kommer du på kurser og uddannelser, der er relevante i forhold til din personlige udvikling.
Vi bor i moderne kontorfaciliteter på Frederiksberg lige ved Flintholm station og har fri parkering i kælderen.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle udtalelser via linket ”Søg stillingen” hurtigst muligt og senest den 5. maj.
Samtalerne vil foregå løbende.
Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Tommy Christen Larsen på telefon 72377017 eller souschef Mårten Joakim Ehlert Florentz på telefon 72389566.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer. Der kan indgå en logisk analyse og en personanalyse i ansættelsesforløbet.
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner og dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6030263