Erfaren chefkonsulent til souscheffunktion til intern drift og videreudvikling af Toldstyrelsens applikationer

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du struktureret, proaktiv og selvstændig i din tilgang til at løse opgaver og kunne du tænke dig at prøve kræfter med souschefopgaver? Er du samtidig interesseret i at videreopbygge en DevOps afdeling, så er det måske dig, vi søger.

I kontoret ”Udvikling, Test og DevOps” er vi driftsansvarlige for en række egenudviklede forretningsapplikationer til Toldstyrelsen. Vi har de seneste par år været med til at sætte en ny retning for agil udvikling af offentlig IT med hurtigere leverancer i høj kvalitet. Vi skal de kommende år sikre en stabil leveranceorganisation for videreudvikling og drift af disse applikationer. Vi vil gerne have dig som vores nye medarbejder til at løfte denne spændende opgave sammen med vores dygtige medarbejdere.

Din funktion i kontoret
Du indtræder i en souscheffunktion for et team, der har ansvaret for support, drift, videreudvikling samt rådgivning af en applikationsportefølje. Din funktion er bedst beskrevet som et ledelsesmæssigt og (teknisk) fagligt fyrtårn for medarbejderne i teamet. Du besidder en bred værktøjskasse. Du har en stærk evne til at finde løsninger på uventede udfordringer og er dygtig til at identificere de nødvendige interessenter, der bør inddrages i beslutningsprocesserne.

Din rolle indebærer støtte til medarbejderne i deres daglige opgaver, som spænder fra monitorering, driftsrapportering og supportsager, til håndtering af sikkerhedsissues, systemtilpasninger, test og idriftsættelse. Derudover er du også involveret i hjemtagelsen af nye systemer og opbygning af DevOps kompetencer. Teamets medarbejdere indgår også i nye projekter samt fungerer som rådgiver i forbindelse med udviklingsprojekter.

Du bliver en del af kontorets ledelsesteam, som består af kontorchefen, souscheffunktioner og teamkoordinatorer. Teamet praktiserer servant leadership, hvilket betyder, at vi fokuserer på at støtte og facilitere de selvledende teams, der er ansvarlige for kontorets leverancer. I vores daglige arbejde samarbejder vi tæt med andre afdelinger i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen inden for infrastruktur og cloud, sikkerhed og data. Der er også god støtte via dedikerede partnere fra økonomi, HR, Jura, rekruttering, indkøb og leverandørstyring, m.fl., så der er stor hjælp til at være selvkørende på opgaver.

I dit nye job vil du:

  • Have ansvar for teamet og være ansvarlig for at koordinere rekruttering og onboarding af nye medarbejdere
  • Afholde 1:1 og årlige udviklingssamtaler med medarbejderne
  • Være leveranceansvarlig for en portefølje af applikationer med reference til kontorchefen
  • Sikre en god governance og afrapportering for applikationer
  • Være i stand til at understøtte ledelsesmæssige opgaver, som dukker op og selv være i stand til at række ud til relevante interessenter for at løse opgaven
  • Være i stand til at indgå i faglige og tekniske afklaringer og beslutninger, samt udarbejde oplæg til ledelsen
Vi forventer, at du kan forstå og formulere dig på dansk og engelsk – både skriftligt og mundtligt.

Optimalt besidder du følgende erfaringer og kompetencer:

  • Har 8-10 års erhvervserfaring, herunder gerne et par års erfaring med personaleledelse
  • Har erfaring med drift af applikationer
  • Har erfaring med DevOps principper
  • Har erfaring med Azure
  • Har erfaring med service management og Application Life Cycle Management
  • Har erfaring med ITSM/ITIL og agile metoder
  • Er jordnær og kan tale med medarbejderne i øjenhøjde
Det er en fordel, hvis du:

  • Tidligere har fungeret som ledelsesmæssig blæksprutte og er i stand til at prioritere egne opgaver.
  • Har erfaring med opadvendt kommunikation i en stor organisation, hvor behandling sker af direktører og sekretariater.
Det vi tilbyder
Du kan se frem til varierende og udfordrende arbejdsopgaver samtidig med, at der er gode muligheder for læring og kompetenceudvikling. Der er god balance mellem fritid og arbejde. Vi har det sjovt, når vi går på arbejde og har fokus på den sunde travlhed, med en velfungerende personaleforening, et spændende udvalg af klubber og aktiviteter og sociale arrangementer, udover de events vi selv arrangerer i kontoret.

Kontoret ligger blot få 100 meter fra Flintholm Station, så det er nemt at komme på kontoret med metro/S-tog. Der er desuden parkeringskælder til fri afbenyttelse for medarbejdere.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 28. oktober 2023.

Spørgsmål besvares gerne af kontorchef Tina Yde Pedersen på tina.yde.pedersen@ufst.dk eller specialkonsulent Mette Elmdam på telefon 72389279.

Der vil indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Der vil blive afholdt 1. samtaler løbende.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted bliver Osvald Helmuts Vej 4, 2000 Frederiksberg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 28-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5926250

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet